REKLAMA
W listopadzie ubiegłego roku remontowano nawierzchnię ul. Sokratesa. Niestety tylko w części - mieszkańcy alarmują, że przy skrzyżowaniu jezdni z ul. Tołstoja pozostawiono niebezpieczne, głębokie dziury.
Układ komunikacyjny na Młocinach od lat pozostawia wiele do życzenia. Wąskie drogi, brak oświetlenia, dziurawe ulice i chodniki, albo w ogóle ich brak - to tylko niektóre atrakcje tej zapomnianej części dzielnicy Bielany.
Zarząd Transportu Miejskiego szumnie zapowiadał liczną wymianę wiat przystankowych na nowe, jednak ich stan na Bielanach nadal pozostawia wiele do życzenia.
- Miało być przeorganizowanie ruchu, porządkowanie zasad parkowania w kwadracie ulic Barcicka, Grębałowska, Cegłowska, Twardowska. I co? I nic! Każdy parkuje, gdzie chce. Kiedy nasze wąskie ulice przestaną być parkingiem dla użytkowników metra? - pytają zdenerwowani mieszkańcy Starych Bielan.
Bielańscy rowerzyści chcą dopuszczenia ruchu jednośladów na terenie Cmentarza Północnego. Od lat nie zgadza się na to Zarząd Cmentarzy Komunalnych w obawie przed profanacją nekropolii.
Przy budynku bielańskiego ratusza funkcjonują dwa parkingi. Wjazd na pierwszy z nich zorganizowano od ul. Staffa, na drugi - od Żeromskiego. - Dlaczego od jesieni poprzedniego roku wjazd na parking od Żeromskiego jest ciągle zamknięty? - pyta pani Anna.
Budowa mostu Północnego jest na półmetku. Mieszkańcy już teraz obawiają się paraliżu komunikacyjnego, który grozi Bielanom po otwarciu przeprawy. Ulice Broniewskiego, Kasprowicza i Wólczyńska ciągle czekają na budowę drugiej nitki.
W październiku odbyło się spotkanie podsumowujące konsultacje społeczne na temat komunikacji rowerowej na Bielanach. Urzędnicy chętnie dyskutowali z rowerzystami, co i jak zrobić, aby w dzielnicy lepiej jeździło się na jednośladach. Niestety z powodu braku funduszy na pogawędkach się skończyło.
W przyszłym roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych planuje przebudowę ul. Encyklopedycznej, która zostanie przedłużona od Zgrupowania AK "Kampinos" do Nocznickiego, tworząc skrzyżowanie.
Dobra wiadomość dla mieszkańców Bielan - jest pozwolenie na poszerzenie ul. Kasprowicza. Jeśli wierzyć przedwyborczemu optymizmowi rządzących, budowa drugiej nitki arterii może ruszyć już w przyszłym roku.
Tuż przy południowym wyjściu ze stacji metra Wawrzyszew, wzdłuż chodnika po stronie lasu na ul. Lindego, znajduje się parking.
Temat zdewastowanych chodników często gości na łamach "Echa". Pisaliśmy już o bardzo złym stanie osiedlowych dróżek m.in. na Starych Bielanach, os. Wrzeciono czy Chomiczówce. Lista, niestety, się nie kończy.
Ulicę Kochanowskiego można obecnie uznać za jedną z bardziej zadbanych dróg na Bielanach. Nowa ścieżka rowerowa, chodniki i zieleń. - Tylko na jak długo? - pytają mieszkańcy.
Po ostatnim artykule dotyczącym konieczności zainstalowania świateł do skrętu w lewo na ul. Broniewskiego, przy skręcie w Galla Anonima, w redakcji "Echa" rozdzwoniły się telefony. Opinie na ten temat były bardzo podzielone.
Wiele wiat przystankowych na Bielanach woła o pomstę do nieba. Jak na ironię, jedna z najbardziej zdewastowanych znajduje się przy bielańskim ratuszu.
Od wielu lat mieszkańcy Bielan obserwują, jak na skrzyżowaniu ulic Broniewskiego i Galla Anonima dochodzi do kolejnych niebezpiecznych kolizji i groźnych wypadków.
Niekiedy okazuje się, że tymczasowe rozwiązania są najlepsze. Za takie pasażerowie uważają uruchomienie zastępczej linii Z7. Szkoda tylko, że miejscy urzędnicy nie potrafią elastycznie reagować na potrzeby pasażerów i trwają przy starych rozwiązaniach.
Zarząd Transportu Miejskiego zapewniał, że po wakacjach autobus linii 197 wróci na Bielany. Tak też się stanie, jednak na trasie pojawią się pewne zmiany.
Konsultacje społeczne dotyczące trasy S7 przebiegały w bardzo gorącej atmosferze. Dotyczyły odcinka od Armii Krajowej (S8) do Czosnowa, tj. północnego wylotu z Warszawy w kierunku Gdańska.
Po artykułach poruszających problem zlikwidowania korków na ul. Wólczyńskiej otrzymaliśmy wiele zgłoszeń od naszych czytelników z opiniami dotyczącymi tej ważnej arterii.
LINKI SPONSOROWANE