REKLAMA
190 co pięć minut, od CH Marki aż na Wolę - to nie sen złoty, tylko plany Zarządu Transportu Miejskiego na poprawę stanu komunikacji i wymuszenie wytyczania nowych buspasów.
- Parę lat temu wspólnie z mieszkańcami Targówka zbieraliśmy podpisy pod petycją do ZTM. Chcieliśmy zyskać połączenie autobusowe z metrem i w ogóle z drugą stroną Wisły.
W pierwszych dniach sierpnia Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził korektę linii 202. Zmiana, choć niewielka, wywołała wśród naszych czytelników burzliwą dyskusję.
Ulica Krasiczyńska to ulica dojazdowa do domów, gimnazjum, przedszkola i kompleksu sportowego. To także ulica, którą w ostatnich miesiącach upodobali sobie motocykliści i młodzi kierowcy urządzając na niej wyścigi.
Wjeżdżając na ul. Rembielińską od strony Kondratowicza czy Bazyliańskiej samochody skręcające w lewo mają ograniczoną widoczność, szczególnie jeżeli już na tym skrzyżowaniu stoją samochody oczekujące na zjazd w drugim kierunku.
Poranny skręt z Jórskiego w Radzymińską jest codzienną gehenną kierowców. Horror na tej wąskiej uliczce zaczął się w momencie, kiedy zlikwidowano tu zieloną strzałkę na sygnalizacji przed skrzyżowaniem.
Przez pierwsze dwa tygodnie akcji promującej ideę stworzenia w Warszawie naziemnego metra na stronie www.kolejnametro.pl podpisało się już prawie tysiąc osób. Dlaczego tak ważne są podpisy z Targówka, Bródna i Zacisza?
Policja i straż miejska codziennie pilnują, by buspas na Radzymińskiej w Warszawie nie był blokowany przez kierowców samochodów osobowych.
Oferty przetargowe na wykonanie prac modernizacyjnych Trasy Toruńskiej od mostu Grota do węzła Piłsudskiego w Markach zostały otwarte. Jednak do rozpoczęcia robót jeszcze długa droga.
Mija kolejny rok, a na skrzyżowaniu Kondratowicza z Blokową nic się nie zmienia. Nadal trudno wyjechać z Blokowej.
Rozpoczął się montaż drugiego nowego wiaduktu nad al. Solidarności. Jedna jezdnia została już zamknięta dla ruchu samochodowego. Utrudnienia potrwają do końca czerwca.
Wraz z początkiem kwietnia na Targówku pojawiła się nowa linia autobusowa 212. Mieszkańcy śmieją się, że to najszybsza linia w Warszawie. Jedzie całe 9 minut.
Temat parkowania na Targówku, w szczególności na Bródnie, powraca jak bumerang. Wieczny brak miejsc, rozjeżdżane trawniki, zastawione osiedla - to szara rzeczywistość mieszkańców, którzy nie mogą pogodzić się z brakiem bezpłatnych miejsc parkingowych.
Do końca marca ma być gotowy projekt przebudowy ulicy Łodygowej - remont może ruszyć jeszcze w tym roku. Inwestycja nie obejmie budowy wiaduktu nad torami ani rozbudowy ulicy w Ząbkach.
W połowie marca rusza jedna z najbardziej kluczowych inwestycji miejskich - remont mostu Śląsko-Dąbrowskiego oraz długiego odcinka Trasy W-Z.
O tym, że w naszej dzielnicy, a zwłaszcza na Bródnie, jest problem z zaparkowaniem samochodu pisaliśmy już niejednokrotnie. Na trawnikach, poboczach, pod zakazami lub tuż pod oknami ludzi - tak się od lat u nas parkuje.
Ponad trzysta rodzin osiedla Elsnerów przy Lewinowskiej i Topazowej nie ma normalnego dojazdu do swoich mieszkań.
Problemy z parkowaniem to w naszej dzielnicy temat rzeka. Tym razem oliwy do ognia dolały władze dzielnicy, które nie pozwalają mieszkańcom korzystać w nocy z parkingu pod urzędem.
Pasażerowie komunikacji miejskiej się ucieszą. Kierowcy własnych aut niekoniecznie. Zarząd Transportu Miejskiego chce przedłużenia buspasa na Radzymińskiej, choć nie podaje oficjalnie żadnych szczegółów.
LINKI SPONSOROWANE