REKLAMA
Bielański urząd dzielnicy zwrócił się do mieszkańców z prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej nazw planowanych stacji metra na terenie Bielan. Metro dotarło do Żoliborza. Niebawem zostanie oddana do użytku stacja "Plac Wilsona". Jest więc już czas, by ostateczne nazwać stacje na Bielanach.
Przeprowadzone ostatnio modyfikacje tras linii autobusów nocnych widoczne są przede wszystkim na Bielanach. Niemal wszystkie linie obsługujące tę dzielnicę mają zmienione trasy. Inaczej jeżdżą: 603, 604, 608 oraz 612.
Od dawna słyszy się o tym, że powstanie kiedyś linia tramwajowa, która połączy Bemowo z Bielanami. W tym celu konieczne jest wybudowanie linii od pętli Nowe Bemowo na ul. Powstańców Śląskich do trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż ul. Broniewskiego.
Zgodnie z przyjętym przed kilkoma dniami harmonogramem prac budowy metra do stacji Młociny będziemy mogli dojechać w roku 2007. Niewiele później powinien zostać oddany do użytku Most Północny. W ten sposób powstanie potężny węzeł komunikacyjny dla tej części miasta.
Wiadomo już, że powstanie pętla autobusowa na ul. Kołłątaja w Dąbrowie. Planowane jest puszczenie nieco inną trasą linii "Ł" umożliwiającej dogodny dojazd z Łomianek z Warszawy. To jednak dopiero początek szczytnych zamierzeń.
W związku z niedawnym oddaniem do użytku stacji metra Dworzec Gdański zmieniały się trasy kilku tramwajów. Zabrano między innymi z Bielan linię "29" kursującą przez lata do Huty. Wywołuje to protesty mieszkańców Bielan.
Mieszkańcy Bielan mieli możliwość wypowiedzenia się w specjalnej ankiecie, czy chcą przekształcenia trasy Armii Krajowej w drogę ekspresową i połączenia jej z autostradą A-2. Wyszło na to, ze nie chcą, ale odzew był kiepski.
Zgodnie z ogólnymi planami most Północny łączący Bielany z Białołęką powinien powstać w ciągu czterech najbliższych lat. Tymczasem zostało wydane postanowienie wojewody w sprawie uzgodnienia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu przyszłej inwestycji.
Bielańscy radni ponownie sprzeciwili się, by Trasa Armii Krajowej została przekształcona w drogę ekspresową. W stanowisku znanym już wcześniej, ale teraz ponowionym samorządowcy zwracają uwagę na wiele uciążliwości, jakie wynikłyby z takiej decyzji dla mieszkańców.
Przeprawa promowa łącząca Białołękę z Łomiankami i Bielanami sprawdziła się i wszystko wskazuje na to, że wraz z początkiem lata znowu piesi oraz rowerzyści będą mogli korzystać z uroków promu.
Po oddaniu do użytku mostu Siekierkowskiego pora poważnie pomyśleć o kolejnej przeprawie przez Wisłę.
LINKI SPONSOROWANE