REKLAMA
Kiedy przed sklepem na ul. Kondratowicza 39 postawiono barierki uniemożliwiające parkowanie, okazało się, że klienci nie mają gdzie postawić swoich aut. Polak jest jednak pomysłowy, więc jeśli nie da się z jednej strony, to trzeba spróbować z drugiej.
Zniszczona nawierzchnia, dziury, zalegające błoto i zwężenie tylko do jednego pasa ruchu - to codzienny widok na ul. Toruńskiej, równoległej do trasy Toruńskiej. Niestety, część tych utrudnień potrwa jeszcze dwa lata.
- Stanęłam na parkingu przy ul. Suwalskiej 22 i nie mogłam wyjechać - skarży się "Echu" lokatorka jednego z okolicznych bloków. Po godzinie 18.00 droga wyjazdowa została zablokowana - dodaje.
Przed blokami przy ul. Wybrańskiej 12-15 na Bródnie na betonowych placach od zawsze parkowały samochody. Raz więcej, raz mniej.
Czytelnicy zgłosili nam, że parkowanie przy ulicy Turmonckiej to prawdziwa "wolna amerykanka".
Nie będzie wiaduktu łączącego Kijowską z Zabraniecką. Zamiast niego powstanie tunel, który połączy dwie strony torów na Targówku, a przy okazji poprawi wydolność komunikacyjną tego fragmentu dzielnicy.
O tym, że w Warszawie, szczególnie w "starych" blokowiskach, jakim jest Bródno, brakuje miejsc do parkowania, wiadomo nie od dzisiaj.
Na Trasie Toruńskiej znajduje się niebezpieczny uskok, na którym uszkodziłem sobie felgę - alarmuje nasz czytelnik - pan Tomasz. Wyrwa zagraża autom jadącym w kierunku Marek, czyha na łączeniu wiaduktu nad ul. Marywilską z dalszą częścią trasy.
W związku z licznymi pytaniami kierowanymi do redakcji "Echa" po ukazaniu się mojego artykułu dotyczącego nowych opłat za dzierżawę parkingów społecznych, wypada wyjaśnić i doprecyzować kilka kwestii.
25 lutego weszło w życie długo oczekiwane zarządzenie prezydent Warszawy zmieniające m.in. wysokość stawek czynszu dzierżawnego dla użytkowników parkingów społecznych. Jest taniej.
Pętlę znów czeka remont. W 2007 roku zostały zmodernizowane chodniki, teraz Zarząd Transportu Miejskiego zamierza zająć się jezdniami.
Strażacką oddano do użytku zaledwie kilka tygodni temu, a już pojawiają się pierwsze problemy. Jadący od Targówka przy skrzyżowaniu z Chełmżyńską napotykają wąskie gardło i stoją w korku.
Każdy kto jechał przez skrzyżowanie Szwedzkiej z Radzymińską wie, że jest ono niemal zawsze zakorkowane. Ciężarówki, autobusy, samochody osobowe - bez wyjątków, wszyscy muszą odstać swoje, by przedrzeć się od ronda Żaba na Targówek.
Dom Kultury Świt na Targówku to jedno z najbardziej znanych i lubianych miejsc na mapie kulturalnej dzielnicy. Podczas imprez organizowanych w DK Świt trudno znaleźć miejsce na zaparkowanie samochodu.
Ścieżka rowerowa to nie tylko zaspokojenie "fanaberii" miłośników jednośladów. To także sposób na poprawę bezpieczeństwa na drogach i chodnikach, a przy okazji możliwość rozwiązania części problemów komunikacyjnych dzielnicy.
Gdyby zapytać mieszkańców dzielnicy Targówek, brak czego jest najbardziej widoczny - spora część odpowiedziałaby, że miejsc parkingowych.
Problem braku miejsc parkingowych znany jest na Targówku od lat. "Echo" po raz kolejny dostaje sygnały, że przepisy dotyczące parkowania są na Kondratowicza nagminnie łamane.
Wszyscy pamiętamy rejon ronda Żaba zaledwie sprzed kilku laty. Zakorkowany przejazd pod wiaduktem. Obecny układ jest bez wątpienia nowocześniejszy, ale korki nadal są tu niemiłosierne. Zwłaszcza gdy z Odrowąża chcemy skręcić w Wincentego - masakra.
Choć zapowiadało się na kolejną obsuwę, jeszcze w tym lub na początku przyszłego roku samochody będą mogły korzystać z wyremontowanej Strażackiej.
Co z tym parkowaniem? - zdają się myśleć urzędnicy, kiedy po raz kolejny pytamy o nowe parkingi na Bródnie. - Co z tymi urzędnikami? - pytają nas mieszkańcy w kolejnych listach i telefonach. Czytelnicy chcą rozwiązań, a władze odwracają głowę od problemu.
LINKI SPONSOROWANE