REKLAMA

Wola

różne »

 

Wiceprezydent: "Nie zwężamy Górczewskiej"

  2 października 2019

alt='Wiceprezydent: "Nie zwężamy Górczewskiej"'
źródło: MW

- Konsekwencją przyjętych ustaleń odtworzenia Górczewskiej jest pozostawienie dotychczasowej liczby pasów - czytamy w piśmie Roberta Soszyńskiego, zastępcy prezydenta Trzaskowskiego.

REKLAMA

Zaskakująca deklaracja padła w odpowiedzi na pytanie warszawskiej radnej Agaty Diduszko-Zyglewskiej. W piśmie, które dotarło do biura Rady Warszawy 1 października, wiceprezydent Soszyński wypowiedział się w sprawie odcinka Górczewskiej od trasy Prymasa Tysiąclecia do Księcia Janusza.

- Uwzględniając postulaty mieszkańców, jak również stanowisko rady dzielnicy Wola, odstąpiono od zamiaru realizacji zmian mających na celu m.in. zwężenie jezdni ulicy - czytamy. - Dla odcinka od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Księcia Janusza wprowadzone zostaną zmiany wynikające jedynie z nowego zagospodarowania terenu.

Nowy kurs

W dalszej części pisma wiceprezydent Soszyński wskazuje miejsca nasadzeń zastępczych. Mowa m.in. o 92 drzewach w rejonie stacji Księcia Janusza i dalszych 23 w pobliżu wentylatorni. Ponadto planowane jest zasadzenie 56 drzew w pasie drogowym Górczewskiej na wysokości ośrodka Moczydło i Wola Parku.

- Konsekwencją przyjętych ustaleń odtworzenia Górczewskiej jest pozostawienie dotychczasowej liczby pasów ruchu oraz odstąpienie od planów utworzenia miejsc parkingowych przy pawilonach - podsumowuje zastępca prezydenta. - Powstaną natomiast ścieżki rowerowe.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (20)

# Marian

02.10.2019 18:39

Nie cierpię PIS ale chyba bardziej lewackich idiotów. Jak czytam o zwężaniu ulic, likwidacji parkingów to aż chce mi się chce jednak głosować na PIS. Lewactwo żadnej drogi nie zbudowało a jedynie niszczy.

# Roberto

02.10.2019 19:29

Dzięki zwężeniu byloby miejsce wygodne dla wszystkich[obustronne ścieżki bez kolizji z pieszymi,szpalery drzew,miejsca parkingowe itd] a nie tylko dla samochody. Szykuje się niezły pas miejskiej autostrady rodem Z LAT 70-TYCH co zresztą widać już.

# Uspokoić ruch

02.10.2019 21:07

"Uwzględniając postulaty mieszkańców" - Ciekawe których mieszkańców? Szeroka Górczewska jest postulowana przez zamożnych mieszkańców Babic i Lipkowa, którzy mają życzenie pomykać swoimi samochodami bezpośrednio do śródmieścia.

REKLAMA

# wikipedia

02.10.2019 21:26

#Marian napisał(a) 02.10.2019 18:39
Nie cierpię PIS ale chyba bardziej lewackich idiotów. Jak czytam o zwężaniu ulic, likwidacji parkingów to aż chce mi się chce jednak głosować na PIS. Lewactwo żadnej drogi nie zbudowało a jedynie niszczy.
[citation needed]

# adsd

02.10.2019 21:37

Brawo, znakomita decyzja. Wszelkiej maści aktywiści - WON !!

# GalDestroyer

02.10.2019 23:42

Kompletny kretynizm. Mieszkam na Młynarskiej, 100 metrów od Górczewskiej i śmigam autem, czasem zbior-komem i nieczęsto rowerem i bardzo chciałbym aby powstały ścieżki nasadzenia drzew, a z trzech zostały 2 pasy. Powstałoby też więcej miejsc do parkowania.
Decyzję o zwężeniu hejtują głównie buraki jeżdżące spod Wawy, którzy dupsko muszą dowieźć do centrum swoim autem ...

REKLAMA

# Roberto

03.10.2019 06:04

Mistrzostwem jest ścieżka wijącą się jak wąż przecinająca wyjścia z metra:

# Zdumiony

03.10.2019 08:17

Świetna informacja! Zwężenie było absurdalnym pomysłem.

# wwa

03.10.2019 08:40

Zdziwicie się, mieszkam przy ul. Radiowej na Bemowie, duży udział w ruchu samochodowym mają na tej ulicy pojazdy z rejestracją WY. Wytłumaczenie - proste dojazd do trasy S8. Nie wspomnę o innych egzotycznych rejestracjach poza warszawskich.

REKLAMA

# janek24

03.10.2019 09:07

#Uspokoić ruch napisał(a) 02.10.2019 21:07
"Uwzględniając postulaty mieszkańców" - Ciekawe których mieszkańców? Szeroka Górczewska jest postulowana przez zamożnych mieszkańców Babic i Lipkowa, którzy mają życzenie pomykać swoimi samochodami bezpośrednio do śródmieścia.
A ty chciałbys im zrobić na złość żeby stali w korkach i smrodzili trzy razy więcej, niż jak przemkną szybko. Lewacka logika.

# Przeciw samochodozie

03.10.2019 10:02

mam nadzieję, że osobę z ratusza odpowiedzialną za ten bubel wywiozą na taczkach. XXI wiek a dalej tylko samochodoza. Chyba tylko same grube i tłuste lenie chcą wozić swoje 4 litery zamiast się ruszyć.

 Lukasz321a

03.10.2019 10:19

#Uspokoić ruch napisał(a) 02.10.2019 21:07
"Uwzględniając postulaty mieszkańców" - Ciekawe których mieszkańców? Szeroka Górczewska jest postulowana przez zamożnych mieszkańców Babic i Lipkowa, którzy mają życzenie pomykać swoimi samochodami bezpośrednio do śródmieścia.

Niechce się przypadkiem przeprowadzić do zakłądu zamkniętego w ząbkach?
Tak się skłąda, że Twoja odosobniona opinia utrudniająca, życie mieszkańcom stolicy jest równie dużo warta co wynik wyborczy stowarzyszenia miejskich terrorystów.
dopisuje się do #adsd aktywiści - WON!

REKLAMA

# BeMózg

03.10.2019 10:57

#janek24 napisał(a) 03.10.2019 09:07
A ty chciałbys im zrobić na złość żeby stali w korkach i smrodzili trzy razy więcej, niż jak przemkną szybko. Lewacka logika.
Nieprawda. Gdyby wybudować w każdym kierunku po jednym pasie dla samochodów oraz jednym buspasie, to samochody osobowe smrodziłyby stojąc w korku na jednym pasie. A tak, dzięki przeznaczeniu dla samochodów po trzy pasy w każdym kierunku, na tych trzech pasy będą stały w korku samochody osobowe i autobusy, trzykrotnie więcej smrodząc. Problemem jest bowiem ograniczona przepustowość skrzyżowań a nie jezdni. A samochody nie "przemkną szybko" i korki będą, zgodnie z zasadą, która mówi że "nie ma takiej jezdni na świecie i takiego parkingu, których nie dałoby się całkowicie zapchać samochodami". Tworzenie się kongestii w ruchu drogowym opisują wzory matematyczne, a matematyka - jak powszechnie wiadomo - nie jest ani lewacka ani prawacka.
Autostrady w mieście to przeżytek. Warto się uczyć na błędach popełnionych na Zachodzie pięćdziesiąt czy sześćdziesiąt lat temu.

# Orto Graff

03.10.2019 11:01

Lukasz321a napisał 03.10.2019 10:19
Niechce się przypadkiem przeprowadzić do zakłądu zamkniętego w ząbkach?
Tak się skłąda, że Twoja odosobniona opinia utrudniająca, życie mieszkańcom stolicy jest równie dużo warta co wynik wyborczy stowarzyszenia miejskich terrorystów.
dopisuje się do #adsd aktywiści - WON!
Lukasz321a, nie pisz po pijanemu, bo bełkoczesz i robisz błędy. A jak napiszesz, to dokładnie przeczytaj przed opublikowaniem. Owszem, jakieś literówki każdemu mogą się zdarzyć, ale pisanie z takimi ordynarnymi błędami świadczy o braku szacunku dla czytelników.

# Tomek S.

03.10.2019 12:55

Chcesz jeździć rowerem, to jeździj po ulicy. Na wała marnowanie przestrzeni miejskiej wyłącznie na ścieżkę rowerową, którą przez 5 -6 miesięcy w roku przejedzie może kilku zapaleńców. Brawo, bardzo dobra decyzja. A jak jeden z drugim nie widzieliście trzypasmowych ulic w mieście, to się bujnijcie na zachód jak to tam wygląda.

REKLAMA

# kamyk23

03.10.2019 22:16

Zwęzić ulice i wprowadzić ograniczenia do 20 km/h. W Warszawie jest 2 razy więcej niż w Berlinie i 3 razy więcej niż w Nowym Jorku samochodów przydających na 1000 mieszkańców. W takim Madrycie 80 % dróg ma ograniczenie do 20 km/h. Jedna wielka komuna dopowozów, co ciężko przejść 500 metrów lub dojechać komunikacją miejską, rowerem. Potem spaślaki dożywają w tym smrodzie góra 50.

# HGS299

05.10.2019 21:26

Słabo, po to buduje się metro by ludzie przesiedli się do komunikacji z samochodów. Trzeba zrobić wygodne chodniki w dobrym zielonym otoczeniu aby dojście do metra była łatwe i przyjemne.
Zrobiono konsultacje społeczne w których większość opinii dotyczących zwężenia była pozytywna, a tu Wiceprezydent Soszyński wie lepiej, że mieszkańćy tego nie chcą...

# płt

06.10.2019 13:14

Dokładnie, zwolennicy szerokich ścieków komunikacyjnych dawniej powtarzali jak mantrę, że ograniczać wjazd do Śródmieścia to można wtedy, jak będzie metro i obwodnica. No to właśnie ma być otwarte metro, a obwodnica wokół tej części miasta już jest. I co? I zostanie odtworzona okolica syfiasta i mało funkcjonalna (poza tranzytem). Nawet ciągłej ścieżki rowerowej nie da się zrobić, bo brak miejsca(!). Azjatycka mentalność rządzi. :(

REKLAMA

# qvertz

06.10.2019 17:15

Wreszcie mądra decyzja. Ulica będzie miała po 3 pasy w każdą stronę. Po jednym trzeba koniecznie i na zawsze stworzyć buspas od Okopowej aż do granic miasta. Pamiętajmy, że metro nie rozwiązuje nigdzie do końca problemów komunikacyjnych. Należy koniecznie rozwijać w Warszawie sieć buspasów. To jest bardzo tani i skuteczny pomysł na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych. I tu miasto powinno przejawiać inicjatywę. Oczywiście przydałaby się obwodowa linia metra z Białołęki przez Bemowo i Wolę na Mokotów i dalej na Gocław, ale to może za 25 lat. Teraz buspasy i, broń boże, nie zwężać miejskich arterii, tylko przysposabiać je dla autobusów. Ludzi w mieście będzie tylko przybywać i muszą szybko i sprawnie się przemieszczać. Zwężanie Górczewskiej na odcinku Prymasa - Okopowa to na pewno będą spore korki do śródmieścia. A więc, do dzieła!

# mieszkaniec-z-Koła

07.10.2019 00:06

Wreszcie słuszna decyzja !
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe