Linia 156 za rzadko? ZTM: jest za mało zapełniony
25 września 2013
Od czerwca linia 156 ma dłuższą i bardziej skomplikowaną trasę. - To problem, ale nie główny. Najgorsze, że w godzinach szczytu jeździ za rzadko i ciągle się spóźnia - wskazują mieszkańcy.
- ZTM zlikwidował jednak 140 i w związku z tym 156 przejął część jego trasy. Ma więc dłuższą prawie o połowę. Autobus krąży teraz po całym Bródnie. Stoi w korkach, jeździ rzadko, w pojazdach jest tłok - mówi pan Andrzej, mieszkaniec Targówka.
Wzorowo zgodni radni
- Po likwidacji 140 autobus 156 jeździ rzadziej niż dotychczas. To w tej chwili jedyny autobus jeżdżący z Targówka Mieszkaniowego na Bródno. Można nim dostać się do ratusza, do pięciu szkół, a także do Szpitala Bródnowskiego. Trasa jest długa i kręta. Ale to jedyny autobus dla Targówka Mieszkaniowego, jeżdżący Myszkowską, Witebską, obok DKS Targówek i Pratulińską. Musi tylko jeździć często - mówi Małgorzata Kwiatkowska. Do szpitala jeżdżą na ogół osoby w podeszłym wieku, często niepełnosprawne. Dla nich jazda w tłoku to wielki problem - zwraca uwagę radna Danuta Winnicka.
- Trasa jest długa i kręta. Ale to jedyny autobus dla Targówka Mieszkaniowego, jeżdżący Myszkowską, Witebską, obok DKS Targówek i Pratulińską. Musi tylko jeździć często - dodaje radna Małgorzata Kwiatkowska.
- Gdyby trasa była prostsza, autobusy by się nie spóźniały. Jednak chodzi o to, by zwiększyć częstotliwość ich kursowania. W godzinach szczytu nie mogą jeździć dwa razy na godzinę. Między 6 a 9 i 14 a 17 muszą to być co najmniej cztery kursy - popiera radny Miłosz Stanisławski.
Zarząd Transportu Miejskiego pomierzył, porachował i wyszło mu, że jest dobrze.
- Z naszych pomiarów wynika, że pojazdy nie są przepełnione. Linia jest obsługiwana autobusami o pojemności ok. 100 osób, a maksymalne zaobserwowane napełnienia sięgały ok. 60 osób. To nie stanowi podstawy do zwiększenia częstotliwości kursowania linii. Jeśli zaś chodzi o jej trasę -nigdy nie zamykamy sobie furtki do wprowadzania kolejnych zmian. Naszym zdaniem obecna trasa jest optymalna. Jeśli jednak pasażerowie lub władze dzielnicy przekażą nam konkretne postulaty dotyczące przebiegu trasy - z pewnością zostaną one bardzo szczegółowo przeanalizowane - odpowiada rzecznik ZTM Igor Krajnow.
mac