REKLAMA

Wawer

różne »

 

Modernizacja Traktu Lubelskiego

  9 lutego 2007

W ramach konsultacji społecznych, 18 styczna 2007 roku, w sali posiedzeń rady dzielnicy Wawer odbyło się spotkanie wykonawcy kompleksowej dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Trakt Lubelski na odc.: ul. Płowiecka - ul. Wał Miedzeszyński z mieszkańcami, radnymi i przedstawicielami wydziałów urzędu dzielnicy Wawer.

REKLAMA

Projekt zakłada przebudowę ulicy, wykonanie chodników oraz ścieżki rowerowej wzdłuż całego Traktu Lubelskiego. Trakt Lubelski jest trasą zbiorczą (typ Z) i w takiej klasie przebiegać będzie jego modernizacja. Po przebudowie powstanie ulica dwupasmowa o szerokości pasma 3,5 m, przygotowana do poruszania się po niej komunikacji miejskiej, czyli z zatokami dla autobusów. Projekt zakłada wariantowe ograniczenie dostępności ruchu w okolicach Zerzenia z zachowaniem możliwości dojazdu z przyległych posesji.

Projektant przewiduje wykonanie rond. Pierwsze rondo będzie na skrzyżowaniu Traktu Lubelskiego z ul. Wąbrzeską i Lucerny. Drugie rondo powstanie na wysokoś-ci ulicy Bronowskiej. Rondo to obejmie ulicę Kombajnistów i nowy wjazd od ulicy Bronowskiej. Stary ślad ulicy Bronowskiej służyć będzie tylko jako dojazd do stoją-cych tam obiektów. Alternatywnym rozwiązaniem jest sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach Traktu z ulicą Kombajnistów i ulicą Bronowską.

Dużo dyskusji wywołała koncepcja rozwiązania ruchu na odcinku od ulicy Przy-godnej do Zwoleńskiej. Projekt zakłada zamknięcie ulicy Przygodnej i Zwoleńskiej od strony Traktu i budowę poniżej ulicy Zwoleńskiej ronda i ulic dojazdowych do ulicy Przygodnej i Zwoleńskiej poza zabudowaniami. Mieszkańcy wskazywali na wa-dy takiego pomysłu. Pociąga ono konieczność wykupu gruntów pod nowe jezdnie, ograniczenie dojazdu do Szkoły Podstawowej i brak wyjazdu z ulicy Zwoleńskiej. Pamiętać też należy o planach budowy ulicy Nowozwoleńskiej, która niedaleko przecinać będzie Trakt Lubelski. Po dyskusji opowiedziano się za alternatywnym rozwiązaniem skrzyżowań z sygnalizacją świetlną przy ulicy Zwoleńskiej i przy ulicy Przygodnej. Dalej Trakt Lubelski jako ulica dwupasmowa łączy się z Wałem Mie-dzeszyńskim. Biegnąca wzdłuż Traktu Lubelskiego ścieżka rowerowa dotrze do Wału Miedzeszyńskiego ulicą Wędkarską. Po zapoznaniu się z koncepcją zwracano uwagę projektantowi na konieczność wprowadzenia prawoskrętów na projektowa-nych rondach i pytano jak rozwiązane zostanie odwodnienie Traktu. Budowa pra-woskrętów związana jest z pozyskaniem terenu, natomiast odwodnienie zakłada budowę zakrytego kanału deszczowego.

Projektant zakłada wykonanie w tym roku projektu modernizacji Traktu Lubel-skiego. Dokumentacja budowlana i wykonawcza będzie obejmować 3 odcinki: odc. I: ul. Płowiecka - ul. Lucerny; odc. II: ul. Lucerny - ul. Zwoleńska; odc. III: ul. Zwoleńska - Wał Miedzeszyński. Etapowe wykonanie przebudowy Traktu Lubelskie-go mogłoby rozpocząć się w przyszłym roku.

Włodzimierz Zalewski

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024