REKLAMA
Wąska uliczka Żywiczna na Henrykowie jest mała, ale bardzo intensywnie używana przez kierowców. Nic dziwnego, że drogowcy postanowili wykorzystać ładną pogodę i odtworzyć naziemne znaki na Żywicznej.
W tym roku skończą się rajdy po ulicy Szamocin. ZDM wybiera właśnie wykonawcę, który zamontuje tam progi zwalniające.
Ten i kolejny rok przyniosą wiele zmian dla kierowców ze wschodniej Białołęki. Przebudowana zostanie ulica Zdziarska wraz z rozpadającym się mostkiem, nawierzchnie zyskają ulice Szlachecka i Verdiego. Zbudowane zostanie także przedłużenie ulicy Skarbka z Gór. - Dzięki temu kierowcy nie będą utykać na przejeździe przez Magiczną do Głębockiej. Samochody pojadą prosto do ronda - mówi Piotr Jaworski, burmistrz Białołęki.
Wzdłuż tej jednej z najważniejszych arterii Białołęki stoją latarnie sprzed półwiecza. Ledwo świecą, przez co jest tu bardzo niebezpiecznie. Tym bardziej, że po zmroku jezdnię przekraczają piesi, a ulicą mkną ciężarówki i tiry. - Strach tędy chodzić, ale nie ma wyjścia - mówią piesi.
W niedługim czasie powstanie kolejny odcinek ul. Kartograficznej. Na nową część drogi, która dotrze do najdalszych osiedli Zielonej Białołęki - tuż przy granicy z Markami, zarezerwowaliśmy już w budżecie 1,5 mln złotych. Następnym zadaniem będzie budowa ul. Siecznej.
700-metrowy odcinek Ruskowego Brodu czeka kapitalny remont. Utrudnienia potrwają do 11 kwietnia.
W związku z budową kanalizacji na ulicy Głębockiej, część tej ulicy została wyłączona z ruchu, a objazdy poprowadzono m.in. ulicą Skarbka z Gór. Piesi mijają się tam z samochodami, na ślepo, w całkowitych ciemnościach - pisze czytelnik.
Obszar ten znajduje się w obrębie Warszawy od ponad sześćdziesięciu lat, ale intensywne zabudowywanie osiedla trwa od mniej więcej piętnastu. Deweloperzy stawiają tu kolejne bloki, budowane są galerie handlowe. Powstają także domy jednorodzinne. Są jednak dwie ulice, o których świat zapomniał. - Ulice wyklęte - denerwują się piesi, którzy brną przez błoto.
Przebudowa północnej obwodnicy Warszawy wkracza w kolejny etap. W poniedziałek na węźle z Modlińską zamknięta zostanie południowa jezdnia główna.
Takie cuda to tylko na Białołęce. Ulica Światowida, kręgosłup komunikacyjny Tarchomina, powinna być obowiązkowym punktem wycieczek z całego kraju. Nie tylko dlatego, że zbudowano wzdłuż niej piękną linię tramwajową. A dlatego, że ustawione wzdłuż ulicy latarnie mają dwie lampy. Jedna oświetla jezdnię, a druga... trawnik. I to na całej długości trasy tramwajowej!
Szklarniowa to wąska ulica, na domiar złego ze słupami stojącymi blisko jezdni. Czasami bywa tam ciasno...
Wiele miesięcy temu nowa organizacja ruchu zniosła pierwszeństwo przejazdu kierowcom jadącym Mehoffera na rzecz tych ze Świderskiej. Upłynniło to ruch w tej części Tarchomina i poprawiło dojazd do mostu Północnego. Jednak mimo to nowe znaki mają swoich zażartych przeciwników.
Zdziarska skorzysta na walącym się mostku, o którym pisaliśmy miesiąc temu. Powstanie nowa przeprawa przez rzekę Długą, zjazdy i chodnik na odcinku ul. Kąty Grodziskie - ul. Olesin.
Zielona Białołęka woła o pomoc. - Ulica Kartograficzna to obraz nędzy i rozpaczy! Gruntowa nawierzchnia, wertepy, kałuże. Pomóżcie! - piszą czytelnicy. Nie lepiej jest na sąsiednich ulicach. Sieczna tonie w błocie, zaś na Magicznej jest ciemno. - Nie ustawię tam latarń, ponieważ nie ma tam okablowania - mówi Piotr Smoczyński, wiceburmistrz Białołęki.
W opinii mieszkańców budowa kolektora nie jest aż taka straszna, jak mogło się wydawać. - Utrudnienia, owszem, są, ale zawsze mogło być gorzej - mówili mieszkańcy na czwartkowym spotkaniu z urzędnikami w "3 pokojach z kuchnią". Przez ponad półtorej godziny dyskusji o budowie wodociągów padło wiele konkretnych pytań i równie konkretnych odpowiedzi.
Zarząd Dróg Miejskich szykuje świetlną niespodziankę dla mieszkańców Białołęki. W maju rozpocznie się wielka modernizacja oświetlenia wzdłuż ulicy Mehoffera. Znikną drewniane słupy i zardzewiałe lampy, które zostaną zastąpione przez nowoczesne latarnie ledowe.
Absurd w Choszczówce. Budując wiadukt i nową ulicę Jeżowskiego kolejarze zlikwidowali wjazd w ulicę Chlebową. Burmistrz Białołęki wezwał PKP PLK S.A. do odbudowy skrzyżowania. Kolejarze z kolei nie mają sobie nic do zarzucenia.
Chcąc ułatwić życie mieszkańcom, urzędnicy zdecydowali o wyremontowaniu pod mostem Grota przejścia pomiędzy pętlą autobusową a przystankiem tramwajowym na Żeraniu. Do uprzywilejowanej grupy nie zaliczono niestety ani rowerzystów, ani niepełnosprawnych, ani pieszych.
Stało się. Wodociągowcy zamknęli dla ruchu ulicę Głębocką między Kartograficzną a Sieczną. To kręgosłup komunikacyjny Białołęki. Zamknięcie arterii wymusiła budowa kanalizacji. Samochody i autobusy przeciskają się wąskimi uliczkami objazdowymi - Magiczną oraz Skarbka Gór.
Bardzo złe wiadomości dla mieszkańców wschodniej Białołęki. Mostek nad rzeką Długą jest w fatalnym stanie. Ekspertyza wykazała, że miejskie autobusy będą mogły nim kursować jedynie do 1 czerwca. Mostkiem i tak nie mogą jeździć ciężarówki, choć niektórzy kierowcy nic sobie z tego nie robią. Białołęcki ratusz już wystąpił o fundusze na remont przeprawy.
LINKI SPONSOROWANE