REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Przebudowa linii otwockiej. Umowa z firmą znaną z opóźnień
REKLAMA

źródło: PKP PLK


Przebudowa linii otwockiej. Umowa z firmą znaną z opóźnień

Procedura poszukiwania i wyboru wykonawcy remontu trwała... szesnaście miesięcy a kolejarze podpisali kontrakt z przedsiębiorstwem, które niedawno nie zbudowało na czas stacji Warszawa Główna.

REKLAMA

Doczekaliśmy się. Rusza przebudowa linii kolejowej
Doczekaliśmy się. Rusza przebudowa linii kolejowej 11 sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę na przebudowę odcinka od Dworca Wschodniego do Wawra.
czytaj
Doświadczenie uczy, że każda inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe ma ogromne szanse nie zakończyć się w terminie. Jak przyznał z rozbrajającą szczerością prezes Ireneusz Merchel, w ostatniej dekadzie średni czas opóźnienia wynosił od trzech do sześciu lat, ale ostatnio spadł do "poniżej roku".



REKLAMA

Problemy Trakcji

Przebudowa linii między Dworcem Wschodnim a Wawrem to kolejny w ostatnich latach kontrakt, który PKP PLK zawarły z Trakcją. W Warszawie firma odpowiadała m.in. za opóźnioną reaktywację Dworca Główna, a branżowe media donoszą o jej problemach przy wielu innych inwestycjach w całej Polsce. Kolejarze uspokajają mówiąc, że Trakcja rzeczywiście się spóźnia, ale... mniej, niż przeciętny wykonawca.

Nic dziwnego, że krąży teoria o planach upaństwowienia firmy. Obecny przy podpisaniu umowy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel nie skomentował plotek. Zaznaczył tylko, że Trakcja jest spółką akcyjną i dlatego "kontakty z nią" są obwarowane specjalnymi przepisami.



REKLAMA

Linia otwocka - remont

Zgodnie z umową Trakcja ma czas do końca 2023 roku, by przebudować odcinek od Dworca Wschodniego do Wawra. Na modernizowanym fragmencie powstanie stacja Grochów, zlokalizowana w pobliżu szpitala przy Szaserów. Na Olszynce Grochowskiej zbudowany zostanie nowy peron a kładka nad torami zostanie wyremontowana i wyposażona w windy.

Stacja Gocławek zostanie przysunięta do wiaduktu Marsa. Obok powstanie przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz windy ułatwiające dostęp na estakadę. Na stacji Wawer peron zostanie przebudowany, przejście podziemne wyposażone w windy a zabytkowa wiata peronowa odrestaurowana. Na odcinku od Gocławka do Wawra dobudowane zostaną dwa tory, dzięki czemu możliwe będzie oddzielenie Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich od pociągów dalekobieżnych.

Jak zapowiada PKP PLK, prace będą prowadzone z zachowaniem ruchu pociągów.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Wawer
  • Udostępnij







13.08.2021 11:42 #lobbing?
Mnie i wielu innym oczywiste podejrzenia nasuwają się same. Czy słuszne, dowiemy się długo po latach albo i nie.
15.08.2021 11:17 #Ciekawy????
Jeżeli każdy kontrakt kolejowy jest tak opóźniony, to może należy sie zastanowić czy zakładane przez PKP terminy są realnie przyjmowane?

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA