REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Pierwsze znicze w nowej al. Reymonta. Co dalej?

  12 maja 2015

alt='Pierwsze znicze w nowej al. Reymonta. Co dalej?'

Od pierwszego dnia po otwarciu nowego odcinka al. Reymonta zwracaliśmy uwagę, że na przejściu przy ul. Schroegera może dojść do tragedii. I doszło. Kiedy urzędnicy zaczną słuchać głosów rozsądku?

REKLAMA

Trudno jest napisać bez emocji informację o śmiertelnym wypadku i petycji mieszkańców o poprawę bezpieczeństwa, będąc autorem kilku artykułów, w których zwracało się uwagę na niebezpieczne miejsce. O przejściu dla pieszych przez al. Reymonta na wysokości ul. Reymonta okiem pieszego: gdzie są przejścia? Reymonta okiem pieszego: gdzie są przejścia?
Al. Reymonta po otwarciu drugiej jezdni stała się barierą odgradzającą Stare Bielany od Wawrzyszewa.

Al. Reymonta otwarta. Z prespektywy rowerzysty: ledwie trzy plus Al. Reymonta otwarta. Z prespektywy rowerzysty: ledwie trzy plus
Zakończyła się przebudowa al. Reymonta. Zyskali na tym kierowcy, ale stracili piesi. Niestety na ulicy pojawiło się kilka niebezpiecznych miejsc.
Schroegera pisałem po raz pierwszy dzień po jego otwarciu, w listopadzie ubiegłego roku. Już wtedy okoliczni mieszkańcy zwracali uwagę, że jedno przejście dla pieszych na kilkusetmetrowym prostym odcinku podwójnej jezdni jest fatalnym rozwiązaniem, które może doprowadzić do tragedii. Wszystko na nic. 20 kwietnia w biały dzień, około godz. 16:00, na przejściu dla pieszych została potrącona kobieta. Zmarła w szpitalu. W najbliższy piątek okoliczni mieszkańcy planują spotkać się na miejscu tragedii, zapalić znicze i porozmawiać o tym, co można zrobić.

- Spotkajmy się w piątek 15 maja o godzinie 18:30 na 30 minut - czytamy na Facebooku, na stronie wydarzenia "Zapal znicz śmiertelnej ofierze wypadku na Reymonta". - Zapalmy znicze. Może jak będzie nas dużo, to ktoś z odpowiedzialnych osób zainteresuje się sprawą i coś się zmieni. Źle zaprojektowana droga zostanie poprawiona, zostaną zrobione światła i progi zwalniająca jak na ul. Stawki. Czy naprawdę musi dojść do kolejnej tragedii...

Internauci zwracają uwagę na zły projekt ulicy, która wręcz zachęca kierowców do niebezpiecznej jazdy: długa prosta, pasy ruchu "szerokie jak na autostradzie". Jest już także szkic petycji o budowę sygnalizacji świetlnej. Czy to dobry pomysł? Tak, ale... jej instalacja kosztowałaby kilkaset tysięcy (prawdopodobnie ok. 600 tys. zł, bo potrzeba czterech sygnalizatorów). Wiele osób uzna, że rolą dziennikarza jest opisywanie rzeczywistości, a nie jej kreowanie, jednak tragedia w al. Reymonta to dla mnie sprawa osobista i pozwolę sobie na przedstawienie własnej propozycji.

Znacznie tańszym od sygnalizacji świetlnej sposobem na uspokojenie ruchu byłoby przeznaczenie skrajnych pasów na parkowanie. A także ustawienie bezpośrednio przy przejściu dla pieszych prefabrykowanych elementów, uniemożliwiających zaparkowanie przy samej zebrze i ograniczenie widoczności. Pas do parkowania równoległego jest skuteczniejszym ograniczeniem prędkości, niż progi wyspowe i światła, zatrzymujące samochody tylko punktowo. A w al. Reymonta chodzi przecież o poprawę bezpieczeństwa wszystkich pieszych, także tych przechodzących - z braku normalnych pasów - na wysokości stacji benzynowej. Na ulicy tej nie ma ruchu, który uzasadniałby przekrój 2x2 (lewe pasy służą wyłącznie do wyprzedzenia), za to okoliczni mieszkańcy narzekają na brak miejsc parkingowych.

Światła, parkowanie równoległe czy jeszcze coś innego? To temat do dyskusji. Nieważne, które rozwiązanie zostanie wprowadzone. Najważniejsze, żeby poprawić zły projekt ulicy, zanim dojdzie do kolejnej tragedii.

Dominik Gadomski

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (10)

# rurek

12.05.2015 15:18

Czy autor podał dobrą stronę wydarzenia FB. A może chodziło o ul. Żeromskiego? Od kilku lata apeluje do Dzielnicy o progi zwalniające na ul. Kwitnącej i Księżycowej. Bez rezultatów. Czy tam też ktoś ma tam ktoś zginąć?

# Bielanczyk

12.05.2015 17:20

To ten dziennikarz który zawsze pisze w pierwszej osobie? Widziałem, pisałem, przechodzilem? A teraz ulice pomyliłem. pamiętnik pisz a nie relacje autorze!

# Jola Bord

13.05.2015 14:16

Jestem za tym pomysłem - zwęzić przy zebrach, dopuścić parkowanie równoległe na prawym pasie, a może nawet zamontować progi zwalniające przed przejściami.
Tylko po co było budować tę autostradę? Bo projekt sprzed 10 lat już był gotowy? Co za ignorancja władzy....

REKLAMA

# Tadeusz

13.05.2015 14:22

#Jola Bord napisał(a) 13.05.2015 14:16
Jestem za tym pomysłem - zwęzić przy zebrach, dopuścić parkowanie równoległe na prawym pasie, a może nawet zamontować progi zwalniające przed przejściami.
Tylko po co było budować tę autostradę? Bo projekt sprzed 10 lat już był gotowy? Co za ignorancja władzy....

W urzędzie miasta i dzielnic pracuje za dużo "specjalistów", którzy studia kończyli za komuny, kiedy obowiązywała doktryna szerokich ulic, nie znają lub słabo znają języki i nie nadążają za doświadczeniami Zachodu, bo nie potrzafią przeczytać nawet artykułów w zachodnich portalach.

# asd

13.05.2015 17:40

litosci moze jakis fotoradar... ale nie swiatla. wystarczy ze kasprowicza sie nie da w ogole jezdzic....

# kuba

13.05.2015 18:46

Dokladnie ulica to nie parking swiatla sa za drogie natomiast napiszcie do ITD, Policji czy nawet by do straży miejskiej niech postawia przy przejciu dla pieszych po obu stronach radary i bedzie git :-)

REKLAMA

# qwerty

13.05.2015 21:29

niestety, pisałem także o tym już dawno, że to nie jest trafiona inwestycja, zrobiono "autostradę" w środku miasta, jak za czasów komuny, a wystarczylo nieznacznie poszerzyć starą Reymonta. Niestety inżynier ruchu albo jest starszym panem pamiętającym rozwiązania drogowe z lat 80-tych kiedy nie było wogóle samochodów na ulicach, zatrzymał się w tamtych czasach i czeka tylko do emertyury i nie obchodzą go ani kierowcy ani piesi ani rowerzyści w Warszawie, albo to zupełny ignorant biorąc pod uwagę ilość głupich, zupełnie niezrozumiałych rozwiązań. Każdy wypadek powinien być rozpatrywany pod kątem złej organizacji ruchu. Na zachodzie najpierw liczy sie dobro i bezpieczeństwo pieszych i rowarzystów a następnie kierowców, naprawdę nie trzeba wielkich pieniędzy żeby poprawić bezpieczeństwo, trzeba tylko trochę zaangażowania, wiedzy, chęci........

# eRDe

13.05.2015 21:43

#asd napisał(a) 13.05.2015 17:40
litosci moze jakis fotoradar...

Fotoradar bardzo by się tam przydał (w obydwu kierunkach) bo niektórzy mocno tam przesadzają. Na Kasprowicza kłopotem są nie tyle światła, co ich idiotyczne ustawienie.

# Soin - radna Warszawy

14.05.2015 15:06

Szanowni Państwo,
złożyłam w tej sprawie interpelację do prezydent Warszawy. Chcę Państwu pomóc rozwiązać ten problem. Jednocześnie zachęcam do kontaktu ze mną - asoin@radny.um.warszawa.pl

REKLAMA

# eRDe

14.05.2015 19:20

Miło przeczytać, że są radni zainteresowani mieszkańcami Bielan.
Dziękuję.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024