REKLAMA
Część kierowców ze wschodniej Białołęki uważa, że na wielu skrzyżowaniach powinny pojawić się ronda, które upłynniłyby ruch i zapewniły większe bezpieczeństwo. O które lokalizacje chodzi i czy takie inwestycje mają szansę na realizację w najbliższym czasie?
- Brak podwójnej linii ciągłej zakazującej wyprzedzania na ul. Wałuszewskiej, na wysokości wyjazdu z osiedla Park Dworski, stanowi istotne zagrożenie dla pojazdów wyjeżdzających z osiedla - uważa radny Filip Pelc. Urzędnicy są jednak innego zdania.
Ulica Tłuchowska na Nowodworach to droga gruntowa bez pobocza, za to z wieloma dziurami i wszechobecnym po opadach deszczu błotem. Odkąd w sąsiedztwie powstała ulica Światowida, ta boczna uliczka stała się ważnym objazdem, głównie z powodu zakazu wjazdu w Sprawną od strony Modlińskiej.
Z powodu ogólnopolskiego protestu rolników wiele typowo lokalnych i na co dzień spokojnych uliczek Jabłonny, Nieporętu i północno-wschodniej Białołęki dzisiejszego poranka zostało dosłownie sparaliżowanych.
Lista problemów mieszkańców Białołęki jest długa: przykładowo mieszkańcy osiedla Szamocin czekają na chodnik. Na znak protestu wobec polityki władz miasta wywiesili transparenty. Jak to możliwe, że warszawski ratusz wydaje grube miliony na obiekty kulturalne w Śródmieściu, podczas gdy na Białołęce brakuje pieniędzy na podstawową infrastrukturę drogową?
Zdaniem wielu kierowców decyzja o ograniczeniu prędkości do 50 km/h na trzypasmowej Modlińskiej niedaleko granicy z Jabłonną jest kompletnie pozbawiona logiki, zaś jedynym beneficjentem tej sytuacji jest... drogówka.
Przy okazji niedawno przeprowadzonej przebudowy fragmentu ulicy Modlińskiej, do której przebito Światowida, można było zrobić porządek z niepozornie wyglądającą Sprawną. Zamiast tego - pojawił się zakaz wjazdu.
Skrzyżowanie ulic Odkrytej, Sprawnej i Dzierzgońskiej na Nowodworach od lat nie cieszy się dobrą opinią kierowców i pieszych. To bardzo niebezpieczne miejsce, szczególnie w godzinach szczytu.
Dzieci nie mają łatwego życia w drodze do i ze szkoły na Kobiałce. Niestety niewiele się zmieni w najbliższej przyszłości.
Ulica Mochtyńska stanowi jedną z kluczowych ulic dla istniejącego układu komunikacyjnego Kobiałki, po której poruszają się m.in. autobusy komunikacji miejskiej. Czy w trosce o bezpieczeństwo dzieci pojawią się na niej progi?
Na ulicy Modlińskiej przez jakiś czas funkcjonowała oddzielna faza zielonego światła dla jadących od strony Jabłonny i skręcających w lewo w ul. Prząśniczek na wysokości Selgrosa. Teraz jej nie ma, co znów stanowi duże zagrożenie bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu Modlińskiej.
Już od kilku dni trwają prace, które zwęziły ulicę Aluzyjną na Białołęce. Kierowcy, którzy muszą pokonać ruch wahadłowy, z niedowierzaniem kręcą nosem i pytają: co się tam dzieje?
O ulicy Zegarynki na Białołęce Dworskiej pisaliśmy wielokrotnie - zawsze w kontekście potrzeby wykonania pilnie jej gruntownego remontu. Problemy mieszkańców i kierowców w tej okolicy są bowiem znane od lat. Ostatnio zrobiło się jeszcze gorzej.
Od piątku 29 września kierowcy znów pojadą dwiema jezdniami ulicy Modlińskiej przy nowym skrzyżowaniu ze Światowida. Jest to bardzo ważny odcinek drogi, zarówno dla mieszkańców północnej Białołęki, jak i Jabłonny, Legionowa i całego powiatu legionowskiego.
Jest już umowa na modernizację jednej z najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych ulic na wschodniej Białołęce. Czas prowizorki, która trwała tu blisko 20 lat wreszcie się zakończy. Po zakończeniu prac na ul. Kąty Grodziskie będzie szerzej i bezpieczniej. Pojawi się więcej zieleni, a nieruchomości znajdujące się wzdłuż drogi będą mieć wygodny dojazd. Prace potrwają prawie dwa lata.
Samochody jadą jeden za drugim. Większość znacznie przekracza dozwoloną prędkość. Długa i prosta Czeremchowa od lat jest niebezpieczna, a odkąd trwa budowa skrzyżowania Światowida z Modlińską, stała się koszmarem dla mieszkańców. Ani władze dzielnicy, ani ZDM niespecjalnie przejęły się też wypadkami, jakie miały tu miejsce.
W końcu dobre informacje dla mieszkańców wschodniej Białołęki. Za kilka dni planowane jest otwarcie przejazdu przez nowe rondo u zbiegu ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej. "Wisienką na torcie" tej pechowej inwestycji jest fakt, że nie zostanie otwarte wraz z początkiem nowego roku szkolnego.
Czy na prostym fragmencie ul. Wałuszewskiej, na odcinku od Bohaterów do Ołówkowej, potrzebne są progi zwalniające? Władze dzielnicy przekonują, że nie, a mieszkańcy Białołęki Dworskiej martwią się o bezpieczeństwo pieszych.
Drogowcy dokończyli wymianę nawierzchni jezdni na ulicach Animuszu i Przylesie. Pomalowali też pasy. Część mieszkańców okolicy złości się, że znów zapomniano o zrobieniu przejścia dla pieszych na wysokości furtki do Selgrosa.
Zachodnia jezdnia ulicy Modlińskiej jest już gotowa. To właśnie nią już dzisiejszego wieczoru (19 maja) pojadą samochody i autobusy, a wykonawca skrzyżowania rozpocznie prace na wschodniej jezdni. Jakie jeszcze utrudnienia przed nami i kiedy koniec prac na tej ważnej arterii Białołęki?
LINKI SPONSOROWANE