REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Całkiem nowa Głębocka za dwa lata

  20 października 2015

alt='Całkiem nowa Głębocka za dwa lata'
źródło: ZMID

Trwają prace projektowe przebudowy Głębockiej. Ulica ma zyskać całkiem nowe oblicze w roku 2017.

REKLAMA

Przebudowa ulicy Głębockiej to temat, o który czytelnicy ze wschodniej Białołęki pytają nas prawdopodobnie najczęściej. Nic dziwnego, bo główna ulica tej części dzielnicy była stosunkowo niedawno rozkopana w związku z pracami kanalizacyjnymi a o jej kapitalnej przebudowie mówi się od lat.

- 12 grudnia ubiegłego roku podpisana został‚a umowa na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację™ inwestycji drogowej dla przebudowy ul. Głębockiej na odcinku od ul. Podwójnej do ul. Berensona - mówi Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - Termin zakończenia prac projektowych to“ 12 marca 2016 roku. Projektant uzyskał już opinie do geometrii ulic Głębockiej i Berensona od Zarządu Dróg Miejskich, Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy, Zarządu Transportu Miejskiego i Urzędu Dzielnicy Białołęka.

Głębocka będzie zaprojektowana do jazdy z prędkością 50 km/h. Ponieważ stan własności działek nie pozwala na poszerzenie drogi, od Berensona do Kartograficznej jezdnia wciąż będzie miała jeden pas w każdą stronę, z poszerzeniami na skrzyżowaniach. Ronda powstaną na skrzyżowaniach z Kartograficzną, planowaną Sieczną, Skarbka z Gór i Internetową. Na całej długości ulicy nie będzie sygnalizacji świetlnej. Na południe od Kartograficznej droga otrzyma nietypowy układ 2+1, z dwoma pasami w kierunku Bródna i jednym w kierunku północnym. Powstaną także nowe ronda na skrzyżowaniach z Kartograficzną, planowaną Sieczną, Skarbka z Gór i Internetową. Na całej długości ulicy nie będzie sygnalizacji świetlnej. Projektanci zakładają, że dzięki rondom łatwiej będzie skręcić na Głębocką z ulic poprzecznych, ruch będzie odbywać się płynniej i jednocześnie wzrośnie bezpieczeństwo, bo samochody nie będą mogły rozpędzać się ponad 50 km/h.

Chodniki zostaną zaprojektowane zgodnie z obowiązującym standardem, tzn. będą mieć 1,5 metra w najwęższym miejscu, jako odstępstwo od wynoszącej 2 metry normy. Powstanie także szeroka na 2 metry droga rowerowa połączona z istniejącym odcinkiem na południowym odcinku ulicy.

- Zgodnie z aktualną Wieloletnią Prognozą Finansową m.st. Warszawy realizacja robót budowlanych zaplanowana jest w latach 2016-2017 - mówi Choińska-Ostrowska.

Przed przystąpieniem do prac budowlanych należy jeszcze zaprojektować i ułożyć krótkie odcinki kanalizacji w okolicach planowanych rond, tak aby po zbudowaniu ulicy można było włączać się do wykonanej ostatnio magistrali bez niszczenia niedawno remontowanej nawierzchni. Obecnie ZMID czeka na decyzję środowiskową.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (95)

# gość

20.10.2015 08:24

ronda to dobre rozwiązanie, projekt ok, szkoda tylko, że dopiero w 2017 r.

# gość

20.10.2015 08:29

Ranie Roszak to od razu na 2017 r. powinna powstać także Sieczna - grunty w pasie drogi do ul. Geometrycznej (wg. planu, bo ul. Geometryczna w tym odcinku też tylko na mapie można zobaczyć) są własnością Skarbu Państwa. Dalej to już osiedla JWC , linia segmentów i dalej znów JWC. P. Roszak pracując w JWC, nie będzie miał problemów w negocjacjach z JWC. Przypomnę, JWC przekazało grunty pod budowę Kartograficznej za symboliczną złotówkę, zakładam i mam taka nadzieję, ze pod Sieczną będzie tak samo. Pozostaje mały odcinek przy zabudowie segmentowej. Czy Dzielnica robi coś w tym kierunku? Stanowisko Dzielnicy w tej sprawie znamy, ale co obecnie jest robione? kiedy ulica powstanie.
Kolejna kwestia - ul. Geodezyjna - własność - Warszawski Holding Nieruchomości S.A. otrzymał pozwolenie na budowę nr 2/2013 w 2013 r. jako - budowa drogi wewnętrznej prywatnej wraz z wewnętrznymi skrzyżowaniami - dot. dz. 3/31 i dz. 3/49 obręb 4-16-38. W planie miejscowym uchwalonym w 2001 r. ulica widnieje jako Projektowana, droga PUBLICZNA. Co w tym kierunku jest robione? obiecywał Pan, Panie Roszak zająć tą kwestią - co się dzieje?

# takaprawda

20.10.2015 09:09

Burmistrz Piotr Jaworski obiecywał zrobienie tej ulicy w trybie pilnym, jak to jest tryb pilny to ja dziękuję! Znowu dwa standardy i nieumiejętność skutecznego zabiegania o interesy mieszkańców. Jest Pan burmistrzem deweloperów a nie zwykłych ludzi.

REKLAMA

# TedeuszZ.

20.10.2015 09:13

Problem jest w tym że pod rządami Jaworskiego dzielnica buduje na potęgę osiedla, zgadzam się z przedmówcą Jaworski to burmistrz deweloperów!!! Przez co ceny mieszkań spadają a drogi nie są wstanie przyjąć tyle samochodów. Panie burmistrzu trzeba się skupić na budowaniu infrastruktury a nie wspieranie budowy kolejnych osiedli.

# lisekrudy

20.10.2015 09:16

Jaworski wspiera budowę osiedli deweloperskich bo nie ma siły się przeciwstawić się lobby z tych firm. Burmistrz fasadowy! Co generuje szereg problemów, bo tego dzikiego rozrostu osiedli nikt nie kontroluje. Finalnie cierpią zwykli ludzie...

# od_lat_w_korku

20.10.2015 09:33

Przebudowana Głębocka z rondami i jednym pasem w każdym kierunku może sprawdzi się dla ruchu lokalnego ale na pewno nie przeniesie tranzytu do Trasy Toruńskiej z północnej części dzielnicy i okolicznych miejscowości. Jej przedłużenie na północ czyli Kąty Grodziskie też jest w dramatycznym stanie. Wszystko uzupełnia szkoła przy Głębockiej i korki związane z odwożeniem i odbieraniem dzieci. Alternatywa czyli Ostródzka z progami spowalniającymi i brakiem zatok autobusowych już jest zapchana. Dodatkowo przy obu ulicach (i nie tylko) powstały ostatnio dyskonty i przy obu ruszają nowe inwestycje (bloki).
Ktoś kto ma nadzieję, że takie punktowe modernizacje zmienią coś w układzie komunikacyjnym Wschodniej Białołęki sam siebie i innych okłamuje. Bez nowej, kompleksowo zbudowanej trasy północ-południe (ToG) nic się nie zmieni. Tzn. zmieni się ale na gorsze bo mieszkańców przybywa. Niestety ani ToG ani tramwaju władze Warszawy nie mają nawet w najdalszej perspektywie budżetowej.
Dlatego skuteczność rządzących od kilku dobrych lat władz dzielnicy oceniam na zerową. To co uznają oni za nie wiadomo jakie sukcesy z perspektywy mieszkańca jest niezbędnym do przetrwania minimum. To co powinno być już dawno w fazie planowania/realizacji nie potrafią oni skutecznie wyegzekwować w ratuszu, gdzie władze mają ich partyjni koledzy.
Podsumowując, czas na zmiany.

REKLAMA

# Z dziada pradziada

20.10.2015 09:59

Panie gość grunty pod drogę nie nalezą tylko i wyłącznie do JW ALE ROWNIEŻ DO OSÓB PRYWATNYCH- to ze za Warszawa kazdy ma działkę ale co roku w innym miejscu nie oznacza ze jest tak w Warszawie!!! Działki nie są tez skarbu państwa tylko ludzi z dziada pradziada.

# gość

20.10.2015 10:44

nie należą wyłącznie do JWC - nic takiego nie zostało napisane. Tereny osiedli Lewandów Park należą do JWC.
Część gruntów jest w prywatnych rękach - zgadza się. Za odcinek w pasie drogi właścicielowi przysługuje odszkodowanie wg. wyceny. Część działek w pasie drogi pod ul. Sieczną aż do planowanej ul. Geometrycznej należy do Skarbu Państwa - na stronie urzędu miasta można potwierdzić te informacje.
#Z dziada pradziada napisał(a) 20.10.2015 09:59
Panie gość grunty pod drogę nie nalezą tylko i wyłącznie do JW ALE ROWNIEŻ DO OSÓB PRYWATNYCH- to ze za Warszawa kazdy ma działkę ale co roku w innym miejscu nie oznacza ze jest tak w Warszawie!!! Działki nie są tez skarbu państwa tylko ludzi z dziada pradziada.

# Prezio Jarek

20.10.2015 10:46

Przecież Roszak pracuje w JWConsruction

REKLAMA

# Gutek

20.10.2015 10:47

Pokażemy fa..ka w najbliższą niedzielę.

# Taltos2

20.10.2015 10:56

do Gutek:
tylko, że to nie te wybory są....

# sąsiadowski

20.10.2015 11:47

#Z dziada pradziada napisał(a) 20.10.2015 09:59
Panie gość grunty pod drogę nie nalezą tylko i wyłącznie do JW ALE ROWNIEŻ DO OSÓB PRYWATNYCH- to ze za Warszawa kazdy ma działkę ale co roku w innym miejscu nie oznacza ze jest tak w Warszawie!!! Działki nie są tez skarbu państwa tylko ludzi z dziada pradziada.
i co z tego?
jeśli w planach zagospodarowania przestrzennego jest droga, to ta droga powstanie, a właściciel gruntu dostanie odszkodowanie. Plany są co najmniej od 2001 roku! Są mapy z lat 70, gdzie jest Sieczna i Podłużna! W planach są wszystkie drogi: Podłużna, Sieczna, Internetowa, Kartograficzna, Geometryczna, Geodezyjna. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby te drogi budować. Nic, poza skarbnikiem urzędu Białołęka, który ma ważniejsze inwestycje: np. Ruskowy Bród.

REKLAMA

# Miguel

20.10.2015 12:30

Rondo by sie przydalo na skrzyzowaniu Plochocinskiej z Szamocin.. Poki co wypadek za wypadkiem..

# Taltos2

20.10.2015 12:43

Do sąsiadowski,
właśnie o to chodzi, o pieniądze. Kiedyś tam Burmistrz powiedział, ze na całej Białołęce jest 70 km nieutwardzonych dróg. Do wyboru, do koloru. Nie da się ich wyasfaltować/zachodnikować/zalatarniować wszystkich na raz. To praca na lata. Zresztą, żeby zrobić jakąkolwiek ulicę na Białołęce, TRZEBA najpierw zrobić przesunięcie środków finansowych w budżecie całej Warszawy. Wymaga to zgody Rady Warszawy. A tam są radni ze wszystkich dzielnic, nie tylko z Białołęki. Dlatego trzeba z tych wszystkich wymienionych przez Pana ulic wybrać JEDNĄ i tu skupić wszystkie wysiłki. A potem po kolei, step by step...
PS. Podobne problemy mają wszystkie skrajne dzielnice, takie jak my, Wawer, Ursus, Wilanów, Bielany. Cywilizacja powoli będzie docierać na peryferie

# gość

20.10.2015 12:47

jakby było tak jak piszesz krok po kroku to by się nikt nie czepiał - na ZB są lata zaniedbań

REKLAMA

# sąsiadowski

20.10.2015 13:06

#Taltos2 napisał(a) 20.10.2015 12:43
Do sąsiadowski,
właśnie o to chodzi, o pieniądze. Kiedyś tam Burmistrz powiedział, ze na całej Białołęce jest 70 km nieutwardzonych dróg. Do wyboru, do koloru. Nie da się ich wyasfaltować/zachodnikować/zalatarniować wszystkich na raz. To praca na lata. Zresztą, żeby zrobić jakąkolwiek ulicę na Białołęce, TRZEBA najpierw zrobić przesunięcie środków finansowych w budżecie całej Warszawy. Wymaga to zgody Rady Warszawy. A tam są radni ze wszystkich dzielnic, nie tylko z Białołęki. Dlatego trzeba z tych wszystkich wymienionych przez Pana ulic wybrać JEDNĄ i tu skupić wszystkie wysiłki. A potem po kolei, step by step...
PS. Podobne problemy mają wszystkie skrajne dzielnice, takie jak my, Wawer, Ursus, Wilanów, Bielany. Cywilizacja powoli będzie docierać na peryferie
Taltos2, a ty dostałeś jakiś projekt, etat czy coś w urzędzie, bo widzę, że Twoja postawa się zmieniła.
Nie mówię o asfaltowaniu wszystkich na raz! Osiedla Lewandów powstają od 2004 chyba roku. Od 2001 powstają Derby. Co zrobiono, krok po kroku, na Lewandowie przez ostatnie 10 lat? Po 10 latach zbudowano kawałek jednej ulicy! To co jest zapisane w MPZP budowane w tym tempie powstanie gdzieś do 2100 roku! 800 m w 10 lat!
Zauważyłem, że w budżecie Białołęki też się robi przesunięcia, ale zwykle się zdejmuje z Lewandowa i przesuwa w inne okolice. Kilka lat temu był wykup gruntów - przesunięto, potem budowa chodnika na Lewandów - usunięto, teraz Kartograficzna - przesunięto. Dziwne.
Powtarzam, rada dzielnica od 10 lat wie, że powstają osiedla na wschód od Głębockiej. Od 2005 roku meldują się ludzie, PINB wydaje pozwolenia na użytkowanie. W ciągu 10 lat dzielnica zbudowała 800 m wąskiej drogi z chodnikiem po jednej stronie, częściowo bez odwodnienia. EKSTRA! Jednoczesnie przez 10 lat ściąga regularnie podatki gruntowe i PIT.
Dla porównania jeden deweloper w ciągu 3-5 lat zbudował na jednym z lewandowskich osiedli 2,5 km dróg, drugi 3,5 km. Jak się domyślasz, koszt budowy tych dróg został wsadzony w cenę mieszkań.
Dlaczego mieszkańcy mają wyręczać urzędników od ich podstawowych obowiązków?
Więc po kolej, krok po kroku, co zbudowano w ciągu ostatnich 10 lat na wschód od Głębockiej. Mam na myśli drogi, chodniki, kanalizację? Że szkołę to wiem, Jaworski trąbi o tym od 5 lat.

# od_lat_w_korku

20.10.2015 13:08

#Taltos2 napisał(a) 20.10.2015 12:43
A potem po kolei, step by step...
PS. Podobne problemy mają wszystkie skrajne dzielnice, takie jak my, Wawer, Ursus, Wilanów, Bielany. Cywilizacja powoli będzie docierać na peryferie
step by step to na ZB od lat przybywa mieszkańców i samochodów.
PS
Ursus ma nową stacje kolejową Ursus Nidźwiadek, Wilanów - al. Rzeczypospolitej (i całkiem inny poziom infrastruktury), Bielany - Metro, Włochy, Bemowo - Nowolazurową

# Ber

20.10.2015 14:15

W roku 2015 miała wystartować budowa chodnika w ul. Berensona, odcinek od Oknickiej do Chudoby. I chociaż inwestycja ta widnieje w WPI chodnik nie jest budowany, środki finansowe zostały przesunięte. To tylko jeden malutki przykład.

REKLAMA

# gość

20.10.2015 14:18

Kolejny przykład: środki na dokończenie Kartograficznej zostały przesunięte z 2015 na 2016, tym samym zostały przeznaczone na Ruskowy.

# Ber

20.10.2015 14:20

Przecież to jawna kpina z nas mieszkańców Białołęki wschodniej !
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy