Czy autobus 133 dojedzie do PKP Choszczówka?
wczoraj
Czy jest możliwe skierowanie autobusu 133 do przystanku kolejowego w Choszczówce?
- Kilka lat temu odbył się przejazd komisyjny, w którym uczestniczyłam. Co zrobiono, aby mieszkańcy mogli korzystać z bezpośredniego połączenia Tarchomina ze stacją kolejową w Choszczówce oraz dogodnego dojazdu do nowej biblioteki przy ul. Kłosowej? - dopytuje radna Mariola Olszewska.
Białołęckie ulice do przeróbki
- W lipcu 2020 roku odbył się przejazd autobusem testowym m.in. ciągiem ulic: Henrykowska - Chlubna - Piwoniowa - Kłosowa - Brzezińska - Zagrodecka. W przejeździe brali udział również przedstawiciele urzędu dzielnicy. Podczas przejazdu uzgodniono, że uruchomienie linii autobusowej dojeżdżającej do przystanku kolejowego Warszawa-Choszczówka byłoby możliwe po wybudowaniu na tych ulicach przystanków i korekcie geometrii dróg oraz organizacji ruchu - zauważa Zarząd Transportu Miejskiego.
Zmiany wymaga geometria skrzyżowań: Zagrodeckiej i Henrykowskiej oraz Przytulnej i Henrykowskiej, na których autobusy musiałyby skręcać w prawo. Niezbędna jest też korekta odcinka ul. Henrykowskiej pomiędzy ulicami Przytulną i Zagrodecką, gdzie autobusy mogłyby się wymijać. Poszerzenie dróg musiałoby się odbyć wyłącznie kosztem prywatnych nieruchomości przy ul. Henrykowskiej, co wiązałoby się z wykupem gruntów przez białołęcki samorząd.
ZTM widzi alternatywę
- Alternatywnym rozwiązaniem jest skierowanie autobusów jednokierunkowo ulicami: Brzezińską i Szamotulską do ul. Henrykowskiej zamiast ul. Zagrodecką. Wyeliminowałoby to konieczność dwukierunkowego prowadzenia ruchu autobusów ul. Henrykowską i zmiany geometrii skrzyżowań. Konieczna byłaby jedynie likwidacja progu zwalniającego na ul. Szamotulskiej oraz wprowadzenie na niej ruchu tylko w jednym kierunku - wyjaśnia ZTM, który zwrócił się z prośbą do białołęckiego ratusza o podjęcie działań pozwalających na dojazd autobusem do przystanku kolejowego w Choszczówce.
Białołęcki ratusz czeka na pieniądze od miasta
- Wprowadzenie jednokierunkowego ruchu autobusów wymaga zabezpieczenia pieniędzy w Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st. Warszawy na realizację m.in. chodnika w ul. Szamotulskiej, wycinkę drzew, budowę peronów przystankowych - informuje wiceburmistrz Piotr Cieszkowski i dodaje, że do czasu decyzji Rady Warszawy nie jest możliwe określenie terminu zmian.
DB