REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?
REKLAMA

Lazurowa
źródło: ILF Consulting Engineers Polska


REKLAMA

Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

"Złoty dach? Bemowo to nie Dubaj" - po zaprezentowaniu wizualizacji stacji Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska spotkaliśmy się m.in. z takimi komentarzami.

REKLAMA
Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra
Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra AMC i Biuro Projektów "Metroprojekt" wygrały konkurs na trzy ostatnie stacje II linii. Podziemną kolej dla Chrzanowa zaprojektuje Andrzej M. Chołdzyński...
czytaj

Chodzi o wykonany z miedzi dach w kolorze złota, który powstanie nad węzłem przesiadkowym, planowanym w miejscu pętli tramwajowo-autobusowej obok osiedla Górczewska. Zgodnie z wynikami konkursu stacja Lazurowa, podobnie jak dwie ostatnie na II linii metra (Chrzanów i Połczyńska) zostaną zaprojektowane przez AMC i Biuro Projektów "Metroprojekt". AMC to pracownia Andrzeja M. Chołdzyńskiego, uznawanego za jednego z najwybitniejszych polskich architektów. Projektował on m.in. stacje na odcinku od Dworca Wileńskiego do Ronda Daszyńskiego, które wielu warszawiaków uznało za zbyt kolorowe i krzykliwe.

W ogłoszonym przez warszawski samorząd konkursie jedynym konkurentem Chołdzyńskiego i Metroprojektu była firma ILF Consulting Engineers Polska. Zaprojektowała ona budowane właśnie stacje na Pradze i Targówku a obecnie pracuje nad trzema kolejnymi, które powstaną na Zaciszu i Bródnie.

Dzięki opublikowanym przez ILF wizualizacjom stacji Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska możemy przekonać się, jak zachodni odcinek metra wyglądać nie będzie. Gdyby wynik konkursu był inny, zamiast "złotego dachu" przy skrzyżowaniu Górczewskiej z Lazurową mielibyśmy zadaszenie z betonu i szkła, osłaniające nie tylko schody, ale też nieduży parking dla rowerów. Można zaryzykować stwierdzenie, że w porównaniu z pomysłami Chołdzyńskiego propozycje ILF były mniej... charakterystyczne.

Rozwiązania architektoniczne zadecydowały o wyniku konkursu tylko w 20%. Sąd konkursowy pod przewodnictwem naczelnej architekt Warszawy Marleny Happach brał pod uwagę także walory eksploatacyjne, minimalizację oddziaływania na środowisko, powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej, program i rozwiązania technologiczne stacji techniczno-postojowej w Morach i walory konstrukcyjno-technologiczne oraz oczywiście cenę. Jej wpływ na wynik konkursu był największy, ale nie kluczowy - wynosił 30%.

(dg)


LINKI SPONSOROWANE
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

Lazurowa
źródło: ILF Consulting Engineers Polska


Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

Lazurowa
źródło: ILF Consulting Engineers Polska


Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

Lazurowa
źródło: ILF Consulting Engineers Polska


Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

Chrzanów
źródło: ILF Consulting Engineers Polska


Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

Chrzanów
źródło: ILF Consulting Engineers Polska


Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

Chrzanów
źródło: ILF Consulting Engineers Polska


Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

Połczyńska
źródło: ILF Consulting Engineers Polska


Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

Połczyńska
źródło: ILF Consulting Engineers Polska


Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

Połczyńska
źródło: ILF Consulting Engineers Polska




REKLAMA





27.06.2017 13:39 #zjelonek
Czy Pani Marlena Happach dojeżdża do pracy komunikacją publiczną ?
Czy gdziekolwiek się przesiada z czegokolwiek na cokolwiek ?
28.06.2017 08:29 #Estetka
Powściągliwość ale piękność ILF.Ja rozumiem , że MIASTOPROJEKT pstryka palcami i kolesie z PO i załatwiają ale projekt ILF jest po prostu lepszy.Tak , jestem za tym by Chołdzyńskiego ożenić z ILF.Darujmy sobie imitację złota.Wystarczy bazar jaki jest na elewacjach SM Górczewska.
29.06.2017 10:34 #z bemowa
Warszawa to nie Dubaj oczywiście. Tu musi być szaro-buro, smutno i beton
30.06.2017 15:55 #Emerytka
Metro powinno wyglądać swoimi wyjściami ze stacji - na ulicę Człuchowską, a nie Górczewską. Jeśli to nieosiągalne, prosimy o zwrot autobusu nr 506, albo równorzędne rozwiązanie Pana inżyniera z konsultacji. W tej chwili Jelonki mają problem z dojazdem gdziekolwiek. Dziękuję.
03.07.2017 08:58 #szmata szeptana
"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA





więcej
REKLAMA
LINKI SPONSOROWANE

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

GIEŁDA SĄSIADÓW - TANIO KUPIĘ
 Kupie Każde Auto GOTÓWKA Tel. 531-305-163, 692-098-143

Różne
 Sprzedam koszty VAT, faktury VAT Sprzedam koszty VAT, faktury VAT.. Szybko, tanio i profesjonalnie... Oferuję usługi kosztowe (wystawiam Faktury VAT za wykonane usługi). Szeroki zakres działalności. Cała Polska. Jestem przedsiębiorcą - ze swojej firmy oraz z kilkunastu innych stowarzyszonych firm oferuje koszty VAT na usługi i towary (b. bogate PKD). Bez pośredników... Weryfikacja CEIDG/KRS/NIP ... Proponuję Państwu sprzedaż kosztów z różnych branż i na dowolne kwoty. Tel.616-460-739 newis@pm.me

Nieruchomości
 CITIHAUS oferuje oddłużanie i ochronę prawną obiektów komercyjnych, których zobowiązania takie jak np. kredyty przewyższają wartość nieruchomości. Zapewniamy kompleksową pomoc dla klientów banków posiadających kredyty hipoteczne, również walutowe. Koszty z tytułu sprzedaży nie obciążają klientów. Negocjujemy z wierzycielami oraz współpracujemy z instytucjami finansowymi. Skontaktuj się z nami: Tel: 571-360-354 E-mail: ewelina.swietek@citihaus.pl www.citihaus.pl

Usługi transportowe
 JUPITER TRANSPORT oferuje Państwu szeroki wachlarz usług takich jak przewóz rzeczy, transport towarów i przeprowadzki z Hiszpanii do Polski, z Polski do Hiszpanii. Oprócz samego przewozu zajmujemy się także na życzenie klienta załadunkiem, rozładunkiem, zabezpieczeniem mienia i wszelkimi formalnościami związanymi ze zleconą nam przeprowadzką. Wykonujemy transport i przeprowadzki z Hiszpanii do Polski z Polski do Hiszpanii oraz z Hiszpanii do większości krajów europy. Sama Hiszpania jest nam doskonale znana, docieramy do miast takich jak Madryt, Barcelona, Tarragona, Valencia, Cartagena, Zaragoza, Bilbao, Satander, Gijon, Sevilla, Granada, Murcia, Malaga, ale także wszystkie mniejsze miejscowości znajdują się w zasięgu naszych usług transportowych i przeprowadzkowych. Zapraszamy serdecznie do zapoznania się ze szczegółową ofertą! Kontakt: Tel. +48 696-126-142 Tel. +48 506-525-960


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.