Na linii otwockiej praca wre. Budują przejścia podziemne i kładki
21 lutego 2024
Na linii kolejowej Warszawa Wschodnia - Wawer trwają już prace wykończeniowe w sześciu nowych przejściach podziemnych. Układane są płyty granitowe na ścianach i wykonywane posadzki. Rozpoczyna się także budowa kładki z windami na stacji Olszynka Grochowska, która zapewni lepszy dostęp do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą inwestycję o wartości 422 mln zł netto.
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, wykonawca rozpoczął przygotowanie terenu pod budowę kładki od strony ul. Chłopickiego na stacji Olszynka Grochowska.
Remont linii otwockiej
"Prace wymagają zmian w dojściu na peron od ul.
Dlaczego OC w Warszawie jest takie drogie?
OC w Warszawie kosztuje znacznie więcej niż w mniejszych miejscowościach. Różnica jest naprawdę spora - nawet kilkaset złotych w skali roku! Gdzie tkwi źródło tych dysproporcji? Jakie czynniki determinują wysokość składek OC w stolicy? Przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o przyczynach wyższych składek OC w stolicy.
Chłopickiego. Na czas wykonania prac przygotowawczych dojście do peronu będzie możliwe od ul. Makowskiej. Nowy obiekt będzie wyposażony w schody i windy, które umożliwią wygodne podróże osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zakończenie budowy planowane jest w trzecim kwartale" - informują kolejarze.
Prowadzone są także prace wykończeniowe na stacjach, takie jak budowa wiat przystankowych, nawierzchni na peronach oraz dojść. Kontynuowane są też prace związane z uruchomieniem systemu informacji pasażerskiej. W sześciu nowych przejściach podziemnych wykonawca jest w trakcie układania płyt granitowych na ścianach i wykonywania posadzek.
Stacja Gocławek w nowym miejscu
Zlikwidowany został peron tymczasowy stacji Wawer i stary peron na Gocławku. W ich miejsce ułożono nowy tor i zawieszono sieć trakcyjną.
Dzięki prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji linii kolejowej nr 7 między Warszawą Wschodnią a Wawrem od grudnia pasażerowie korzystają z nowych i zmodernizowanych stacji Grochów (obok szpitala przy ul. Szaserów), Gocławek, Olszynka Grochowska oraz Wawer. Docelowo cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego.
(jok)
.