Wyższy już nie będzie. Nowy wieżowiec ma 174 metry
17 kwietnia 2024
Konstrukcja powstającego przy pl. Europejskim wieżowca The Bridge osiągnęła ostateczną wysokość: 174 metry. Wykonawcy właśnie ukończyli ostatnią kondygnację techniczną. Trwają prace instalacyjne i wykończeniowe wewnątrz obiektu oraz montaż elewacji.
Nowy wieżowiec Ghelamco to najbardziej zaawansowana technologicznie inwestycja biurowa realizowana w Warszawie. Na 40 piętrach znajdzie się w sumie 47 tys. mkw.
Wizyta w warszawskim zoo nie dla wszystkich? Sprawdźmy to!
Niektóre miejsca reklamują się jako dostępne dla wszystkich, a później okazuje się, że brakuje w nich toalet dla niepełnosprawnych, przewodników z językiem migowym czy udogodnień dla rodzin z małymi dziećmi. Sprawdźmy, jak to wygląda w warszawskim zoo.
powierzchni biurowej. W tym momencie to najwyższy wśród powstających budynków w Polsce.
Nowy wieżowiec w Warszawie
- To wyjątkowy i ambitny projekt również z konstrukcyjnego punktu widzenia, gdyż każde piętro jest niepowtarzalne - nie ma dwóch identycznych! To za sprawą bryły budynku, która jest niezwykle rozrzeźbiona i z każdej strony wygląda inaczej dzięki licznym przełamaniom. Pod względem architektury The Bridge zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych wieżowców Warszawy i jestem przekonany, że stanie się wartościowym i rozpoznawalnym elementem jej krajobrazu - mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.
Kolejnym wyróżnikiem The Bridge jest szklana elewacja z charakterystycznymi żyletkami, które na różnych wysokościach i z różnych stron są mniej lub bardziej widoczne, nadając jej dynamiczności. W tym momencie pokrywa 18 kondygnacji. Wrażenie robi też niezwykle przestronne i wysokie lobby (w najwyższym punkcie mierzące 18 metrów), które spina ze sobą dwa światy: nowoczesny wieżowiec z zabytkowym gmachem Bellony.
Co z budynkiem starego wydawnictwa?
Prace budowlane trwają równolegle w dawnym budynku Bellony, który stanie się częścią biurowego kompleksu. Wyeksponowany i poddany renowacji zostanie zabytkowy hol z kolumnadą i reprezentacyjną klatką schodową. Na piętrach urządzona będzie powierzchnia biurowa, a na parterze znajdzie się przestrzeń usługowa z miejscem na restaurację czy kawiarnię. Planowany termin zakończenia budowy to pierwszy kwartał 2025 roku.
The Bridge ma być neutralny energetycznie i zasilany w 100% energią pochodzącą m.in. z farm fotowoltaicznych. Ponadto w wieżowcu zainstalowane zostaną: kanalizacja podciśnieniowa pozwalająca na zminimalizowanie zużycia wody w toaletach nawet o 75%, a także wirusobójcze lampy UV w windach i centralach wentylacyjnych. Na 40. piętrze wieżowca znajdzie się taras do wyłącznego użytku najemcy. Budynek wyposażony będzie w parking podziemny z punktami do ładowania samochodów elektrycznych. Rowerzyści dostaną do użytku ponad 160 miejsc rowerowych, w tym 33 dla jednośladów elektrycznych, a także szatnie z natryskami. The Bridge zaprojektowany został przez niderlandzką pracownię architektoniczną UNStudio we współpracy z Polsko-Belgijską Pracownią Architektury Projekt.
(jok)
.