REKLAMA

Białołęka

Komunikacja

 

Zmiana na zjeździe z mostu na Tarchomin

  29 czerwca 2016

alt='Zmiana na zjeździe z mostu na Tarchomin'

Jadąc w kierunku Myśliborskiej i Świderskiej będziemy mieć do dyspozycji nie jeden, a dwa pasy ruchu. Czy to koniec popołudniowych korków?

REKLAMA

Wkrótce po otwarciu most Skłodowskiej-Curie był jedyną warszawską przeprawą, na zjazdach z której nie tworzyły się korki, ale to już historia. Dziś w popołudniowym szczycie na zjazd na Tarchomin nie czekają już tylko tramwaje i rowery, zaś autobusy i samochody czekają po kilka minut na możliwość pokonania skrzyżowania. Korki zaczynają się na wąskim gardle przy przystanku autobusowym, gdzie wszystkie autobusy i samochody jadące na Tarchomin i Żerań muszą zmieścić się na jednym pasie ruchu. Radny Wojciech Tumasz zaproponował, a miejski inżynier Janusz Galas zaakceptował inną organizację ruchu.

Obecnie na moście Skłodowskiej-Curie są cztery pasy ruchu, z których tylko prawy umożliwia dostanie się na zjazd. Po przemalowaniu oznakowania będziemy mieć dwa pasy do jazdy prosto, jeden do zjazdu na Myśliborską i jeden dający obie te możliwości. W praktyce oznacza to, że kierowcy autobusów i samochodów zjeżdżających w dół będą mieć dwukrotnie więcej miejsca.

Dla bezpieczeństwa dozwolona prędkość na głównej jezdni trasy mostowej tuż przed zjazdem zostanie zmniejszona z 80 km/h do 60 km/h.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (44)

# gość

29.06.2016 13:16

Brawo p. Tumasz!!!

# Tramwaj dla Winnicy !

29.06.2016 14:56

Tak, tak, brawo... placisz mu za to w podatkach. Zaloze sie, ze nie zgadniesz dlaczego te korki sie zaczely ? Podpowiem - priorytet dla tramwaju. Zaloze sie tez, ze nie wiesz kto o niego wnioskowal :D takze, owszem, brawo! Koniec koncow moze bedzie ok (ta powierzchnia wylaczona z ruchu ktora zlikwiduja powinna byc dawno usunieta). Ograniczenie predkosci bez sensu jak zawsze. Niebezpiecznie to jest tam teraz przy wciskajacych sie wlasnie po tej powierzchni i bezposrednio przed nia samochodach. Dlaczego z drugiej strony nie ma ograniczenia przy zjezdzie na Wislostrade/Marymoncka ? Jest zastosowany tam ten sam manewr i nie powoduje zadnego zagrozenia. Badum, tssss.

# winniczek

29.06.2016 15:06

z tym priorytetem dla tramwaju to dobry pomysł,to jest miasto

REKLAMA

# do winniczka :)

29.06.2016 15:21

nigdzie nie napisalem, ze to zly pomysl, ba, zgadzam sie ! Tylko z glowa panowie projektanty i budowlance. Ciekawe ile razy nam rozkopia i zamkna Swiatowida zeby ten tramwaj dojechal wreszcie do konca. Niedlugo przetargi milionowe na 1 przystanek oglaszac beda.....

# podmiejski inżynier

29.06.2016 15:25

@Tranwaj dla Winnicy, reszcie też płacę a jakoś się tym nie zajmują. Co by nie mówić Tumasz naprawde skutecznie dzialaw takich sprawach. Masz priorytet dla tramwaju a teraz rozładowanie korków dla samochodów i o to chodzi. Wszyscy zadowoleni bo mają chociaż troche krótszy czas dojazdu. A ograniczenie prędkości, cóż, miejskie inżyniery tak mają

# gość

29.06.2016 15:27

1. Z moich podatków idzie na każdego radnego, a radny Tumasz wyjątkowo merytoryczny, wiec mu żałować nie będę.
2. O priorytet dla tramwaju wnioskował radny Tumasz - dla komunikacji zbiorowej zawsze powinien być priorytet.
Reasumując: powtórzę. Brawo radny Tumasz!!!
#Tramwaj dla Winnicy ! napisał(a) 29.06.2016 14:56
Tak, tak, brawo... placisz mu za to w podatkach. Zaloze sie, ze nie zgadniesz dlaczego te korki sie zaczely ? Podpowiem - priorytet dla tramwaju. Zaloze sie tez, ze nie wiesz kto o niego wnioskowal :D takze, owszem, brawo! Koniec koncow moze bedzie ok (ta powierzchnia wylaczona z ruchu ktora zlikwiduja powinna byc dawno usunieta). Ograniczenie predkosci bez sensu jak zawsze. Niebezpiecznie to jest tam teraz przy wciskajacych sie wlasnie po tej powierzchni i bezposrednio przed nia samochodach. Dlaczego z drugiej strony nie ma ograniczenia przy zjezdzie na Wislostrade/Marymoncka ? Jest zastosowany tam ten sam manewr i nie powoduje zadnego zagrozenia. Badum, tssss.

REKLAMA

# Geminatores

29.06.2016 15:38

Należałoby przenieść pas do jazdy na wprost (do ulicy Obrazkowej) z pasa prawego na środkowy. To załatwiłoby sprawę lepiej niż dwa pasy do zjazdu.

# do gosc

29.06.2016 15:48

musisz przyznac, ze to jednak dosc przykre. W naszym kraju przyszlo nam sie cieszyc z czegos co powinno byc normalne.

# gość

29.06.2016 15:58

Masz racje, jest to przykre.
#do gosc napisał(a) 29.06.2016 15:48
musisz przyznac, ze to jednak dosc przykre. W naszym kraju przyszlo nam sie cieszyc z czegos co powinno byc normalne.

REKLAMA

# Dzab

29.06.2016 19:41

Ale to nie rozładuje korków. Priorytet dla tramwaju nadal będzie, a usunięcie wyspy przesunie tylko moment wąskiego gardła pod sygnalizator świetlny pod który wjedzie po prostu wiecej aut, które nadal będa stały i czekały na nadjeżdżające z daleka tramwaje, mimo iż spokojnie by zdążyły przejechać...

# Realista

29.06.2016 21:16

#winniczek napisał(a) 29.06.2016 15:06
z tym priorytetem dla tramwaju to dobry pomysł,to jest miasto
Bardzo dobrze pomyślane z tym priorytetem dla tramwajów, oj tylko ktoś zapomniał że dzięki temu autobusy staneły w korku.. po prostu absurd

 tarantula01

30.06.2016 00:37

@Geminatores
Były składane o to wnioski i trzeb poczekać do uruchomienia galerii. Wtedy będzie sprawdzony nowy rozkład ruchu i podejmowane decyzje.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

 tarantula01

30.06.2016 00:37

@Geminatores
Były składane o to wnioski i trzeb poczekać do uruchomienia galerii. Wtedy będzie sprawdzony nowy rozkład ruchu i podejmowane decyzje.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# dziombul

30.06.2016 08:33

#Tramwaj dla Winnicy ! napisał(a) 29.06.2016 14:56
Tak, tak, brawo... placisz mu za to w podatkach. Zaloze sie, ze nie zgadniesz dlaczego te korki sie zaczely ? Podpowiem - priorytet dla tramwaju. Zaloze sie tez, ze nie wiesz kto o niego wnioskowal :D takze, owszem, brawo! Koniec koncow moze bedzie ok (ta powierzchnia wylaczona z ruchu ktora zlikwiduja powinna byc dawno usunieta). Ograniczenie predkosci bez sensu jak zawsze. Niebezpiecznie to jest tam teraz przy wciskajacych sie wlasnie po tej powierzchni i bezposrednio przed nia samochodach. Dlaczego z drugiej strony nie ma ograniczenia przy zjezdzie na Wislostrade/Marymoncka ? Jest zastosowany tam ten sam manewr i nie powoduje zadnego zagrozenia. Badum, tssss.

Ależ głupi jesteś. Zastanawiałem się, czy reagować na twoją głupotę i zdecydowałem się....
1. Tak, tak, brawo... placisz mu za to w podatkach
Zgadza się. Ale gośc przynajmniej coś robi, poszukaj innych darmozjadów...
2. Zaloze sie, ze nie zgadniesz dlaczego te korki sie zaczely ? Podpowiem - priorytet dla tramwaju. Zaloze sie tez, ze nie wiesz kto o niego wnioskowal :D
Wojtek Tumasz i słusznie, że wnioskował. Komunikacja miejska będzie miała priorytet, czy Ci się to bodoba, czy nie. I słusznie. Mówię to z poziomu człowieka, który odcinek Młociny-Tarchomin pokonuje samochodem.
3. Koniec koncow moze bedzie ok (ta powierzchnia wylaczona z ruchu ktora zlikwiduja powinna byc dawno usunieta).
Dobijałeś się gdzieś do instytucji za to odpowiedzialnych? A może do radnych reprezentujących nas?
Pewnie nie, bo po co... lepiej chlapać ozorem i narzekać w necie....
4. Dlaczego z drugiej strony nie ma ograniczenia przy zjezdzie na Wislostrade/Marymoncka ? Jest zastosowany tam ten sam manewr i nie powoduje zadnego zagrozenia. Badum, tssss.
Być może nie zauważyłeś, ale z drugiej strony mostu zjazd jest bezkolizyjny nieograniczony sygnalizacją świetlną. A z tej strony niestety tak jest. Przy czerwonym świetle gwarantuje Ci że będą tam stały samochody. A jak znam życie to pojawią się też matoły, które będą się wciskać z trzeciego pasa.....

# Agna

30.06.2016 10:56

Przydałoby się jeszcze ukierunkowanie pasów. Z prawego tylko w prawo, ze środkowego na wprost i w lewo.

REKLAMA

# dziombulku kochany !

30.06.2016 15:08

1. Darmozjadow rozlicza sie przy urnach i wiecej na nich nie glosuje. Dlaczego to robicie ? Sam glosuje za ww. radnym.
2. Wnioski skladane powinny byc przemyslane. Slabe testy ? Czy nie mozna bylo tego zatoru przewidziec i wprowadzic priorytet razem ze zmianami pasow ruchu na moscie ?
3. Autobusy to tez komunikacja miejska, a te zostaly uziemione. Trasa tramwajowa nie jest skonczona. Moze taki ruch robic powinno sie jesli pokrycie trasy bus/tram jest w 100% ?
4. Gdybasz, a jak nie beda staly to co ?
5. Od tego sa Ci na ktorych glosujemy zebysmy nie musieli my sie dobijac. Jestes ich pracodawca i masz prawo rozliczac.
Generalnie ze wszystkim sie zgadzamy, ale Ty jestes bardziej wyrozumialy dla swoich pracownikow. Nigdzie nie napisalem, ze pan radny zrobil cokolwiek zle, natomiast Ty wykazales sie brakiem kultury obrazajac innych. Brawo Ty :)

# asder

30.06.2016 17:45

nic to nie zmieni. trzeba na dole na skrzyzowaniu pas do jazdy prosto przeniesc na srodkowy. wtedy auta ktore chca pojechac prosto nie beda staly i blokowaly zjazdu w prawo na strzalce bo sygnalizacja do jazdy na wprost i tak wlacza sie razem z ta do jazdy w lewo wiec po co pas do jazdy na prowst jest na prawym pasie i blokuje mozliwosc zjechania w prawo na zielonej strzalce ?

# prudi

01.07.2016 09:10

Priorytet dla tramwajów owszem zwiększył korek ale rano w kierunku wjazdu na most a nie po południu. Jeżdżę codziennie w obie strony i wiem co mówię/piszę.
Najważniejsze jest to, że są próby rozwiązywania problemów i Pan Tumasz jest wzorem dla innych radnych jak powinno się reagowac na potrzeb mieszkańców. Pamiętacie podobną sytuacje z wjazdem na most od strony Wisłostrady? Nie zawsze pierwsze rozwiązanie jest najlepsze i dlatego cenne jest, ze nie ma usztywnienia tylko poszukuje się innych rozwiązań.
Niestety będę od razu uprawiał czarnowidztwo: już teraz to widać ale gdy uruchomiona zostanie Galeria Północna ponownie drastycznie pogorszy się drożność zjazdu z mostu. Prawy pas który jest obecnie do jazdy prosto i w prawo będzie notorycznie stał ponieważ wzrośnie liczba jadących prosto przez co zielona strzałka przestanie pełnić swoją funkcję
Dlatego już teraz wnioskuję do Pana Tumasza, aby przemyśleć kolejne zmiany organizacji. Jeśli to jest technicznie możliwe to ja proponuję aby prawy pas służył tylko do skrętu w prawo a na wprost i w lewo jechało się z pasa środkowego.
Niestety obawiam się że to nadal nie zagwarantuje zadowalającej płynności ponieważ od początku powinny być zaprojektowane 4 pasy do zjazdu (w lewo + w lewo i prosto + prosto + osobny w prawo - do tego oczywiście powinna być tez poszerzona Obrazkowa do dwóch pasów w kierunku galerii) Chyba na etapie projektowania mostu były już plany lokalizacji galerii?
Paweł

REKLAMA

# prudi

01.07.2016 09:23

O właśnie doczytałem że #Geminatores już zawnioskował o to co ja. Ciesze się też że już był w tej sprawie wniosek, ale podtrzymuję obawy, że wąskim gardłem do zmian na lepsze stanie się Obrazkowa. Jeśli przesuniemy strzałkę na wprost na środkowy pas to przy odpowiedniej liczbie chętnych zablokowany zostanie też wjazd na prawy który pojawia się dopiero po zjechaniu z mostu a powinien być już za przystankiem.
Docelowo tylko poszerzenie Obrazkowej do 3 pasów (2 w stronę Galerii) i zjazdu z mostu (od razu 3 w tym prawy tylko do zjazdu w prawo, a dalej 4: w lewo+ w lewo i na wprost + na wprost+ w prawo) dadzą efekt.
No chyba że Galeria nie będzie tak popularna jak się spodziewamy ;))

# Geminatores

01.07.2016 12:26

@tarantula01
Nie rozumiem myślenia w naszym kraju, zamiast działać za wczasu to najpierw galeria a dopiero potem "reorganizacja" ruchu po wnikliwych badaniach. A przez ten czas tysiące ludzi będzie stać w korkach marnując czas i pieniądze. Zmiana powinna już dawno nastąpić, bo ruch na Obrazkowej będzie coraz większy, a więcej pasów do zjazdu z mostu nie będzie tylko te 3 i to je trzeba odpowiednio ukierunkować żeby mieszkańcom umożliwić płynny i szybki dojazd.
więcej na forum

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni