REKLAMA
Były petycje mieszkańców i radnych z prośbą o poprawę bezpieczeństwa na zjeździe z wiaduktu na skrzyżowaniu Czołowej i Bohaterów na Białołęce Dworskiej. Stołeczni urzędnicy zdecydowali już co tam powstanie.
Brakuje oświetlenia, chodników, przystanków a nawet asfaltu. Takich ulic na wschodniej Białołęce wciąż jest bardzo dużo. Na przykład na Słodkiej wcale słodko nie jest. Brakuje chociażby oświetlenia.
Inwestycje budowlane, przebudowa dróg, przepustowość ulic i zmniejszenie korków wymagają zmian w organizacji ruchu. Robi się to przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa, ale też w celu usprawnienia przemieszczania się danym odcinkiem drogi.
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosił przetarg na przebudowę ulicy Białołęckiej na odcinku między Kopijników a Ketlinga. Kiedy najwcześniej poznamy wykonawcę i jak długo potrwają prace?
Na skrzyżowaniu ulic Daniszewskiej i Annopol wprowadzono sygnalizację świetlną, która utrudnia mieszkańcom jazdę do pracy. Światło zielone dla wyjeżdżających z ul. Daniszewskiej jest zbyt krótkie, co ma wpływ na korkowanie się nie tylko tej ulicy, ale też Białołęckiej.
Jeden z białołęckich radnych zapytał władze dzielnicy, czy w planach jest budowa ścieżki rowerowej łączącej bezpośrednio Białołękę z Legionowem. Czy jest ona w ogóle potrzebna?
"Nowe" skrzyżowanie ulic Czołowej i Zyndrama z Maszkowic jest już gotowe od kilku tygodni. Przebudowane zostały m.in. przystanki i przejście dla pieszych. Prywatny inwestor prowadził również prace na ulicach Zyndrama z Maszkowic oraz Lemiesz.
Na wschodniej Białołęce trwa rozbudowa ulicy Kąty Grodziskie. Prace posuwają się do przodu, choć do ich zakończenia wciąż daleka droga.
Ważna arteria Białołęki Dworskiej przechodzi właśnie przebudowę. Pracami na ulicy Czołowej zajmuje się prywatny inwestor, który prowadzi także prace na samej ul. Zyndrama z Maszkowic i pobliskiej ulicy Lemiesz. Zmiany odczują przede wszystkim piesi, ale zyskają także kierowcy. Co się zmieni i kiedy?
Od dwóch tygodni mieszkańcy Czeremchowej mają nowe rondo na skrzyżowaniu z ulicą Prząśniczek. To nie koniec zmian, które mają spowolnić "rozpędzoną" ulicę.
Część kierowców ze wschodniej Białołęki uważa, że na wielu skrzyżowaniach powinny pojawić się ronda, które upłynniłyby ruch i zapewniły większe bezpieczeństwo. O które lokalizacje chodzi i czy takie inwestycje mają szansę na realizację w najbliższym czasie?
- Brak podwójnej linii ciągłej zakazującej wyprzedzania na ul. Wałuszewskiej, na wysokości wyjazdu z osiedla Park Dworski, stanowi istotne zagrożenie dla pojazdów wyjeżdzających z osiedla - uważa radny Filip Pelc. Urzędnicy są jednak innego zdania.
Ulica Tłuchowska na Nowodworach to droga gruntowa bez pobocza, za to z wieloma dziurami i wszechobecnym po opadach deszczu błotem. Odkąd w sąsiedztwie powstała ulica Światowida, ta boczna uliczka stała się ważnym objazdem, głównie z powodu zakazu wjazdu w Sprawną od strony Modlińskiej.
Z powodu ogólnopolskiego protestu rolników wiele typowo lokalnych i na co dzień spokojnych uliczek Jabłonny, Nieporętu i północno-wschodniej Białołęki dzisiejszego poranka zostało dosłownie sparaliżowanych.
Lista problemów mieszkańców Białołęki jest długa: przykładowo mieszkańcy osiedla Szamocin czekają na chodnik. Na znak protestu wobec polityki władz miasta wywiesili transparenty. Jak to możliwe, że warszawski ratusz wydaje grube miliony na obiekty kulturalne w Śródmieściu, podczas gdy na Białołęce brakuje pieniędzy na podstawową infrastrukturę drogową?
Zdaniem wielu kierowców decyzja o ograniczeniu prędkości do 50 km/h na trzypasmowej Modlińskiej niedaleko granicy z Jabłonną jest kompletnie pozbawiona logiki, zaś jedynym beneficjentem tej sytuacji jest... drogówka.
Przy okazji niedawno przeprowadzonej przebudowy fragmentu ulicy Modlińskiej, do której przebito Światowida, można było zrobić porządek z niepozornie wyglądającą Sprawną. Zamiast tego - pojawił się zakaz wjazdu.
Skrzyżowanie ulic Odkrytej, Sprawnej i Dzierzgońskiej na Nowodworach od lat nie cieszy się dobrą opinią kierowców i pieszych. To bardzo niebezpieczne miejsce, szczególnie w godzinach szczytu.
Dzieci nie mają łatwego życia w drodze do i ze szkoły na Kobiałce. Niestety niewiele się zmieni w najbliższej przyszłości.
Ulica Mochtyńska stanowi jedną z kluczowych ulic dla istniejącego układu komunikacyjnego Kobiałki, po której poruszają się m.in. autobusy komunikacji miejskiej. Czy w trosce o bezpieczeństwo dzieci pojawią się na niej progi?
LINKI SPONSOROWANE