Dwa pasy do zjazdu na Tarchomin. Recepta na korki?
11 kwietnia 2017
Jadący mostem Skłodowskiej-Curie do Myśliborskiej i Świderskiej kierowcy mają do dyspozycji tylko jeden pas ruchu. Zmieni się to w najbliższych miesiącach.
Wkrótce po otwarciu most Skłodowskiej-Curie był jedyną warszawską przeprawą, na zjazdach z której nie tworzyły się korki, ale to już historia. Dziś w popołudniowym szczycie na zjazd na Tarchomin nie czekają już tylko tramwaje i rowery, zaś autobusy i samochody czekają po kilka minut na możliwość pokonania skrzyżowania. Korki zaczynają się na wąskim gardle przy przystanku autobusowym, gdzie wszystkie autobusy i samochody jadące na Tarchomin i Żerań muszą zmieścić się na jednym pasie ruchu. Radny Wojciech Tumasz zaproponował, a miejski inżynier ruchu Janusz Galas zaakceptował inną organizację ruchu. Na czym będzie ona polegać?
Obecnie na moście Skłodowskiej-Curie są cztery pasy ruchu, z których tylko prawy umożliwia dostanie się na zjazd. Po przemalowaniu oznakowania będziemy mieć dwa pasy do jazdy prosto, jeden do zjazdu na Myśliborską i jeden dający obie te możliwości. W praktyce oznacza to, że kierowcy autobusów i samochodów zjeżdżających w dół będą mieć dwukrotnie więcej miejsca.
- Projekt zmiany oznakowania jest w trakcie zatwierdzania - mówi Mikołaj Pieńkos, rzecznik ZDM. - Realizacja jest uzależniona od środków finansowych i nastąpi prawdopodobnie do połowy tego roku.
Dla bezpieczeństwa dozwolona prędkość na głównej jezdni trasy mostowej tuż przed zjazdem zostanie zmniejszona z 80 km/h do 60 km/h.
(dg)