REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Parkuj i nie jedź

  27 kwietnia 2007

Przez dwa miesiące na nowo otwartym parkingu park&ride przy stacji metra Marymont można parkować za darmo. Można - tylko po co?

REKLAMA

Parking przy Włościańskiej to pierwszy tego typu parking w Polsce. Park&ride to system łączący transport indywidualny i komunikację miejską. W strategicznych punktach miasta mieszkańcy obrzeży metropolii mogą zostawić swoje samochody i przesiąść się w komunikację miejską. Jest to sposób na zaoszczędzenie na paliwie i zmniejszenie korków. Parkować można na podstawie biletów komunikacji miejs-kiej. System taki od kilkudziesięciu lat funkcjonuje w USA i na zachodzie Europy. Wraz z rozbudową metra postanowiono wprowadzić go także w Warszawie. Zanim jednak zacznie działać jak w Europie, minie jeszcze trochę czasu.

Na trzech poziomach parkingu na Marymoncie zmieści się około 400 aut. Ze względu na to, że transport rowerowy jest coraz popularniejszy w stolicy, przy wjeździe na parking jest także 20 stanowisk dla rowerów. Projekty stojaków opi-niowali cykliści, m.in. ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze. Rowery można moco-wać za ramę, co jest dużo bezpieczniejsze dla pojazdu niż mocowanie go za koła.

Z założenia z parkingu na Włościańskiej mają korzystać przede wszystkim mieszkańcy Białołęki, Bielan, Izabelina, Łomianek, Jabłonny, Legionowa czy Marek. Na razie jednak... nie mają za bardzo po co. ZTM informuje, że Marymont jest do-godnym miejscem przesiadkowym - można się tam przesiąść w tramwaj, autobus lub metro. Pomijając fakt, że właśnie na miesiąc zamykana jest pętla tramwajowa na Marymoncie, do czasu kiedy metro kursuje tu tylko wahadłowo, a ulica Włoś-ciańska jest zamknięta z powodu budowy dalszej części metra (co znacznie kompli-kuje dojazd do parkingu) Marymont nie jest wybierany jako miejsce na przesiadki. I nie będzie jeszcze co najmniej przez pół roku.

Wersja pesymistyczna zakłada, że parking będzie przez parę miesięcy atrak-cyjny głównie dla osób mieszkających nieopodal, którzy będą mogli nieodpłatnie zostawić tam swoje samochody oraz dla klientów Hali Marymonckiej i pobliskich pa-wilonów.

Tych obaw zdają się nie potwierdzać wyniki ankiety przeprowadzonej przez ZTM w pierwszych dniach działania parkingu. Kierowcy byli głównie z Żoliborza, Bielan, Łomianek, Białołęki i Nowego Dworu Mazowieckiego

mz

Park&Ride info

  • Parking "Metro Marymont" to pierwszy tego typu obiekt, zarówno w Warszawie, jak i w całej Polsce.
  • Na trzech poziomach zmieści się tutaj ok. 400 aut.
  • Jego budowa rozpoczęła się w marcu 2006 roku i trwała rok.
  • Koszt inwestycji to ponad 11 mln zł.
  • Na terenie parkingu znajduje się system monitoringu, który składa się z 31 kamer.
  • Na każdym poziomie znajdują się informacje o węźle przesiadkowym, rozkłady jazdy, mapki itp.
  • Następne parkingi zostaną otwarte wkrótce - w maju Parking "Połczyńska", w wakacje - "Metro Wilanowska", w 2008 roku - "Młociny". ZTM planuje już następne parkingi tego typu w Warszawie.

 Mapka dojazdu i wyjazdu

 Mapka otoczenia parkingu

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe