REKLAMA
Przez dwa miesiące na nowo otwartym parkingu park&ride przy stacji metra Marymont można parkować za darmo. Można - tylko po co?
Codziennie jeżdżę do pracy na Białołękę, a moje dziecko wraz ze mną do tamtejszej szkoły - pisze Czytelniczka "Echa". - Od jakiegoś czasu jest to codzienna droga przez mękę. Na przystanek Kino Femina przyjeżdża rano co drugi autobus 510. Po co ZTM ogłasza rozkłady jazdy, skoro są one fikcją?
Potwierdziły się przypuszczenia, o których pisaliśmy w poprzednim numerze "Echa" - tiry w związku z remontem bielańskich estakad Wisłostrady skierowano ulicą Modlińską, przez Jabłonnę i Białołękę.
Miasto funduje Białołęce większe korki. W związku z remontem estakad bielańskich, część tirów pojedzie Modlińską.
Od miesiąca na Białołęce i Targówku szaleje burza rozpętana przez zmiany w komunikacji ogłoszone przez ZTM. - Pomóżcie nam odzyskać autobusy - proszą Czytelnicy "Echa". Wielu z nich zostanie pozbawionych dotychczasowego dojazdu do pracy, szkoły czy przychodni.
Po artykule o zmianach komunikacyjnych ("Na lepsze czy na gorsze") wydrukowanym w ostatnim wydaniu "Echa" mieliśmy mnóstwo telefonów i e-maili od naszych Czytelników.
Szykuje się również rewolucja w komunikacji nocnej. Pierwsze zmiany są planowane już od kwietnia. Autobusy nocne zmienią swoje trasy. Pojawią się nowe linie. Numeracja niektórych ma wskazywać na trasę - np. autobusy 609 i 619 będą jechać w tym samym kierunku.
Kierowcy posiadający ważne bilety zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej lub bilety na kartonikach z paskiem magnetycznym będą mogli zostawiać swoje samochody na parkingach park&ride bez żadnych dodatkowych opłat.
Od 16 lutego warszawskie metro jeździ także w nocy. Ta zmiana dotyczy tylko weekendów.
Po raz kolejny ogłoszono przetarg na most Północny. Czy tym razem inwestycja będzie miała więcej szczęścia?
W listopadzie opisywaliśmy kontrowersyjny dla mieszkańców Białołęki Dworskiej projekt zabrania autobusów 152 z Tarchomina. Teraz te plany stały się prawie rzeczywistością.
Nowe władze Warszawy wracają do koncepcji przedłużenia pierwszej linii metra na Tarchomin i Nowodwory.
Coś drgnęło w sprawie wąskiego gardła na ul. Modlińskiej w Warszawie, czyli odcinka tej drogi między ul. Aluzyjną i Dębową, łączącego dwupasmową jezdnię z budowaną obwodnicą Jabłonny, gdzie tworzą się regularnie ogromne korki.
Po raz kolejny nie udało się wyłonić wykonawcy mostu Północnego, znów Zarząd Dróg Miejskich przesunął termin składania ofert. Tydzień temu pisaliśmy o fatum wiszącym nad tą inwestycją.
Ósma rano. Stoję na przystanku przy kinie Femina i czekam na autobus 510, który dowiezie mnie na Białołękę do pracy. Oczywiście nie przyjeżdża.
Niejednokrotnie już poruszaliśmy w "Echu" problemy komunikacyjne mieszkańców zielonej Białołęki. W rejonie Ostródzkiej udało się wywalczyć wprowadzenie nowej linii autobusowej 407, która dowozi mieszkańców do ronda Radosława. Pozostaje jeszcze wciąż nierozwiązana sprawa komunikacji w rejonie ulicy Białołęckiej.
Znów przesunięto termin składania ofert w przetargu na budowę mostu Północnego. Jeśli tym razem wszystko się uda, wykonawcę poznamy na początku 2007 roku. Znając jednak historię przetargów na ten most, można się spodziewać wszystkiego.
Projekt tak zwanej "drogi przez las" budził od samego początku wiele kontrowersji.
Mieszkańcy zielonej Białołęki będą mieli nowe połączenia autobusowe. Linia 407 od 20 listopada kursuje w tym rejonie w godzinach szczytu w dni powszednie.
Czy linia 152, kursująca z Białołęki Dworskiej na plac Hallera, zmieni swoją trasę? Czy przestanie zahaczać o Tarchomin? Te pytania nurtują mieszkańców Białołęki. Wiążące decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.
LINKI SPONSOROWANE