REKLAMA

Inwestycje

Zielone światło dla tunelu. Radny: to degradacja Międzylesia

Zielone światło dla tunelu. Radny: to degradacja Międzylesia

Jest zezwolenie na realizację tunelu pod linią kolejową i ulicą Patriotów w Międzylesiu.

REKLAMA
Tunel w Międzylesiu gotowy za trzy lata?
Tunel w Międzylesiu gotowy za trzy lata? Nareszcie! Są już konkrety dotyczące budowy tunelu w Międzylesiu. Inwestycja ma wystartować w 2014 roku.
czytaj
Projekt zakłada rozbudowę ciągu ulic Zwoleńska-Żegańska na odcinku od Pożaryskiego do Mrówczej. Pod dwujezdniową ulicą Patriotów i torami kolejowymi powstaną dwa tunele: jeden dla pieszych i rowerów, drugi dla samochodów. Skrzyżowania z Pożaryskiego, Dworcową i Mrówczą zostaną przebudowane na ronda.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zamierza ogłosić przetarg w kwietniu. Prace rozpoczną się w tym roku (nie jest jeszcze znany konkretny termin), a przebudowa ulic powinna zakończyć się w 2016 roku.

Mnóstwo uwag

Tunel razem z dojazdami ma kosztować aż 250 milionów złotych. Jest planowany od lat, a przyjęte rozwiązania są szeroko komentowane przez internautów.

Mieszkańcy zastanawiają się choćby, skąd ta astronomiczna suma, skoro podobny tunel w podwarszawskich Ząbkach kosztował jedną piątą tej kwoty?

- Kwota 250 mln zł została zarezerwowana w budżecie miasta na wypłatę odszkodowań za grunty i na budowę. Oczywiście, na razie nie znamy dokładnych kwot, bo wysokość odszkodowań ustali prezydent miasta, wydając decyzje, a koszt prac będziemy znali po rozstrzygnięciu przetargu. Nie mam informacji na temat zakresu prac, technologii i kosztów budowy tunelu w Ząbkach, w związku z czym nie mogę odnieść się do pytania o różnice w cenie. Podkreślam jednak, że koszt budowy tunelu w Międzylesiu nie jest jeszcze znany - stwierdza Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Okazuje się, że wielu mieszkańcom nie podoba się też pomysł przejścia podziemnego koło urzędu dzielnicy, gdyż, jak zauważają, miasto "odchodzi od tego typu rozwiązań".

- Przejście podziemne dla pieszych pod ul. Żegańską będzie znajdowało się w strefie wzmożonego ruchu (urząd dzielnicy, szkoła), a kierowcy wyjeżdżający z zagłębionego tunelu będą mieli ograniczoną widoczność - wyjaśnia Małgorzata Gajewska.

Niektórzy obawiają się także, że na czas prac zamknięty zostanie jeden z torów kolejowych, jak to miało miejsce chociażby przy budowie takiego tunelu w Legionowie. Spowoduje to komunikacyjne utrudnienia. To możliwe, na razie nie wiadomo jednak, jak będzie wszystko przebiegało, gdyż harmonogram wyłączeń w ruchu kolejowym będzie uzgadniał z PKP wybrany w przetargu wykonawca prac.

Zastrzeżenie co do zasadności powstania tunelu mają nawet radni. - Skala tego przedsięwzięcia służy tylko degradacji centrum dzielnicy Wawer - mówi Andrzej Krasnowolski. - Nie jest to moje odosobnione zdanie. Kiedyś analizowaliśmy z architektem profesorem Krzysztofem Domerackim, jak mamy rozwiązać kwestię Międzylesia jako centrum - wtedy gminy, obecnie dzielnicy. Jego koncepcja zakładała, aby utrzymać małomiasteczkowy charakter i wykluczyć jakikolwiek tranzyt, a komunikację główną skierować na obrzeża osiedla. Realizowana koncepcja niszczy to osiedle. To, co powstanie, to będzie koszmar - twierdzi radny Krasnowolski.

ak

Równie negatywne są opinie mieszkańców Międzylesia? Zdawałoby się, że na tunel czekali od lat. Czekamy na listy i komentarze - redakcja@gazetaecho.pl.


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer

Zielone światło dla tunelu. Radny: to degradacja Międzylesia

Zielone światło dla tunelu. Radny: to degradacja Międzylesia









26.03.2014 16:22 #awerba
No dobra a teraz niech mi te mędrki z miasta powiedzą gdzie będą kierować ruch z tunelu w kierunku zachodnim? Czyżby ten wzmożony ruch będzie odbierany przez szerokie ulice z chodnikami i ścieżką rowerową (pasem dla rowerów) jakim jest lub będzie Zwoleńska? A może dalej ten potok aut z Miłosnej, Sulejówka, Mińska etc.etc będzie porządnie kanalizowany w przygotowanym do tego Trakcie Lubelskim i Bronowskiej? NIC Z TEGO! Żadna z tych ulic nie jest przygotowana na przejęcie tego ruchu. Brak Nowozwoleńskiej i połączenia z Wałem Miedzeszyńskim zatka ten przejazd. Dla niewiedzących - Trakt i Zwoleńska są/będa odbudowywane w standardzie jak za króla Ćwieczka - bez zatok autobusowych, z rondami o średnicy 8m (sic!!!) i bez rozwiązań dla bezpiecznego ruchu rowerowego. Kuriozum to Bronowska ze swoim gó...nanym chodniczkiem, zalana permanentnie wodami opadowymi z tabunami rowerzystów wiozących wypchane torby zakupów z biedronki. Nic tylko współczuć zerzeńczykom...
27.03.2014 01:26 #roro
Oj. Jesteśmy mistrzami w malkontenceniu.
Pan Krasnowolski od zawsze twierdził, że ten tunel sposoduje, że ruskie tiry od razu wjadą do Międzylesia.
Tymczasem tunel ma obsłużyć tylko ruch lokalny. Nie ma mowy o żadnym wzmożonym ruchu. Nie potrzeba poszerzania Zwoleńskiej. Układ ulic w Wawrze ma pozostać takim jaki jest, a więc jedynie dla ruchu lokalnego.
Tunel zaś to wymóg, by po linii kolejowej pociągi do Lublina mogły jeździć 160 km/h. Z tego samego powodu nie może być przejść dla pieszych w poziomie torów.
27.03.2014 08:15 #kwaaa
Co za ludzie.
Zaorać to Międzylesie i będzie spokój
27.03.2014 10:48 #misiek
#roro napisał(a) 27.03.2014 01:26

Tunel zaś to wymóg, by po linii kolejowej pociągi do Lublina mogły jeździć 160 km/h. Z tego samego powodu nie może być przejść dla pieszych w poziomie torów.
I potem będzie rwał tory, żeby wyhamować przed Radością
27.03.2014 15:12 #RAD
Jeszcze nie słyszałem i nie czytałem aby bezradnemu Krasnowolskiemu cokolwiek się podobało. Za to zawsze ma wiele do powiedzenia ale nic konstruktywnego.
RadościaninRAD

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA


więcej

Dodaj samodzielnie on-line

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA

Ostatnio na forum

więcej na forum Wawer

nasi przedsiębiorcy


Czytaj także


Warto wiedzieć


Kronika policyjna


Artykuł sponsorowany


Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie