REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wawer

inwestycje

 

Przebudowa linii otwockiej. Umowa z firmą znaną z opóźnień

  11 sierpnia 2021

Przebudowa linii otwockiej. Umowa z firmą znaną z opóźnień
źródło: PKP PLK

Procedura poszukiwania i wyboru wykonawcy remontu trwała... szesnaście miesięcy a kolejarze podpisali kontrakt z przedsiębiorstwem, które niedawno nie zbudowało na czas stacji Warszawa Główna.

REKLAMA

Doświadczenie uczy, że każda inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe ma ogromne szanse nie zakończyć się w terminie. Jak przyznał z rozbrajającą szczerością prezes Ireneusz Merchel, w ostatniej dekadzie średni czas opóźnienia wynosił od trzech do sześciu lat, ale ostatnio spadł do "poniżej roku".

REKLAMA

Problemy Trakcji

Przebudowa linii między Dworcem Wschodnim a Wawrem to kolejny w ostatnich latach kontrakt, który PKP PLK zawarły z Trakcją. W Warszawie firma odpowiadała m.in.

za opóźnioną reaktywację Dworca Główna, a branżowe media donoszą o jej problemach przy wielu innych inwestycjach w całej Polsce. Kolejarze uspokajają mówiąc, że Trakcja rzeczywiście się spóźnia, ale... mniej, niż przeciętny wykonawca.

Nic dziwnego, że krąży teoria o planach upaństwowienia firmy. Obecny przy podpisaniu umowy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel nie skomentował plotek. Zaznaczył tylko, że Trakcja jest spółką akcyjną i dlatego "kontakty z nią" są obwarowane specjalnymi przepisami.

REKLAMA

Linia otwocka - remont

Zgodnie z umową Trakcja ma czas do końca 2023 roku, by przebudować odcinek od Dworca Wschodniego do Wawra. Na modernizowanym fragmencie powstanie stacja Grochów, zlokalizowana w pobliżu szpitala przy Szaserów. Na Olszynce Grochowskiej zbudowany zostanie nowy peron a kładka nad torami zostanie wyremontowana i wyposażona w windy.

Stacja Gocławek zostanie przysunięta do wiaduktu Marsa. Obok powstanie przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz windy ułatwiające dostęp na estakadę. Na stacji Wawer peron zostanie przebudowany, przejście podziemne wyposażone w windy a zabytkowa wiata peronowa odrestaurowana. Na odcinku od Gocławka do Wawra dobudowane zostaną dwa tory, dzięki czemu możliwe będzie oddzielenie Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich od pociągów dalekobieżnych.

Jak zapowiada PKP PLK, prace będą prowadzone z zachowaniem ruchu pociągów.

(dg)

.
 

Czytaj na ten temat

Komentarze (2)

# lobbing?

13.08.2021 11:42

Mnie i wielu innym oczywiste podejrzenia nasuwają się same. Czy słuszne, dowiemy się długo po latach albo i nie.

# Ciekawy????

15.08.2021 11:17

Jeżeli każdy kontrakt kolejowy jest tak opóźniony, to może należy sie zastanowić czy zakładane przez PKP terminy są realnie przyjmowane?
więcej na forum

REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA