REKLAMA
Trzy wypadki, jedna osoba zabita, dwie ranne i dziewięć kolizji drogowych - to niechlubne statystyki ulicy Ostródzkiej tylko z tego roku. Jest w końcu szansa, że będzie bezpieczniej - pojawią się tam progi spowalniające.
Most w ciągu ulicy Białołęckiej został wyremontowany. Od kilku dni mieszkańcy mogą już z niego korzystać.
Dopiero co pisaliśmy o awarii oświetlenia na Światowida, a już zabrakło prądu na moście Północnym. Można chyba zgadywać, gdzie ciemność zapadnie za tydzień.
Długie negocjacje przyniosły efekt. W przyszłym roku rozpocznie się kompleksowa przebudowa białołęckiego odcinka ul.Głębockiej, najbardziej ruchliwej drogi wschodniej Białołęki.
1 lipca na Obrębowej, Dębowej i Świerkowej pojawiły się szlabany. Tym samym mieszkający w okolicy ludzie zostali odcięci od reszty dzielnicy.
9 lipca o 11.00 zostanie zamknięty most nad Kanałem Żerańskim łączącym ulice Białołęcką i Płochocińską. Zamknięcie jest spowodowane remontem przeprawy.
Jesienią powstanie ulica Kartograficzna, wyczekiwana od dawna przez mieszkańców droga, która połączy ul. Głębocką z południowymi częściami wielkich osiedli mieszkaniowych, leżących w pobliżu Trasy Toruńskiej (S8). Niespodziewanie pojawiło się kilka zaskakujących plotek, które mogą wzbudzić niepokój. Spróbujmy wyjaśnić wszelkie wątpliwości i obalić wszystkie mity.
Dla jednych doskonała, dla innych nienajlepsza wiadomość: ogłoszono przetarg na budowę Współczesnej, a to oznacza, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ulica powstanie do końca wakacji.
W czwartek, z miesięcznym opóźnieniem, ma nastąpić długo oczekiwane otwarcie ulicy Głębockiej. Co dalej? Na kiedy zaplanowano kolejne etapy budowy kanalizacji?
Od piątku rano (od 7.00) do sobotniego wieczoru zamknięta dla ruchu będzie ulica Ruskowy Bród.
Od środowego wieczoru aż do niedzieli zamknięta będzie ulica Jagiellońska pod Trasą Toruńską.
Droga dla rowerów, biegnąca ulicą Światowida, jest w katastrofalnym stanie. To wina nie tylko beznadziejnej nawierzchni z kostki Bauma.
Od piątku 6 czerwca, od godz. 22.00, zostanie zamknięte dla ruchu skrzyżowanie ulic Mehoffera i Światowida.
W ostatnich tygodniach na łamach mediów, forów internetowych i portali społecznościowych rozgorzała dyskusja na temat planowanej przebudowy ul. Światowida związanej z powstaniem linii tramwajowej. Czy naprawdę Nowodworom i Tarchominowi potrzebna jest Światowida z dwoma jezdniami o szerokości ok. 10,5 m każda?
Mieszkańcy wschodniej Białołęki walczą o poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniach przy ulicach Ruskowy Bród - Kobiałka, Ruskowy Bród - Zdziarska oraz Kąty Grodziskie - Zdziarska. Chcą, aby zostały zamontowane tam m.in. lustra, skorygowane istniejące już znaki, przycięte drzewa i usunięte reklamy. Mogłyby się tam pojawić nowoczesne znaki 3D.
Przejście dla pieszych przez Myśliborską, obok bloku przy Kamińskiego 6, jest niebezpieczne. Mieszkańcy narzekają na zbyt szybko jeżdżące samochody, które stanowią zagrożenie dla pieszych.
Podczas gdy prace na budowie linii tramwajowej na Tarchominie stają się coraz bardziej zaawansowane, coraz głośniej dyskutuje się o tym, że poszerzenie ulicy Światowida zniszczy okolicę. Powstała nawet adekwatna nazwa: Tarchostrada.
Podczas gdy prace nad budową linii tramwajowej wzdłuż i poszerzeniem jezdni na Światowida stają się coraz bardziej zaawansowane, na Białołęce coraz głośniej dyskutuje się o tym, że projektowana ulica jest zdecydowanie zbyt szeroka.
Po kilku latach przygotowań, wkrótce rozpocznie się budowa kolejnego odcinka Twórczej, leżącego po północnej stronie ulicy Juranda ze Spychowa. Cała, bardzo oczekiwana przez okolicznych mieszkańców droga, powstanie w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Kręta, wąska droga, a na niej rozpędzone auta i piesi. To ulica Szamocin. Poprowadzona dokładnie tak, jak ją furmanki wyjeździły w czasach, gdy okolica była rolnicza. Do dziś nie została poszerzona, nie zbudowano chodnika, nie przebudowano szalenie niebezpiecznych zakrętów.
LINKI SPONSOROWANE