REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drogi

Pseudokonsultacje GDDKiA z kilkunastoma mieszkańcami. Bemowo nie chce S7!
REKLAMA

REKLAMA

Pseudokonsultacje GDDKiA z kilkunastoma mieszkańcami. Bemowo nie chce S7!

Wylot tunelu planowanej trasy S7 ma wychodzić przed ul. Księcia Bolesława, prosto na osiedle mieszkaniowe. - To absurd! - uważają mieszkańcy. - Użyjemy wszelkich sposobów, aby do tego nie doszło - obiecuje wiceburmistrz Krzysztof Zygrzak.

REKLAMA
REKLAMA
Burmistrz o S7: przebudowa Maczka tańsza o 1,5 mld od tunelu
Burmistrz o S7: przebudowa Maczka tańsza o 1,5 mld od tunelu Władze Bemowa nie zgadzają się z opinią, że tunel pod lotniskiem i Powstańców Śląskich jest jedyną i niezastąpioną koncepcją zbudowania trasy S7. Występują do Ministerstwa Transportu z własną propozycją....
czytaj
Zgodnie z zaleceniami Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowała trzy warianty trasy ekspresowej. Jeden z nich omija Bemowo. Dwa przewidują tunel zakończony przed Księcia Bolesława. W poprzednich planach wylot znajdował się 150 metrów dalej.

- Tak zaplanowaliśmy, ponieważ według przepisów zmiana pasów nie może nastąpić dalej niż 170 m od wyjazdu z tunelu. Gdyby ustawa była inna, to tunel byłby o 150 m dłuższy - tłumaczy Paweł Węgołek z firmy Trakt, która wykonała projekt trasy.

- Wyjazd z tunelu na wysokości ulic Widawskiej i Księcia Bolesława to jakaś kpina. Skupiamy się na komforcie mieszkańców Chomiczówki, komforcie kierowców. Trasa ma być podniesiona, więc hałas i spaliny nie uchronią szkoły i przedszkola przy Andriollego oraz domów przy Rosy Bailly. Trasa ma prowadzić przez środek naszego osiedla. Wywietrzniki z tunelu mają odprowadzać powietrze tak, że przy wyjeździe ma ono mieszać się z czystym powietrzem z zewnątrz. I wszystko to uderzy w nas. To nie do przyjęcia - mówi pani Zofia, przedstawicielka mieszkańców.

- Rozmawialiśmy z Ministerstwem Transportu. Złożyliśmy propozycję, by trasa została poprowadzona wzdłuż ul. gen. Maczka i omijała osiedle. Dostaliśmy odpowiedź, że propozycja zostanie rozważona. Teraz GDDKiA deklaruje, że taka koncepcja nie wchodzi w rachubę. Dzięki naszej propozycji można byłoby oszczędzić 1,5 mld zł i zbudować pięć odcinków innych tras. Użyjemy wszelkich środków, by koncepcja została zmieniona - mówi Krzysztof Zygrzak, wiceburmistrz Bemowa.

- Koncepcja z Maczka była rozpatrywana już wiele lat temu. Przy opracowywaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego nie została ujęta, ponieważ uznano ją za niewłaściwą. Pierwszy wariant w ogóle nie przewiduje, aby S7 wiodła przez Bemowo. Przewiduje poprowadzenie drogi przez Czosnów, Palmiry, Wóycickiego, Gwiaździstą i wyprowadzenie jej trasą mostu Północnego. Wiązałaby się z połączeniem tras S7 i S8. Ponieważ skuteczną blokadą jest cmentarz Powązkowski, należałoby wybudować od sześciu do ośmiu równoległych jezdni. Tę koncepcję musimy odrzucić - twierdzi zastępca naczelnika wydziału dokumentacji GDDKiA Grzegorz Hetmanek.

- Na razie staramy się o uzyskanie nowej decyzji środowiskowej. Bierzemy pod uwagę wszystkie warianty. Także ten, w którym S7 nie przetnie Bemowa. Wniosek powinien zostać złożony do końca roku. Następne pół powinien być rozpatrywany i wtedy przeprowadzimy konsultacje społeczne - obiecuje Paweł Jaskowski, w GDDKiA zastępca dyrektora wydziału do spraw inwestycji.

- Opracowany projekt nie stwierdza, że trasa będzie szkodliwa dla środowiska. Na jej całej długości zostaną ustawione ekrany akustyczne o wysokości od czterech do sześciu metrów. Zostaną zbudowane przejścia dla zwierząt w okolicy Lasu Bemowskiego. Poziom dźwięku ani zanieczyszczeń nie przekracza norm - argumentowała Patrycja Rochowska w GDDKiA zajmująca się właśnie sprawami związanymi z ochroną środowiska.

Jaka trasa?

Pierwszy wariant w ogóle nie przewiduje, aby S7 wiodła przez Bemowo. Przewiduje poprowadzenie drogi przez Czosnów, Palmiry, Wóycickiego, Gwiaździstą i wyprowadzenie jej trasą mostu Północnego. Ma mieć długość 21 km.

Wariant drugi ma wpisać się w rezerwę terenową. Skrajem cmentarza Północnego trasa połączy się z S8 Kolejową, Wóycickiego i węzłem Janickiego. Wariant drugi ma mieć długość 22,1 km, wariant 2A - 22,7 km. Oba biegną obok Lasu Bemowskiego. Wariant 2 przechodzi przez tunel pod Chomiczówką. Tunel drugi poprowadzi przez lotnisko, węzeł gen. Maczka, pod ulicami Powstańców Śląskich i Piastów Śląskich. Zaczęty tam tunel będzie miał 1123 m długości. Przejdzie przez ogródki działkowe i skończy się przy Księcia Bolesława.

Wariant 2B to trasa obok Lasu Bielańskiego prowadząca przez ogródki działkowe i obok północnej części lotniska Babice. Po południowej stronie Fortu Wawrzyszew, a następnie przez węzeł Chomiczówka, który ma połączyć trasę mostu Północnego z S8.

Jedyny w tym wariancie tunel o długości 1,7 km biegnie pod ogródkami działkowymi i kończy się przed Księcia Bolesława.

- I na to nie możemy się zgodzić - mówił m.in. pan Tomasz.

- Tak samo poważnie bierzemy pod uwagę każdy z wariantów, więc trasa wcale nie musi przejść przez środek osiedla - mówi wicedyrektor Jaskowski z GDDKiA.

Ale może przejść i przeciwko temu dzielnica zaprotestuje.

- Nasz były burmistrz jest teraz w miejskim ratuszu. Zamierzamy to wykorzystać - zapowiada wiceburmistrz Zygrzak.

Bemowskie spotkanie odbyło się w Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie przy ul. Waldorffa na terenie Fortów Bema. Na uboczu i słabo rozpropagowane, dlatego frekwencja była słaba. O to mieszkańcy także mają pretensje.

mac


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

Pseudokonsultacje GDDKiA z kilkunastoma mieszkańcami. Bemowo nie chce S7!

Wariant I zakłada całkowite ominięcie Bemowa
źródło: SISKOM








27.06.2013 07:56 #qwerty
Dlaczego Urząd Dzielnicy nie informował o tym spotkaniu? Oj, nie popisali się urzędnicy, nie popisali. Jak GDDKiA wyobraża sobie funkcjonowanie dwóch szkół i trzech przedszkoli zlokalizowanych bezpośrednio przy trasie. To jakiś absurd! Szkoła przy Oławskiej (900 uczniów) sąsiaduje boiskiem(!) z rezerwą pod S7. Chcemy zafundować naszym dzieciom lekcje WF-u przy ekspresówce??? Lokalizacja szkoły i przedszkola przy Andriollego jest jeszcze bardziej tragiczna. To bardzo poważny problem, zupełnie przemilczany. Tymczasem Urząd Dzielnicy będzie się spierał o 150 metrów tunelu. Moim zadaniem te placówki powinny zostać zlikwidowane, to najbardziej rozsądne rozwiązanie. Są miliardy na trasę? Podobno są. Znajdzie się także kilkadziesiąt milionów na budowę bezpiecznych szkół w innych miejscach. Tym powinien się teraz zająć nasz ratusz.
27.06.2013 08:58 #roger
Bemowo zostanie unicestwione. Juz teraz nocny halas od Tirow (normalna droga w nocy jest bez ruchu, a w autostrada zyje) nie daje spac tysiacom ludzi.
Pozostaje miec nadzieje ze zabraknie kasy na budowe. Kraj sie zadluza o 10mld miesiecznie dodatkowo, a EU zbankrutuje.
27.06.2013 09:04 #roger
Pan z GDDKiA powiedzial na spotkaniu ze kanal na S7 zostal zarezerwowany 50 lat temu. Co za absurd ! 45 lat temu to bylo lotnisko i teren wojskowy w glebokiej komunie i z niego zrobiono inwazje w 68r na Czechoslowacje.
Nikt nie myslal o autostradadzie
27.06.2013 09:06 #roger
Czy jest gdzies forum anty S7 przez Bemowo ?
Jezeli nie to zalozmy, chetnych prosze o meila na janusz47@gmail.com
27.06.2013 09:19 #Stefan
#qwerty napisał(a) 27.06.2013 07:56

Dlaczego Urząd Dzielnicy nie informował o tym spotkaniu? Oj, nie popisali się urzędnicy, nie popisali.
Informowanie o takich konsultacjach to obowiązek GDDKiA, ale zawsze jest tak samo. Dlaczego GDDKiA nie informuje lub informuje niewystarczająco dobrze? Celowo, żeby mało ludzi przyszło? Co to za konsultacje?

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Finanse
 Chwilówki bez BIK. Pożyczki na oświadczenie. Tel. 577-668- 566.

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie 513-606-666

Dam pracę
 AAAA agenta ochrony 506-158-658

Kupię samochód
 Każdy! 513-606-666


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA