Nad torami w 2011
11 września 2009
Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Gdańsk wymaga także wprowadzenia zmian w układzie drogowym na Białołęce. Wiaduktów doczekają się skrzyżowania dróg z torami przy Mehoffera i Klasyków/Bohaterów.
Nowe przeprawy mają zwiększyć bezpieczeństwo kierowców, ale też poprawić przepustowość ulic Klasyków/Bohaterów i Mehoffera. Prace budowlane przy nowych wiaduktach ruszą w przyszłym roku. - Planujemy, że przetargi na budowę zostaną ogłoszone na przełomie trzeciego i czwartego kwartału bieżącego roku - mówi Marta Szklarek, rzeczniczka warszawskiego oddziału PKP PLK. - Roboty rozpoczę-łyby się w I kwartale 2010 r. Inwestycja będzie współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Harmonogramu prac jeszcze nie ma. Polskie Linie Kolejowe czekają na wyło-nienie wykonawcy prac, dopiero wtedy poznamy szczegółowe terminy.
Największym problemem planowanych inwestycji jest to, że nowa ulica Mehof-fera Bis, która ma przebiegać od wiaduktu w Choszczówce do projektowanego ronda na Modlińskiej w pobliżu Fortu Piontek, prawdopodobnie nie zostanie wyko-nana na czas z powodu cięć budżetowych miasta. Zarząd Miejskich Inwestycji Dro-gowych potwierdził nam, że wypadła z WPI. Burmistrz Jacek Kaznowski chce, by do planu powróciła: - Czekamy na uchwałę rady miasta w tej sprawie. Prace powinny być tak skoordynowane, żeby po otwarciu wiaduktu, można było zjechać w ulicę Mehoffera Bis. Oczywiście można myśleć o ewentualnych rozwiązaniach tymcza-sowych, jednak po co nam rozwiązania prowizoryczne? Skoro jest wydana decyzja lokalizacyjna, to powinniśmy się tego trzymać - mówi burmistrz. Niestety nie bur-mistrz w tym wypadku podejmuje decyzję, lecz władze Warszawy.
Przy okazji zapytaliśmy rzeczniczkę PKP PLK o możliwość przeniesienia pero-nów stacji w Choszczówce bliżej Mehoffera. Po zbudowaniu wiaduktu stacja będzie za daleko od autobusów jadących Mehoffera i Polnych Kwiatów. - Przystanek po-zostanie w niezmienionej lokalizacji - rozwiewa nadzieje mieszkańców Marta Szkla-rek.
(wt), bk