Całkiem nowa Głębocka za dwa lata
20 października 2015
Trwają prace projektowe przebudowy Głębockiej. Ulica ma zyskać całkiem nowe oblicze w roku 2017.
- 12 grudnia ubiegłego roku podpisana została umowa na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla przebudowy ul. Głębockiej na odcinku od ul. Podwójnej do ul. Berensona - mówi Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - Termin zakończenia prac projektowych to 12 marca 2016 roku. Projektant uzyskał już opinie do geometrii ulic Głębockiej i Berensona od Zarządu Dróg Miejskich, Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy, Zarządu Transportu Miejskiego i Urzędu Dzielnicy Białołęka.
Głębocka będzie zaprojektowana do jazdy z prędkością 50 km/h. Ponieważ stan własności działek nie pozwala na poszerzenie drogi, od Berensona do Kartograficznej jezdnia wciąż będzie miała jeden pas w każdą stronę, z poszerzeniami na skrzyżowaniach. Ronda powstaną na skrzyżowaniach z Kartograficzną, planowaną Sieczną, Skarbka z Gór i Internetową. Na całej długości ulicy nie będzie sygnalizacji świetlnej. Na południe od Kartograficznej droga otrzyma nietypowy układ 2+1, z dwoma pasami w kierunku Bródna i jednym w kierunku północnym. Powstaną także nowe ronda na skrzyżowaniach z Kartograficzną, planowaną Sieczną, Skarbka z Gór i Internetową. Na całej długości ulicy nie będzie sygnalizacji świetlnej. Projektanci zakładają, że dzięki rondom łatwiej będzie skręcić na Głębocką z ulic poprzecznych, ruch będzie odbywać się płynniej i jednocześnie wzrośnie bezpieczeństwo, bo samochody nie będą mogły rozpędzać się ponad 50 km/h.
Chodniki zostaną zaprojektowane zgodnie z obowiązującym standardem, tzn. będą mieć 1,5 metra w najwęższym miejscu, jako odstępstwo od wynoszącej 2 metry normy. Powstanie także szeroka na 2 metry droga rowerowa połączona z istniejącym odcinkiem na południowym odcinku ulicy.
- Zgodnie z aktualną Wieloletnią Prognozą Finansową m.st. Warszawy realizacja robót budowlanych zaplanowana jest w latach 2016-2017 - mówi Choińska-Ostrowska.
Przed przystąpieniem do prac budowlanych należy jeszcze zaprojektować i ułożyć krótkie odcinki kanalizacji w okolicach planowanych rond, tak aby po zbudowaniu ulicy można było włączać się do wykonanej ostatnio magistrali bez niszczenia niedawno remontowanej nawierzchni. Obecnie ZMID czeka na decyzję środowiskową.
Dominik Gadomski