REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

Co z Przewodową?

  11 czerwca 2010

Komunikacyjnej epopei w Wawrze ciąg dalszy - tym razem głos zabiera pomysłodawca zmian komentowanych w poprzednim "Informatorze".

REKLAMA

Rozumiem doskonale obawy przed nowościami oraz zmianami. Mogę zapewnić, że linia 521 będzie istnieć do czasu, aż powstanie alternatywa w postaci linii SKM do Otwocka - zwraca się za naszym pośrednictwem Krzysztof Sokołowski, który wy-myślił kolejną już propozycję zmian w działaniu miejskiej komunikacji w dzielnicy.

- Nie zgodzę się jednak z zarzutem, że linia 521 jest ekspresowa. Nie omija ona żadnego przystanku na terenie Wawra prócz Edisona i Świeckiej, a do Wia-tracznej dodatkowo jeszcze zespół Wspólna Droga. Co to za ekspres? Dodatkowo, ze względu na wiele szkół przy zespole Wspólna Droga, do Zarządu Transportu Miejskiego kierowane są prośby o dodanie tego przystanku. W zasadzie więc bę-dzie to linia zwykła. Przy powstaniu SKM i kursowaniu komunikacji szynowej co 10 minut w szczycie i co 15 poza, będzie można uzwyklić i skrócić linię 521 do Wia-tracznej. Tylko i wyłącznie wtedy. Wtedy też można będzie zrobić większą reformę komunikacyjną. Nie mówimy konkretnie o jakiejś dacie i podkreślam: są to tylko propozycje, które i tak będą zweryfikowane przez ZTM. Jednak trzeba już myśleć o tym teraz - uważa Krzysztof Sokołowski.

Prosi też o poparcie inicjatywy wprowadzenia komunikacji na zachodni odcinek ulicy Przewodowej. - Trzeba dzwonić, pisać listy do ZTM i zarządu dzielnicy, aby ten rejon zyskał komunikację, bo niestety strasznie ślamazarnie władza do tego pod-chodzi. A ZTM już określił, co Wawer ma zrobić: wykonać perony przystankowe oraz dogadać się z ZDM w sprawie skrzyżowania z Wałem Miedzeszyńskim, żeby ten wykonał pewną korektę łuków i profili jezdni. Udało się z 213 i z tym damy ra-dę! - twierdzi społecznik.

Komentarz urzędów

Skierowania autobusów do obsługi ulicy Przewodowej będzie możliwe po przystoso-waniu infrastruktury do potrzeb komunikacji miejskiej - wyznaczeniu lokalizacji i wybudowaniu przystanków (minimalne wymiary chodnika w miejscu przystanków powinny wynosić 20 m x 2 m) oraz przebudowaniu skrzyżowania ul. Przewodowej z ul. Wał Miedzeszyński, w celu zapewnienia możliwości bezpiecznego skrętu auto-busu - minimalny promień skrętu wewnętrznego powinien wynosić 12 m - twierdzi Konrad Klimczak z ZTM.

A te modernizacje leżą w gestii zarządcy drogi. - Sprawa jest w toku - mówi Urszula Nelken, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich. - Trwa wymiana pism między nami, dzielnicą i ZTM. Uważamy że zgodnie z umową podpisaną z Zarzą-dem Transportu Miejskiego wykonanie infrastruktury leży w powinnościach ZTM. Jeśli jednak miejski inżynier ruchu zezwoli na zatrzymywanie się w pasie ruchu, wtedy podejmiemy niezbędne kroki, aby to umożliwić. Póki co jednak sprawa jest dość świeża i nie umiem określić, jak się zakończy.

kc

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe