REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Budowa Reymonta - mieszkańcy: po co dwa pasy?

  4 lipca 2013

alt='Budowa Reymonta - mieszkańcy: po co dwa pasy?'

Budowa Reymonta zbliża się wielkimi krokami. I wzbudza gorące dyskusje wśród mieszkańców.

REKLAMA

Budowa Reymonta na odcinku od Żeromskiego do Kasprowicza rozpocznie się w tym roku, a planowany termin jej zakończenia to 31 grudnia 2014 r. - Koszty w tym roku zaplanowano na 7,5 mln zł, natomiast w 2014 r. będzie to kwota 7 mln - informuje Tadeusz Olechowski, rzecznik dzielnicy Bielany.

To inwestycja, na którą Bielany czekały od dawna. W planach jest wybudowanie drogi dwujezdniowej, nowych miejsc parkingowych, kanalizacji deszczowej, ścieżki rowerowej i oświetlenia.

Ostateczny termin: grudzień 2014

- Problem kolizji magistrali wodociągowej z projektowaną drogą został już rozwiązany. Pod budowę ul. Reymonta konieczne będzie jeszcze wykupienie gruntów znajdujących się w użytkowaniu wieczystym Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej - tłumaczy Tadeusz Olechowski, rzecznik bielańskiego ratusza. - Inwestycja będzie odbywać się jednak w trybie specustawy o budowie dróg, więc termin jej zakończenia wydaje się niezagrożony - dodaje.

Dokładny harmonogram prac będzie znany po wyłonieniu wykonawcy.

Zapraszamy na zakupy

Jedna czy dwie jezdnie?

Wielu mieszkańców Bielan odetchnie z ulgą, nie wszystkim jednak do końca podoba się projekt. - Czy ktoś może mi powiedzieć, po co na tym odcinku dwie jezdnie? - pyta jeden z naszych forumowiczów. - Czy nie uważacie, że to wyrzucanie pieniędzy w błoto? Ruch na tym odcinku jest minimalny, w zupełności wystarczą dwa pasy ruchu. Najbardziej zadowoleni są pracownicy pobliskich firm. - Dla nas to będzie raj - mówią. Ewentualnie można byłoby poszerzyć Reymonta, tak aby mogły tędy jeździć autobusy w dwóch kierunkach i aby zmieściły się zatoczki autobusowe. Moim zdaniem można wykorzystać te pieniądze o wiele lepiej np. na remont Wólczyńskiej czy Arkuszowej, przebudowę Conrada albo Przy Agorze. Mamy już zrobiony bez sensu czteropasmowy odcinek Sokratesa, którym jeździ niewiele samochodów - dodaje czytelnik.

REKLAMA

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

Najbardziej zadowoleni są pracownicy pobliskich firm. - Dla nas to będzie raj - mówią. - Duży ruch, mnóstwo klientów, miejsca parkingowe - cieszy się pan Arek, pracownik jednego z warsztatów samochodowych. - Od wielu lat mamy problemy z powodu braku normalnej nawierzchni, ludzie nie mogą tu w ogóle trafić, kurierzy zawracają, bo nie mogą znaleźć adresu! Straż miejska nie chce interweniować w sprawie odśnieżania. Poza tym zimą jest mokro i ciemno, bo teren nieoświetlony. A chodzi tędy mnóstwo dzieci z przedszkola i szkoły. Anna Florek, dyrektor Społecznego Przedszkola Integracyjnego Fundacji "Czas Dzieciństwa", jest nieco odmiennego zdania. - Zagospodarowanie terenu, owszem, jest potrzebne, ale dwie jezdnie? To jest temat do dyskusji. Podejrzewam, że ruch tutaj bardzo się zwiększy - będzie dużo spalin i większe niebezpieczeństwo wypadków.

Jak zauważa pani dyrektor, nowa trasa będzie skrótem z mostu Północnego do centrum. Samochody jeżdżące do tej pory Sokratesa i innymi bielańskimi arteriami, będą jeździć Reymonta. - Może dla kierowców to będzie wygodna trasa, ale trzeba brać pod uwagę otoczenie - mówi dalej Anna Florek. - Są tu w pobliżu dwa przedszkola i jedna szkoła. Do naszego chodzą też dzieci niepełnosprawne. Myślę, że najważniejsze jest, aby stworzyć szeroki pas ochronny między trasą a placówkami oraz odpowiednie oznakowanie - podkreśla.

Działacze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji popierają projekt podkreślając, że obecny układ sprawia, że duży ruch panuje w rejonie szkoły nr 223, która leży w bezpośrednim sąsiedztwie ul. Kasprowicza. - Z danych ZDM wynika, że obecny, niewydolny układ dwóch skrzyżowań trójwlotwych (Kasprowicza/Lindego i Kasprowicza/Oczapowskiego) powoduje wzmożenie ruchu w ciągu Kasprowicza na odcinku Lindego-Oczapowskiego - mówi Jan Jakiel, prezes SISKOM. - Ciąg Reymonta będzie miał kontynuację w postaci Lindego, a przeprowadzenie całości inwestycji wraz z Kasprowicza spowoduje uporządkowanie układu komunikacyjnego, stworzenie układu rusztowego i docelowo wprowadzenie hierarchizacji i odsunięcia ruchu od szkoły nr 223 - tłumaczy Jakiel. - Ulica jednojezdniowa i tak będzie mieć przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy ruchu. Odległości między skrzyżowaniami na nowej Reymonta i długość odcinka (mniej niż 900 m) są niewielkie, a także występuje spora liczba zjazdów, więc rozwiązanie 2x2 wydaje się zasadne - dodaje.

kz

Pan Marcin

REKLAMA

Pan Marcin (z serwisu samochodowego)

Dla nas lepiej, że wybudują tę ulicę. Będzie lepszy dojazd, będzie więcej klientów. Tutaj są cztery warsztaty, ludzie muszą jeździć po piachu. Utrudnieniem dla naszej codziennej pracy może być czas, kiedy będą trwały roboty, ale ogólnie mówiąc jest to inwestycja bardzo potrzebna.

Pan Paweł

Pan Paweł (z serwisu samochodowego)

Od 20 lat równamy tu drogę. Od 10 lat robię to osobiście. 5-6 razy w roku spychacz na własny koszt... Latem dojazd jest tragiczny, strasznie się kurzy. Widziałem projekt budowy Reymonta, jest bardzo ładny. Uwzględniono potrzeby firm, które tu są - na planie są wewnętrzne drogi, dojazdy, parking. Jeśli budować, to dwie jezdnie. Jednej nie ma sensu, w tych okolicach jest teraz duży ruch.

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (15)

# eRDe

04.07.2013 12:39

Dwa pasy są potrzebne dla gości z Tarchomina, Legionowa i innych. Przecież chyba już nikt nie wierzy, że trasa mostu północnego zostanie kiedykolwiek ukończona.

# Stare autko

04.07.2013 14:54

Oczywiście, że dwa pasy ruchu są tam potrzebne. Odciąży to ruch samochodowy na linii: Most Północny - Sokratesa - Conrada - Powstańców Śląskich. Kto uważa inaczej jest ślepy: zapraszam rano na Chomiczówkę. Miłego stania w korku!

# eRDe

04.07.2013 16:27

Ależ oczywiście masz rację. Conrada stoi z rana dość widowiskowo. Tyle, że jak zrobią Reymonta to poprawi się trochę, ale za to żadne inne potrzebne inwestycje na Bielanach nie będą przeprowadzane i będziemy mogli usłyszeć, że skoro mamy Reymonta to powinniśmy się cieszyć. Wychodzi brak planowania i pomysłu. Zrobili most północny, ale nie pomyśleli gdzie rozprowadzić ruch. Szczerze współczuję mieszkańcom Chomiczówki.

REKLAMA

# R17

04.07.2013 18:13

Ja jak jeździłem ze strony Bemowa to nigdy w Reymonta tylko Conrada i dopiero do Wrzeciona koło Lindego bo tak było łatwiej. A tam gdzie pójdzie Reymonta i tak nic nie powstanie więc gdzie problem tak naprawdę? Oszczędność żadna przy tym.
Czy dwa pasy na Sokratesa to przesada? Ja rozumiem, że Przy Agorze to nie po dwa bo to gęsto zabudowana ulica ale Sokratesa? Tam jest szeroko i nie demonizowałbym tego.
Tak samo nie mam pojęcia co "czytelnik" ma na myśli pisząc przebudowa Przy Agorze. Jaka przebudowa, czego?

# eRDe

04.07.2013 21:07

Jak już zwracać uwagę na słowa "czytelnika" to dodałbym jeszcze, że z Sokratesa to trochę przesadził. Nie raz zdarzało mi się tam odstać swoje:)

# cytowany

05.07.2013 09:52

Moim zdaniem potrzebne jest jedno wygodne i szerokie połączenie Marymonckiej i Powstańców Śląskich w tym miejscu logicznym wydaje się poszerzenie Przy Agorze i Conrada. Właśnie dlatego tworzą się tam korki, jest tam durzy ruch a jezdnia jest zbyt wąska. Na Reymonta nie ma żadnych korków choć jezdnia jest wąska. Jest tam po prostu minimalny ruch. Nadal podtrzymuję swoją opinię o tym że powinno się lepiej wydać te pieniądze na stworzenie jednego ciągu bezpiecznej i przejezdnej arterii, która będzie tymczasowym (nie wiadomo jak długo) połączeniem Mostu M. Skłodowskiej - Curie z Bemowem. Oczywiście jest to o wiele większa inwestycja ale jest o wiele bardziej istotna dla płynności ruchu w tym rejonie miasta. Jeśli miasto chce zmniejszać korki to niech wydaje pieniądze na te właśnie cele a nie budowanie dla samego budowania.

REKLAMA

# cytowany

05.07.2013 10:14

do eRDe. Oczywiście, że robią się korki na Sokratesa ale przed skrzyżowaniem z Wólczyńską. Należałoby przebudować to skrzyżowanie aby je udrożnić np. poprzez budowę pasów dla skręcających i ustawienie odpowiedniej sygnalizacji świetlnej, a sama Sokratesa jest pusta.
Oczywiście, gdyby przedłużyć Reymonta przez Lasek Lindego byłaby to naturalna arteria dla tej okolicy i wtedy poszerzenie Reymonta do dwóch jezdni i czterech pasów miałoby uzasadnienie ale czy warto wycinać Lasek, niszczyć zieleń dla właściwie tymczasowej arterii? Mam nadzieję, że jednak powstanie przedłużenie most M. S.-C. :-). W dużych miastach w Europie wyprowadza się duże arterie jak najdalej centrum pozostawiając wąskie ulice bez zmiany ich charakteru a budując nowe, bezpieczne i szybkie jezdnie z dala od gęstej zabudowy. Reasumując moim zdaniem lepiej te pieniądze przeznaczyć np. na przedłużenie Broniewskiego do Wólczyńskiej wzdłuż torów tramwajowych.

# Gość z Tarchomina

05.07.2013 14:39

#eRDe napisał(a) 04.07.2013 12:39
Dwa pasy są potrzebne dla gości z Tarchomina, Legionowa i innych. Przecież chyba już nikt nie wierzy, że trasa mostu północnego zostanie kiedykolwiek ukończona.

Witam,
osobiście rzadko tamtędy jeżdżę, ale w momencie gdy most grota razem z tarsą S8 bedzie remontowany może okazać się, ze będzie to jedyna droga ucieczki do mostu północnego. Może więc lepiej poczekać z tą inwestycją i najpierw skończyć budowę całej trasy S8......

# eRDe

05.07.2013 14:48

#cytowany napisał(a) 05.07.2013 10:14
Mam nadzieję, że jednak powstanie przedłużenie most M. S.-C. :-).

Nadzieję zawsze można mieć, tyle że trasa została zdjęta nawet z odległych planów.

REKLAMA

# Chris

07.07.2013 23:25

Inwestycje w Drogi na Bielanach to istna komedia

# Denadix

18.07.2013 11:48

Rozszerzyć to należałoby raczej Nocznickiego. Toż to droga wyjazdowa z Mostu Północnego (przywiązana jestem do tej nazwy) i codziennie stoi tam sznur samochodów. No i rondo na skrzyżowaniu Nocznickiego z Wólczyńską!

# inzynier_wwa

09.08.2013 00:22

Inwestycja jest potrzebna i wydaje mi się że raczej właśnie w wariancie 2 x 2. Oby przeniosła ruch z ciągu Powst Śl. - Conrada - Sokratesa - Przy Agorze na Reymonta - Kasprowicza - Most Północny (zgodnie z planem pewnie z lat 70 jeszcze). Niestety ktoś straci (Wrzeciono), ale al. Reymonta powinna istnieć od wielu lat, a ruch nie powinien być prowadzony tranzytem przez środek Chomiczówki i skrzyżowanie z Wólczyńską. Poza tym budowany odcinek będzie odsunięty od zabudowań. Z drugiej strony, jesteśmy w mieście i ulice (tym bardziej aleje) powinny mieć odpowiednią i ciągłą przepustowość - najgorsze są wąskie gardła, stąd zasadność 2x2.

REKLAMA

# Paulina

01.10.2014 13:00

#inzynier_wwa napisał(a) 09.08.2013 00:22
Inwestycja jest potrzebna i wydaje mi się że raczej właśnie w wariancie 2 x 2. Oby przeniosła ruch z ciągu Powst Śl. - Conrada - Sokratesa - Przy Agorze na Reymonta - Kasprowicza - Most Północny (zgodnie z planem pewnie z lat 70 jeszcze). Niestety ktoś straci (Wrzeciono), ale al. Reymonta powinna istnieć od wielu lat, a ruch nie powinien być prowadzony tranzytem przez środek Chomiczówki i skrzyżowanie z Wólczyńską. Poza tym budowany odcinek będzie odsunięty od zabudowań. Z drugiej strony, jesteśmy w mieście i ulice (tym bardziej aleje) powinny mieć odpowiednią i ciągłą przepustowość - najgorsze są wąskie gardła, stąd zasadność 2x2.

"odsunięty od zabudowań"??? Szkoda, że 5 metrow od mojej kamienicy i że z tego powodu wycinają mi wielki kasztan rosnący za oknem - nie stał ani na trasie jezdni, ani nawet chodnika, a jakoś przeszkadzał....

# Nowy mieszkaniec

01.10.2014 13:04

To prawda - jakoś nikt na Bielanach nie dba o mieszkańców: bezsensowne usuwanie zieleni, niby w związku z budową Reymonta i przede wszystkim likwidacja tylu miejsc parkingowych! To co teraz mają robić mieszkańcy? Na plecy samochód i do domu z nim? Przecież to nie jest centrum miasta, tylko dzielnica stricte mieszkalna - parkingi przy budynkach to chyba podstawa.

# Regina

13.10.2014 19:28

Niestety nie będzie miejsc postojowych na Reymonta, jak wcześniej obiecywano. Skandal !!! Podejrzewam, że wielu kierowców będzie miało wiele do powiedzenia, i to nie będą miłe słowa. Szczególnie, że niedługo wybory...wiadomo... tak widać się władze starają o głosy - szkoda, że negatywne.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA