Komunikacja

Mieszkańcy nie zgadzają się na ograniczenie dostępu do linii 326.
źródło: warszawa.wikia.com
Zostawcie w spokoju autobus 326!
Mieszkańcy wschodniej Białołęki są oburzeni postawą ZTM, który po przyznaniu, że istnieje potrzeba zwiększenia dostępności linii 326, postanowił... ograniczyć częstotliwość jej kursowania.
- Zmiana została zaproponowana 20 dni po zwiększeniu częstotliwości kursowania linii, o co walczyli mieszkańcy, społeczności Szkoły Podstawowej nr 31 i Gimnazjum nr 127 oraz zarząd dzielnicy. Jak to możliwe, że uznajemy potrzebę społeczną, a dwa tygodnie później mówimy, że jej nie ma! Absurd! Tym bardziej że mieszkańcy cały czas zgłaszają mi potrzebę częstszego kursowania autobusu oraz połączeń w weekendy i święta - podkreśla Borowska.
326 łączy wiele osiedli w rejonie ul. Płochocińskiej, Regat, Kobiałki, Olesina, Ruskowego Brodu. Umożliwia dojazd do Zespołu Szkół nr 43 (ok. 800 uczniów).
- Jest też jedyną linią łączącą część wschodnią i zachodnią Białołęki. Umożliwia przesiadkę do Białołęckiego Ośrodka Sportu, Białołęckiego Ośrodka Kultury, urzędu dzielnicy, komisariatu policji, które są zlokalizowane po zachodniej stronie Białołęki. Z tego połączenia korzystają dzieci i młodzież. Przeprowadzone pomiary wykazały, że tylko niektóre kursy linii 326 są dobrze wykorzystane. Z pozostałych korzysta niewielka liczba pasażerów - twierdzi ZTM. Inne połączenia są przez sąsiedni Targówek - z kilkoma przesiadkami. Otrzymywałam zgłoszenia od mieszkańców, że uczniowie szkół podstawowych często nie radzą sobie z przesiadkami w innej dzielnicy - argumentuje radna.
Co ciekawe, ZTM jakiś czas temu przekształcił 326 w linię stałą, bo potrzebę dostępności autobusu wskazywali mieszkańcy, walcząc o most nad Kanałem Żerańskim. Przeprawa została wybudowana przy dużym zaangażowaniu miasta m.in. w odpowiedzi na sugestie mieszkańców, wskazujące na konieczność modernizacji mostu, aby mógł nim kursować autobus do szkoły.
Radość nie trwała długo.
- Osiedle Regaty obsługuje linia 120. Przeprowadzone pomiary wykazały, że tylko niektóre kursy linii 326 są dobrze wykorzystane. Z pozostałych korzysta niewielka liczba pasażerów, dlatego planujemy ich likwidację - odpowiada lakonicznie Konrad Klimczak z ZTM.
Agnieszka Borowska nie poddaje się. Napisała sprzeciw do ZTM, zachęca też wszystkich mieszkańców, by pisali postulaty o pozostawienie linii 326 bez zmian.
Anna Sadowska
Było codzienne całodzienne Z20, które cieszyło się dobrą frekwencją i zostało przekształcone w szczytowe 326. Teraz ztm planuje linię zlikwidować. Dobrze Pan wie, że istnieje potrzeba z powrotem przekształcenia tej linii w linię codzienną całodzienną (z jednoczesnyą likwidacją 426 co Pan słusznie proponował.
Stan Pan wreszcie murem w obronie tej linii i przekształcenia jej w codzienną całodzienną i nie oglądaj się na siskom (i "specjalistę" oleszczuka), który być może chciałby tak jak ztm tę linię zlikwidować.
Jesteś Pan radnym dzielnicy i bądź Pan za interesami miezszkanców i pasażerów.
Stanowczo tak jak Rejtan.
Obecnie nie ma żadnego bezpośredniego połączenia z urzędem dzielnicy czy tez z komisariatem Policji, co nie powinno miec miejsca.
Powinna być jakaś linia bezprzesiadkowa łącza 2 duże fragmenty dzielnicy.
Ale niegłupie byłoby skierowanie 326 na Białołękę (ratusz itp), może nawet do Metra Młociny?
Zielona to nie w tej części miasta.
Zielona jest częścią Wesołej.
Zielona Białołęka to wymysł nowicjuszy.
Jest Białołęka Chłopska, Białołęka Dworska a poza tym blokowisko na Tarchominie, Nowodworach oraz przyłącza takie jak Olesin, Brzeziny, Kąty Grodziskie, Grodzisk i Lewandów (o Choszczówce, Płudach, Marcelinie, Żeraniu Wisniewie, Henrykowie nie wspominam).
Ze strony ZTM:
Linia 326
Linia będzie miała ograniczone godziny kursowania.
Czółenka
299,00 239,20
Meble-Bogart Narożnik salonowy Bingo Bis - Darmowa Dostawa
2.670,00 2.219,00
Rękawiczki Core Jersey
99,99 59,99


Najczęściej czytane
Warto wiedzieć
Czytaj także
nasi przedsiębiorcy
Artykuły sponsorowane
nowe miejsca