REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Bolączka Brzezin: fatalna linia 104

  10 kwietnia 2013

alt='Bolączka Brzezin: fatalna linia 104'
Pomimo próśb mieszkańców i interwencji radnego, ZTM nie wprowadzi zmian na trasie linii 104. Źródło: warszawa.wikia.com

Mieszkańcy Brzezin nie pozostawiają suchej nitki na kursujących w ich okolicy autobusach linii 104: są niepunktualne, w złym stanie i nie zapewniają dojazdu do metra.

REKLAMA

- Pojazdy wyglądają tak, jakby miały się zaraz rozsypać. Ich zły stan techniczny jeszcze można byłoby przeboleć, gdyby nie to, że jeżdżą jak chcą. Poza tym wciąż nie mamy normalnego dojazdu do metra - skarżą się mieszkańcy Brzezin. Z pomocą przyszedł jeden z radnych dzielnicy i społecznicy z Inicjatywy Mieszkańców Białołęki. Podstawowym zadaniem linii 104 jest zapewnienie dojazdu z ciągu ul. Białołęckiej do przystanków przesiadkowych Kondratowicza - mówi rzecznik ZTM.

- Zainicjowaliśmy akcję wysyłania e-maili do Zarządu Transportu Miejskiego oraz zbierania podpisów pod wnioskiem w trzech wymienionych sprawach. Jako radny wystosowałem pismo do dyrektora ZTM Leszka Ruty ze szczegółowym opisem dotychczasowej sytuacji, z postulatami mieszkańców oraz 260 zebranymi podpisami - opowiada Piotr Basiński. Niestety póki co nie udało się osiągnąć wiele. Autobusy rzadziej się spóźniają, jednak cała reszta wciąż pozostawia wiele do życzenia. Mieszkańcy chcą bezpośredniego połączenia Brzezin z metrem oraz poprawy stanu technicznego pojazdów.

Realia są jednak brutalne. Według Zarządu Transportu Miejskiego linia 104 jest dobrze zorganizowana. - Nie planujemy wydłużania jej trasy przez most Grota. Podstawowym zadaniem linii 104 jest zapewnienie dojazdu z ciągu ul. Białołęckiej do przystanków przesiadkowych Kondratowicza (przesiadki do linii tramwajowych kursujących bezpośrednio do centrum Warszawy, a także do linii metra i do innych dzielnic). Dodatkowo ze względu na lokalizację pętli na Żeraniu linia 104 zapewnia dojazd do linii tramwajowych kursujących z tamtejszej pętli, a także do pociągów SKM i KM odjeżdżających z przystanku Warszawa Toruńska - tłumaczy Konrad Klimczak z ZTM. Dodaje też, że ze względu na korki na moście Grota i Trasie Armii Krajowej taka zmiana wpłynęłaby negatywnie na regularność kursowania linii. - Proponowane wydłużenie trasy linii 104 do linii metra wymagałoby również zaangażowania dodatkowego taboru, którego nie posiadamy. A midibusy obsługujące linię byłyby nieadekwatne do obsługi połączenia osiedla Bródno z dzielnicami Żoliborz i Bielany oraz linią metra. Połączenie to realizują obecnie autobusy 112 i 114 obsługiwane taborem wielkopojemnym. W przypadku stwierdzenia znacznego wzrostu liczby pasażerów jeżdżących z ul. Białołęckiej będziemy starali się zwiększyć częstotliwość kursowania linii 104 (i 204), uwzględniając oczywiście posiadane możliwości taborowe - zapowiada Klimczak.

- Tylko że mieszkańcom Brzezin chodzi właśnie o to, aby nie przesiadać się w drodze do metra, tym bardziej że rozkłady jazdy autobusów np. 104 i 132 nie są zsynchronizowane (dotyczy to chociażby przystanku Kopijników) i jazda zajmuje naprawdę dużo czasu. - mówi Piotr Basiński.

- Skoro postulat mieszkańców Brzezin jest trudny do zrealizowania, to niech ZTM przedstawi swoją propozycję lepszego połączenia z metrem, ponieważ z obecnego mieszkańcy są niezadowoleni - dodaje.

AS

 

REKLAMA

Komentarze (14)

# qwerty

10.04.2013 09:55

teraz to każdy chce mieć autobus do metra,wszystkie linie powinni zrobić do metra i spoko

# raf756

10.04.2013 16:54

Na tych Brzezinach to już wam się totalnie w mózgach powaliło jeszcze nie tak dano jak jakieś 3 czy 4 lata temu chcieliście bezpośredniego połączenia z tramwajami na Bródnie i wycofania z ul Chodeckiej i pętli Bródno Podgrodzie Teraz chcecie bezpośrednio do metra to może jeszcze zażądajcie połączenia na księżyc

# XYZ

10.04.2013 18:26

Połączenie Skarbka z Gór z Urzędem Gminy Białoleka-> NĘDZNE. Propozycja ztm w wyszukiwarce polączeń: linia 527 Skrabka z Gór do TARGOWEJ, potem 509 Targowa- Gmina Białolęka - TO POPROSTU SKANDAL !!!!

REKLAMA

# pierre

10.04.2013 18:45

Ile razy w roku jeździsz do urzędu, że trzeba ci specjalny autobus uruchamiać?

# Tik Tak

11.04.2013 01:18

Fatalna linia bo fatalny tabor. Dostawczak przerobiony na wyrób autobusopodobny. W dawnych czasach śmigały ikarusy, trzeba wrócić do przynajmniej tego sprzętu.
Panie Wojciechu Tumasz ma pan okazję "powalczyć" o komunikacyjny pasażerski sprzęt przewozowy godny XXI wieku i o trwałe wycofanie z obiegu tych śmiesznych i solinek ze znaczkiem mercedesa.
Jako argument niech Pan zaproponuje decydentom aby oni codzienne podróze do pracy i z pracy odbywali takimi wyrobami autobusopodobnymi porzucając trwale samochody służbowe.

# pasażer

11.04.2013 09:01

Pan Jacek Kaznowski (wiceprezes MZA) na swoim profilu FB obiecuje, że wkrótce w każdym autobusie w Warszawie będzie internet. Cierpliwość jest tu wskazana, bo Pan Jacek dużo różnych rzeczy opowiada o świetlanej przyszłości.

REKLAMA

# Mieszkaniec Brzezin

11.04.2013 16:08

Żenada, tutaj jest na zdjęciu piękny mercedes, a na Interaktywnych mediach zdjęcia od ludzi czyżby echo nie kierowało się interesem mieszkańców tylko władz?
wpiszcie na imb "Autobus widmo" w ich wyszukiwarkę

# IMB

12.04.2013 22:16

Inicjatywa Mieszkańców Białołęki - zapraszamy do współpracy:
http://bialoleka.inicjatywa.waw.pl

# Fryderyk

14.04.2013 01:25

to IMB to jakiś odszczepieniec siskomu czy dzielnicy ?

REKLAMA

# skarbkazgor

19.04.2013 16:10

Brzeziny, patrzcie realnie! Nie dadzą wam połączenia z metrem, gdy jest 'rzeź autobusów', np. linii 175 i 195. Połączenie Zielonej Białołęki z Tarchominem jest zaś konieczne (urząd dzielnicy, przychodnia specjalistyczna, ośrodek sportu, wiele sklepów i punktów usługowych Białołęki znajduje się na Tarchominie). Nie wymagamy wiele, nawet połączenie co 1,5-2 godziny w dni powszednie nas urządza.

# RACJONALIZATOR

20.04.2013 02:34

175 i 195 zostanie. To tylko woda na młyn dla przykrycia faktycznych cięć.
Dla zapewnienia połączenia tzw. Zielonej Białołęki z Urzędm Dzielnicy wystarczyłoby linię 133 nieco przetrasować na Choszczówce tak aby objeżdżała ją całą w obu kierunkach, przedłuzyć od Mehoffera do Wałuszewskiej i następnie ulicami Szamocin, Płochocińska, Kobiałka, Olesin, Mańkowska, Ruskowy Bród, Zdziarska, Ostródzka, Współczesna, Starej Gruszy, Głębocka, Lewandów, Oknicka, Berensona, Skarbka z Gór do osiedla Derby (pętla i powrót) a 152 przedłużyć od więzienia ulicami Cieślewskich, Białołęcką, Łabiszyńską, Łojewską do pętli na Podgrodziu. W ten sposób niemalże cała Zielona Białołęka będzie miała zrealizowany postulat człowieka, który napisał post powyżej niniejszego.

# Rurex

25.04.2013 09:46

Trzeba było nie wyprowadzać się na Zatyłcze Zakanałowe. Pretensje do siebie.

REKLAMA

# aza

26.04.2013 08:41

Zgadzam sie, ze polaczenie z Tarchominem jest potrzebne zwlaszcza, ze jestesmy jedna dzielnica a do polaczenia wystarczy przedluzenie do Skarbka z Gor linii 152 i dzieki temu ZB mialaby polaczenie z UD i dobry punkt przesiadkowy oraz mozliwosc korzystania z infrastruktury dzielnicowej.

# KOSMOS

06.05.2013 15:02

Co do 104. Poprzedniczka tej linii nazywała się 145. Chcemy powrotu 145 na jej historyczną trasę. A 104 na Mokotów i Ursynów. ;-)
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024