REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Al. Reymonta otwarta. Z prespektywy rowerzysty: ledwie trzy plus

  6 listopada 2014

alt='Al. Reymonta otwarta. Z prespektywy rowerzysty: ledwie trzy plus'
Po zachodniej stronie ulicy chodnik i droga rowerowa są dobrze odseparowane.
źródło: fb Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

Zakończyła się przebudowa al. Reymonta. Zyskali na tym kierowcy, ale stracili piesi. Niestety na ulicy pojawiło się kilka niebezpiecznych miejsc.

REKLAMA

Po trwającej od ubiegłego roku przebudowie północny odcinek al. Reymonta zyskał drugą jezdnię i drogę rowerową oraz został przedłużony do skrzyżowania z Kasprowicza. Po co? Było to w planach od dawna, by powstał ciąg komunikacyjny z Wawrzyszewa poprzez al. Reymonta, Powstańców Śląskich i Dźwigową aż do Włoch. Nie zmieniła tych planów budowa stacji metra Wawrzyszew, ani nowa strategia transportowa Warszawy, zgodnie z którą ruch samochodowy w mieście powinien być ograniczany.

Tymczasem ruch samochodów w al. Reymonta pierwszego dnia po otwarciu należy określić raczej jako "niczym nieskrępowany": kierowcy pędzili od Żeromskiego do Kasprowicza na złamanie karku, ignorując ograniczenie prędkości i przejście dla pieszych przy Schroegera. Czy na Bielanach zbudowano kolejną jezdnię o parametrach zupełnie niedostosowanych do planowanej prędkości ruchu? Nowa jezdnia al. Reymonta jest tak prosta i szeroka, że wręcz zachęca do niebezpiecznej jazdy.

- Będzie niebezpieczne przejście - mówią seniorzy spacerujący po wschodniej, gęsto zabudowanej stronie alei. - Komuś chodzącemu o lasce będzie bardzo ciężko przejść.

Wybudowano także drogi rowerowe, które na razie nie zostały jeszcze oficjalnie otwarte i to na karb ostatnich poprawek można zrzucić nieobniżone przejazdy przez skrzyżowania, na których można zniszczyć koła. Po zachodniej stronie alei z drogą rowerową z pozoru wszystko jest w najlepszym porządku. Między Starymi Bielanami a Wawrzyszewem powstała przelotówka Wawrzyszew-Włochy pośród pustynnego krajobrazu. Mało drzew, zero ławek, zero sklepów, restauracji czy kawiarni, do których warto byłoby wyjść. Jest może niezbyt szeroka, ale dobrze odseparowana od chodnika, asfalt równiutki i jedzie się przyjemnie... aż do pierwszego skrzyżowania, gdzie nagle odgina się, by zrobić miejsce samochodom, wyjeżdżającym z bocznej ulicy. A przecież nie mają one pierwszeństwa przed rowerami jadącymi al. Reymonta. Przyznajmy jednak - mimo to i tak jest nieźle, jak na warszawskie warunki. A po wschodniej stronie? Niestety wspólny ciąg pieszo-rowerowy, czyli po prostu chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów.

- Ulica w 100% budowana od nowa, można było spokojnie zrobić po obu stronach pasy na jezdni (droga klasy zbiorczej, więc nie byłoby problemu). A co mamy? - pyta retorycznie internauta na profilu facebookowym pełnomocnika prezydent Warszawy d/s rowerów. - Kolejny chodnik dla rowerów. Kolejne wyrzucenie rowerzystów z jezdni. Kolejne awantury z pieszymi.

- Tutaj też będzie niebezpiecznie - dodają przechodnie, drepczący z racji wieku drobnym krokiem. - Rowerzyści pędzą zygzakiem między ludźmi, raz z lewa, raz z prawa. Powinna być oddzielna droga i oddzielny chodnik.

Ogólne wrażenie jest niestety przygnębiające. Między Starymi Bielanami a Wawrzyszewem powstała przelotówka Wawrzyszew-Włochy pośród pustynnego krajobrazu. Mało drzew, zero ławek, zero sklepów, restauracji czy kawiarni, do których warto byłoby wyjść. Z perspektywy niezmotoryzowanego można by zapomnieć o istnieniu tej ulicy, gdyby nie przypominający o niej hałas silników.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (19)

# wwwwt

06.11.2014 08:42

Ta ulica jest doskonałym podsumowaniem kadencji PO + Pietruczuk na Bielanach: mało robić, długo, drogo, z niezbyt "ciekawymi" efektami końcowymi, ale ważne aby było czym się chwalić. Nie mieszkam w okolicy i nie korzystałem ze starych parkingów, ale na pierwszy rzut oka widać, że "olano" ludzi z pobliskich bloków - nie mówię, że należało im wybudować bezpłatnie tyle samo miejsc co wcześniej, ale ani jednej zatoki??? To już w PRLu było lepiej. Ba, nawet na Kasprowicza są. Ulica Reymonta wieczorami jest ciemna, przejścia dla pieszych są bez jakichkolwiek świateł (oświetla je tylko blask rzadko rozstawionych latarni). Ścieżki rowerowe po obydwu stronach są BEZSENSOWNE - na chodniku sieją zagrożenie, na przedłużeniu Reymonta, Broniewskiego oraz w druga stronę Kasprowicza i tak łączą się w jedną. Ale idę o zakład, że "klakierzy" zaraz coś napiszą o narzekaniu, o świetnej inwestycji itd.

# eRDe

06.11.2014 09:08

#wwwwt napisał(a) 06.11.2014 08:42
Ale idę o zakład, że "klakierzy" zaraz coś napiszą o narzekaniu, o świetnej inwestycji itd.

To taka standardowa reakcja, jak ktoś wskazuje błędy i niedociągnięcia to zaraz się znajdą tacy, którzy będą wypisywać o "narzekaczach" i krytykanctwie:)
Tak to jest jak brakuje argumentów na obronę.

# Conradziak

06.11.2014 12:08

A na ul.Conrada skrzyżowanie z Nerudy ZDM nie chce oddzielić przejścia dla pieszych od jezdni.

REKLAMA

# ASTeroida

06.11.2014 12:57

Były pieniądze to trzeba było wydać, a że głupio? To standard w Platformie.
A bębnią wszędzie, że konsultują się z ludźmi, ha,ha,ha. Chyba ze swoimi lemingami.

# mieszko

06.11.2014 19:25

Na Kasprowicza zakazy parkowania, a ostatnie miejsca parkingowe, zostały zastawione.... nowymi słupkami (okolice Al.Zjednoczenie, przy poczcie). Żeby zaparkować pod domem, to trzeba nieraz i 30-40 minut jeździć w kółko w poszukiwaniu miejsca.
Przy poczcie mieściło się ok 10-15 samochodów, teraz ... nikt nie moze wjechać.
Przy Rossmannie parking spory, ale ochroniarz rozstawil betonowe slupki i rozciagnal łańcuch z informacją że to parking tylko dla biur w nowym budynku. Ale te biura, to moją parking podziemny przecież !
Wzdłuż Kasprowicza zakazy, albo... nowe słupki. Przy Kasprowicza 48 zastawione 2 miejsca przez słupki, a na jednym miejscu stoi..... latarnia. Przy Kasprowicza 40 zastawione kolejne dwa miejsca przez.... słupki i tak dalej , kiedy ktoś tu zainterwieniuje ?
Przydałaby się tutaj taka zatoczka parkingowa jak na odcinku.. Al.Reymonta-Oczapowskiego.

# Patyczak

06.11.2014 21:36

Te, "mieszko", zróbcie na osiedlu zrzutkę i wybudujcie sobie wielopoziomowy parking osiedlowy (bo tylko na taki może tam znaleźć się miejsce). I po kłopocie. Żadem burmiszcz nie jest Wam do tego potrzebny.

REKLAMA

# R17

07.11.2014 00:57

Miasto czy dzielnica nie są od organizowania miejsc parkingowych. Nie po to buduje się Kasprowicza aby tam parkować. Wyjeżdża się koło Słodowca i wszyscy na pamięć wiedzą, że ktoś dalej stoi i ustawiają się na lewym pasie, aby mieć spokój i jechać do Przybyszewskiego i tam dopiero na boczne pasy. To po co budować drugą nitkę? Albo albo.
A co do Reymonta to cóż bez sensu i tyle. Wielki wlot na 4 pasy wchodzi w Lindego a tam ledwo dwa większe auta mogą się minąć. Tak i nowa część spokojnie wystarczyło by po jednym pasie plus poszerzenie na wlotach. A nie autostrady w mieście.

# Jacek

07.11.2014 09:03

Al. Reymonta podobnie jak druga nitka Kasprowicza są tak potrzebne Bielanom, jak drzewo w lesie. Za kasę dzielnicy zrealizowano inwestycje, które tak naprawdę służą innym dzielnicą. Teraz jest jak szybko przejechać przez Bielany. Szkoda, że PO tak mało zrobiła dla samej dzielnicy.

# MarekB

07.11.2014 09:11

Osoby czy firmy, które projektowały ten odcinek drogi mieli "KLAPKI" na oczach, a wystarczy trochę popatrzyć na plan miasta w tym rejonie i od razu widać, że za 5 czy 7 lat zapadnie decyzja o wybudowaniu przedłużenia linii tramwajowej od ul. Broniewskiego do Marymonckiej. I co wtedy, ano za pieniądze podatnika jedna jezdnia zostanie zlikwidowana, aby w środku wybudować linię tramwajową. Żadnych planów, zero kompetencji. No cóż takich mamy włodarzy w mieście

REKLAMA

# R17

07.11.2014 11:00

#MarekB napisał(a) 07.11.2014 09:11

No bez przesady. Raz, że nie bardzo wiem jakby mieli to połączyć w Lindego wraz z wylotem przy Dewajtis. Ale nawet jeśli to na dziś TW mają swoje plany określone do 2040 i tego kawałka w nich nie uwzględniono, bo chyba też nie było po co. Więc te klapki to perspektywa raczej bliżej ćwierćwiecza niż 5 lat.

 Bielańczyk

07.11.2014 11:25

#wwwwt napisał(a) 06.11.2014 08:42
... "olano" ludzi z pobliskich bloków - nie mówię, że należało im wybudować bezpłatnie tyle samo miejsc co wcześniej, ale ani jednej zatoki??? ... Ulica Reymonta wieczorami jest ciemna, przejścia dla pieszych są bez jakichkolwiek świateł ...Ścieżki rowerowe po obydwu stronach są BEZSENSOWNE
w pełni się z Tobą zgadzam ! Na ostatniej Komisji Samorządowej, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego w dniu 03 listopada 2014,Burmistrz Dzielnicy Rafał Miastowski do nas mieszkańców Starych Bielan "możecie parkować na Kasprowicza !!! "a na zaproponowane przez mieszkańców miejsca do parkowania równolegle przy ulicy na odcinku Fukierów Scheroegera , tak jak miejsca parkingowe przy ulicy Broniewskiego przed ul.Reymonta ,odpowiedział że inwestycja jest zakończona.

# rurek

07.11.2014 22:09

Władze Dzielnicy zapomniały chyba że samochody trzeba gdzieś parkować. Na Chomiczówce wszędzie zakazy a nowych miejsc nikt nie buduje. Straż miejsca holuje na potęgę lub wystawia mandaty. Mam nadzieje ze obecny Zarząd dzielnicy przepadnie w wyborach. Panie Burmistrzu gdzie mamy parkować?

REKLAMA

# eRDe

07.11.2014 23:40

#R17 napisał(a) 07.11.2014 00:57
Miasto czy dzielnica nie są od organizowania miejsc parkingowych.

Ale to miasto zabrało miejsca parkingowe przy Empiku, były tam od zawsze.

# eRDe

07.11.2014 23:40

#Jacek napisał(a) 07.11.2014 09:03
Szkoda, że PO tak mało zrobiła dla samej dzielnicy.

Mała poprawka, PO nie zrobiło dla Bielan prawie nic.

# eRDe

07.11.2014 23:42

#rurek napisał(a) 07.11.2014 22:09
Władze Dzielnicy zapomniały chyba że samochody trzeba gdzieś parkować. Na Chomiczówce wszędzie zakazy a nowych miejsc nikt nie buduje.

Za to nikomu nie przeszkadza stawianie nowych bloków w każdym wolnym miejscu. Mam nadzieję, że tę ekipę mieszkańcy pogonią w nadchodzących wyborach.

REKLAMA

# R17

08.11.2014 22:03

#eRDe napisał(a) 07.11.2014 23:40

Masz na myśli koło empiku jako "Na Kasprowicza" czy ten placyk pod samym salonem prasowym co to teraz tam jakaś instytucja ma parking?

# juz_pisalem

12.11.2014 21:15

no coż, dawno pisałem, że to niepotrzebna inwestycja, wystarczyło poszerzyć istniejącą jezdnię dostosowując do ruchu autobusów w obie strony i budując zatoki przystankowe. Teraz okazuje się, że ruch mały a mentalnośc polskich kierowców nie zmieniła się jeszcze na tyle żeby przestrzegać ograniczenia prędkości na terenie zabudowanym, a o zatrzymaniu się przed przejściem dla pieszych w celu przepuszczenia przechodniów, to nie wspominam. Ludzie ! zajmijcie się poprawianiem oznakowań i organizacji ruchu, budujcie obwodnice ! Pojedźcie na zachód i zobaczcie jak tam wygląda organizacja ruch w miastach, nie bójcie się, tam Was nauczą, tam są otwarci ludzie !

# eRDe

12.11.2014 21:33

#R17 napisał(a) 08.11.2014 22:03

Masz na myśli koło empiku jako "Na Kasprowicza" czy ten placyk pod samym salonem prasowym co to teraz tam jakaś instytucja ma parking?

Tak mam na myśli, ten jak to nazwałeś, placyk, który od bardzo wielu lat pełnił rolę parkingu dla mieszkańców tego bloku. Zawsze był na niego wjazd, co sugeruje przeznaczenie go na miejsca parkingowe. Zresztą swojego czasu było głośno o likwidacji ogólnodostępnego parkingu i oddania go urzędnikom.

REKLAMA

# R17

13.11.2014 19:27

Co do placyku to nie będę tłumaczył nikogo, bo też nie wiem jak to wygląda. Ale w 2011 jak tam się urząd to on ten parking dzierżawić miał wraz ze wspólnotą która tam jest. Więc jeśli tak to wygląda to jednak jest to również miejsce dla mieszkańców którzy się zorganizowali i płacą za to. Każdy pewnie mógł to zrobić?
Ale jak pisałem to dawno było i nie wiem jak to wygląda ale urząd tam nie jest sam. A, że nie ma miejsc za free? To już ciężko mieć pretensje do innych (wspólnoty).
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024