Tunele w Radości i Falenicy dopiero w 2026 roku?
12 sierpnia 2021
Kolejarze podpisali umowę na przebudowę linii kolejowej od Dworca Wschodniego do Wawra. Południowa część dzielnicy poczeka na remont jeszcze kilka lat.
Nowa stacja Grochów, stacja Gocławek przesunięta pod wiadukt Marsa, nowe przejścia podziemne - takie efekty przyniesie do końca 2023 roku kapitalna przebudowa linii kolejowej między Warszawą Wschodnią a przystankiem Wawer. 11 sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przebudowa linii otwockiej. Umowa z firmą znaną z opóźnień
Procedura poszukiwania i wyboru wykonawcy remontu trwała... szesnaście miesięcy a kolejarze podpisali kontrakt z przedsiębiorstwem, które niedawno nie zbudowało na czas stacji Warszawa Główna.
podpisały z firmą Trakcja umowę wartą prawie 520 mln zł.
Linia otwocka - przebudowa
Jak wynika z zapowiedzi PKP PLK, odcinek linii biegnący przez południową część dzielnicy Wawer jest planowany do remontu w latach 2024-2026. Jego najważniejszym elementem będzie budowa dwóch tuneli: w ciągu Panny Wodnej i Izbickiej w Radości oraz w ciągu Walcowniczej i Bysławskiej w Falenicy.
Wiadukt w Międzylesiu
Na odcinku Międzylesie - Radość kolejarze planują budowę... wiaduktu. Tory istniejącej linii kolejowej nr 7 zostaną podniesione do góry a pod nimi przejdzie czwarty tor. Na odcinku o długości około 600 metrów pociągi podmiejskie będą jechać 6 metrów nad poziomem gruntu. To wystarczająco dużo, by zapewnić pasażerom ciekawy widok, ale też potencjalnie oszpecić okolicę.
(dg)
.