Dwa ronda, most i nowa pętla. Spóźnione zmiany na wschodniej Białołęce
14 marca 2017
Po ponad pięciu latach starań i przygotowań ruszą prace budowlane w okolicach ulicy Zdziarskiej. Starania o przebudowę skrzyżowań, mostu, chodników i dróg zjednoczyły mieszkańców kilku osiedlu i kilkunastu ulic.
Szczegóły na temat budowy nowych dróg i pętli autobusowej w rejonie ul. Chudoby poznaliśmy na ostatnim spotkaniu w gimnazjum przy Ostródzkiej organizowanym przez Stowarzyszenie Moja Białołęka i Urząd Dzielnicy Białołęka.
Most nad rzeką Długą
Planowany termin otrzymania zezwolenia na realizację całej inwestycji oraz wybór wykonawcy to 30 czerwca 2017 roku.
Nadchodzi remont Głębockiej. Przyjdź na spotkanie, dowiedz się więcej
O Głębockiej przy Głębockiej - w przyszłym tygodniu świetna okazja, by zadać pytania w sprawie najważniejszego remontu na wschodniej Białołęce.
Nowa szkoła obok Zielonej Doliny w 2018. Czy to się uda?
Okolice ulicy Zdziarskiej już wkrótce zamienią się w wielki plac budowy. Poza przebudowaniem dróg powstanie nowa szkoła w bezpośrednim sąsiedztwie osiedli Zielona Dolina, Olesin i kilkunastu ulic odchodzących od Ruskowego Brodu.
Most nad rzeką Długą wraz z rondem na skrzyżowaniu Katów Grodziskich i Zdziarskiej będzie budowany do końca sierpnia 2018 r. Obecna przeprawa będzie przejezdna do momentu postawienia nowej. W tej chwili trwają ustalenia z Zarządem Transportu Miejskiego na temat organizacji ruchu autobusowego w okolicy. Zgłosiłam wniosek, aby na ul. Mańkowskiej zostały wybudowane dwa przystanki autobusowe. Umożliwią one kursowanie autobusu z ul. Mochtyńskiej w ul. Mańkowską, a następnie w ulicę Ruskowy Bród i ul. Zdziarską. Dzięki temu mieszkańcy Zielonej Doliny, Olesina, Zdziarskiej i ulic przy Ruskowym Brodzie otrzymają nowe dodatkowe połączenie z tramwajem na Annopolu. Będzie to najprawdopodobniej nowa linia 334, która zacznie kursowanie od września.
Nowa inwestycja znacznie poprawi bezpieczeństwo pieszych. Zarówno most, jak i rondo będą miały chodniki, ścieżkę rowerową, odwodnienie i oświetlenie. Mieszkańcy okolicy obawiali się, że podwyższony o metr most, stopniowo obniżany w kierunku ronda, wywoła uciążliwości związane z kierowaniem świateł samochodów w ich okna. Aby temu przeciwdziałać, w projekcie pojawiły się dodatkowe nasadzenia i roślinne osłonki. ZMID do 2020 roku wybuduje na terenie wschodniej części Białołęki ulicę Głębocką, Kąty Grodziskie, Białołęcką i rondo na Ostródzkiej.
Rondo ul. Zdziarska - ul. Ostródzka
Budowa ronda na skrzyżowaniu Zdziarskiej i Ostródzkiej została wpisana do oficjalnej listy inwestycji miasta pod koniec zeszłego roku. Wicedyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Piotr Smoczyński zapewnia, że priorytetem będzie połączenie budowy ronda na Ostródzkiej z rondem na Kątach Grodziskich.
ZMID do 2020 roku wybuduje na terenie wschodniej części Białołęki ulicę Głębocką, Kąty Grodziskie, Białołęcką i rondo na Ostródzkiej. Paradoksalnie, problemem staje się "klęska urodzaju", polegająca na tym, że wymienionych ulic nie można budować jednocześnie. Pojawiłoby się wtedy wiele utrudnień i część dróg byłaby zablokowana. Trzymam kciuki, aby rondo na Ostródzkiej udało się wybudować w połączeniu z mostem, czyli do końca 2018 roku. Prawdziwą zagadką jest też, czy pomiędzy dwoma rondami będzie ścieżka rowerowa. Ten krótki fragment ok. 200 metrów powinien mieć ścieżkę rowerową i tego będziemy pilnować na etapie koncepcji.
Dużo emocji w sprawie Zdziarskiej wzbudził też stan nawierzchni ulicy od Ostródzkiej do Białołęckiej. Jest szansa, aby odbudowa fragmentu w pobliżu skrzyżowania znalazła się w planach inwestycyjnych m.st. Warszawy już na sesji marcowej rady miasta. Będzie to odbudowa o niewielkim zakresie, ale naprawiająca zerwaną przez MPWiK nawierzchnię.
Pętla autobusowa na ul. Chudoby
Do 2018 roku za 2,4 mln zł ma zostać wybudowana ulica Chudoby wraz z pętlą autobusową na odcinku pomiędzy ul. Słonecznego Poranka a Zdziarską. Aby pojechał tędy autobus, konieczne będzie poszerzenie fragmentu ul. Zdziarskiej na odcinku od Ruskowego Brodu do Chudoby. Zdaniem ZTM autobus najprawdopodobniej będzie jeździł do metra. Obsługę komunikacyjną tego obszaru usprawni także zawrotka autobusowa, która powstanie na osiedlu Zielona Dolina.
Agnieszka Borowska
radna dzielnicy Białołęka, prezes stowarzyszenia Moja Białołęka