REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Linia 156 za rzadko? ZTM: jest za mało zapełniony

  25 września 2013

alt='Linia 156 za rzadko? ZTM: jest za mało zapełniony'

Od czerwca linia 156 ma dłuższą i bardziej skomplikowaną trasę. - To problem, ale nie główny. Najgorsze, że w godzinach szczytu jeździ za rzadko i ciągle się spóźnia - wskazują mieszkańcy.

REKLAMA

Po czerwcowych zmianach komunikacyjnych, kiedy zlikwidowano 140, autobus 156 zaczął jeździć po dłuższej i krętej trasie. Do tamtej pory kursował od stacji metra Młociny i planowano skrócenie trasy do pętli Targówek.

- ZTM zlikwidował jednak 140 i w związku z tym 156 przejął część jego trasy. Ma więc dłuższą prawie o połowę. Autobus krąży teraz po całym Bródnie. Stoi w korkach, jeździ rzadko, w pojazdach jest tłok - mówi pan Andrzej, mieszkaniec Targówka.

Wzorowo zgodni radni

- Po likwidacji 140 autobus 156 jeździ rzadziej niż dotychczas. To w tej chwili jedyny autobus jeżdżący z Targówka Mieszkaniowego na Bródno. Można nim dostać się do ratusza, do pięciu szkół, a także do Szpitala Bródnowskiego. Trasa jest długa i kręta. Ale to jedyny autobus dla Targówka Mieszkaniowego, jeżdżący Myszkowską, Witebską, obok DKS Targówek i Pratulińską. Musi tylko jeździć często - mówi Małgorzata Kwiatkowska. Do szpitala jeżdżą na ogół osoby w podeszłym wieku, często niepełnosprawne. Dla nich jazda w tłoku to wielki problem - zwraca uwagę radna Danuta Winnicka.

- Trasa jest długa i kręta. Ale to jedyny autobus dla Targówka Mieszkaniowego, jeżdżący Myszkowską, Witebską, obok DKS Targówek i Pratulińską. Musi tylko jeździć często - dodaje radna Małgorzata Kwiatkowska.

- Gdyby trasa była prostsza, autobusy by się nie spóźniały. Jednak chodzi o to, by zwiększyć częstotliwość ich kursowania. W godzinach szczytu nie mogą jeździć dwa razy na godzinę. Między 6 a 9 i 14 a 17 muszą to być co najmniej cztery kursy - popiera radny Miłosz Stanisławski.

Zarząd Transportu Miejskiego pomierzył, porachował i wyszło mu, że jest dobrze.

- Z naszych pomiarów wynika, że pojazdy nie są przepełnione. Linia jest obsługiwana autobusami o pojemności ok. 100 osób, a maksymalne zaobserwowane napełnienia sięgały ok. 60 osób. To nie stanowi podstawy do zwiększenia częstotliwości kursowania linii. Jeśli zaś chodzi o jej trasę -nigdy nie zamykamy sobie furtki do wprowadzania kolejnych zmian. Naszym zdaniem obecna trasa jest optymalna. Jeśli jednak pasażerowie lub władze dzielnicy przekażą nam konkretne postulaty dotyczące przebiegu trasy - z pewnością zostaną one bardzo szczegółowo przeanalizowane - odpowiada rzecznik ZTM Igor Krajnow.

mac

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# jank

26.09.2013 10:24

i własnie tak jest ze wszystkimi likwidacjami linii ,chodzi o to żeby mieszkańcy zmienili upodobania, to 156 zlikwidują!!!

# awer

26.09.2013 10:48

Niech skierują 169 przez Trocka. Brodno nie odczuje, polczenie będzie lepszem

# AL5

26.09.2013 11:14

Jak będzie częściej jeździć, to będzie więcej chetnych.

REKLAMA

# Anatol Ulepek

26.09.2013 22:36

Jeśli władze dzielnicy będą spolegliwe wobec ztm to z pewnością będzie dużo więcej takich "kwiatków" jak 156.
Ale dzięki temu jest o czym popisać poczytać i podyskutować.
Jak zwykle dla popisania poczytania i podyskutowania.

# Ala Ska

26.09.2013 22:40

połączenia komunikacyjne, ich jakość ilość i częstotliwość kursowania zawdzięczacie ztm-owi burmistrzom pani Hani i radnym.

# bul

27.09.2013 07:39

Kiedy Burmistrz weźmie się do pracy i ustali z ZTM porządne połączenia? W dzielnicy Ursus autobusy jeżdżą tak, ajk wskaże urząd. A u nas szykowan ujest likwidacja 517 i nikt nie myśłi co wytargowac w zamian.

REKLAMA

# bul

27.09.2013 07:40

Kiedy Burmistrz weźmie się do pracy i ustali z ZTM porządne połączenia? W dzielnicy Ursus autobusy jeżdżą tak, jak wskaże urząd. Chcą odwołać 517? Proszę, bardzo, ale na warunkach dzielnicy Ursus. A u nas szykowna jest likwidacja 517 i nikt nie myśli co wytargować w zamian.

# Kuba

28.09.2013 15:21

non stop pod włos. Najpierw cieli linie jadące z jednej strony miasta na drugą stronę, by kasować więcej biletów. Teraz następna taktyka. Zmieniać trasy aby jak najmniejszej ilości ludzi pasowało, następnie twierdzić że i tak ludzie nie korzystają i likwidacja. Najpier 227 puścili Królewską do centralnego ( zamiast dalej na Włochy) i coraz mniej ludzi jeżdzi bo nie ma zamiaru skakać po tunelach na centralnym żeby przesiąśc sie na Jerozolimskich. I oczywiście komentarz ZTM że nie popularna linia. Teraz czas na 156. Niech chociaż puszczę od godz 5 rano to ludzie skorzystają jadąc do fabryki Procter&Gamble.

# widmo

01.10.2013 11:13

zapełnienie jest małe ???!!!! jak to mierzyli, przecież wszyscy emeryci maja swoje bilety roczne tam mało kto kasuje bilety, zacząłem ta linią jeździć niedawno, wszyscy czekają pól godziny na ten autobus, niektórzy się poddają zmieniają trasę podjadą czymś innym kawalek, masakra, mniej ludzi na pewno jest na kawałku kiedy trasa jest jak linia metra, ale bródno, targówek i do żoliborza ciagle jest zawalony.

REKLAMA

# Pęszkal

03.10.2013 14:45

skasować

# boni

03.10.2013 18:55

156 jeździ za rzadko i za późno. Jest to linia, która dociera do jednego z 3 dworców w Warszawie. Pierwszy kurs w dni powszednie dociera na Wschodni o 6:50, w weekendy o 6:30.

# aga aga

16.10.2013 17:05

od 4 dni autobus spoznia sie po 20 minut, czyli jezdzi co 50min. lekka przesada

REKLAMA

# SEKATOR

17.11.2013 13:11

ztm lubi robić takie linie widma aby je za jakiś czas skasowac.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe