Jak metro na Wileńskim zmieni nam komunikację?
4 marca 2014
Komunikację na Targówek po otwarciu drugiej linii metra czekają zmiany.
Na główne założenia przystosowania układu komunikacyjnego składa się: zachowanie możliwie dużej liczby linii na obecnie obowiązujących trasach, wzmocnienie połączeń dowożących do stacji drugiej linii metra, ograniczenie linii dublujących transport szynowy oraz utrzymanie obecnej liczby pojazdów komunikacji miejskiej (pojazdy "uzyskane" z korekt tras zostaną skierowane do obsługi najpopularniejszych linii). Czytelników niepokoi skrócenie linii autobusu 160, ulubionego środka transportu wielu mieszkańców Targówka.
Opracowana została także wstępna organizacja komunikacji miejskiej po praskiej stronie. Zakłada ona utworzenie dwóch pętli autobusowych w okolicach Dworca Wileńskiego (przy ulicy Wileńskiej oraz przy Kłopotowskiego i Jagiellońskiej), dla linii autobusowych jadących z Zacisza, Targówka oraz miejscowości podwarszawskich.
- Ponadto zakłada ona wycofanie tramwajów z tymczasowego torowiska na ulicy Jagiellońskiej (na odcinku od al. Solidarności do pętli Ratuszowa-ZOO), organizację przystanków tramwajowych za wyjazdami ze skrzyżowania alei Solidarności z ulicą Targową, dzięki czemu wszystkie linie jadące w tym samym kierunku będą się zatrzymywać w tym samym miejscu oraz przywrócenie "czwórki" na trasę od placu Bankowego przez Trasę W-Z i most Śląsko-Dąbrowski do placu Wileńskiego i dalej na Bródno - wylicza Magdalena Potocka.
Czytelników niepokoi skrócenie linii autobusu nr 160, ulubionego środka transportu wielu mieszkańców Targówka.
- W ten sposób, żeby dojechać do Śródmieścia, trzeba będzie się co najmniej raz przesiadać - nie będzie bezpośredniego dojazdu na Dworzec Centralny czy Wschodni. Boimy się także, że większość linii zostanie zlikwidowana, tak żeby nie dublować się z tramwajami i drugą linią metra i w ten sposób zlikwidowana zostanie m.in. linia 517 - podkreślają mieszkańcy Targówka.
Na szczęście to tylko propozycje, a nie konkretne zmiany. Te ostatnie będą bowiem konsultowane z mieszkańcami.
- Wszystkie propozycje zostaną przed wprowadzeniem poddane konsultacjom społecznym - podkreśla Magdalena Potocka.
- Konsultacje konsultacjami, ale racja i tak będzie po stronie ZTM. Jak zwykle - komentuje mieszkaniec.
Anna Krzesińska