REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Za sześć lat metro na dworcu Wileńskim?

  9 czerwca 2006

Wygląda na to, że wreszcie zacznie się coś dziać z przygotowaniami do budowy drugiej nitki metra. Optymizmem napawa fakt, że zarząd metra do współpracy zaprosił specjalistów z Politechniki Warszawskiej.

REKLAMA

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem (oby!), to w 2012 roku będzie gotowy pierwszy odcinek kolejki: od ronda Daszyńskiego do dworca Wileńskiego. Następne stacje, od Bemowa aż do Zacisza, mają przyjąć pasażerów osiem lat później, czyli w 2020 roku.

Aktualnie kończą się prace związane z badaniem gruntów, ogłoszono też niez-będne do kontynuacji przygotowań do budowy II linii tzw. studium wykonalności. Kwestiami zaprojektowania tuneli w taki sposób, by metro nie było uciążliwe dla okolicznych mieszkańców i zabytków na trasie zajmą się specjaliści z Politechniki Warszawskiej, z którymi zarząd Metra Warszawskiego podpisał w końcu maja br. trzyletnią umowę o współpracy.

Od Daszyńskiego do Wileńskiego

Pierwsze działania podczas realizacji inwestycji, to budowa środkowego odcinka drugiej linii metra, prowadzącego od ronda Daszyńskiego - u zbiegu Prostej i Towa-rowej - pod Świętokrzyską, Zajęczą na Powiślu i obrzeżami Portu Praskiego aż do dworca Wileńskiego.

Według zapowiedzi kierownictwa Metra Warszawskiego, w 2007 roku zostanie ogłoszony przetarg, mający wyłonić firmę lub konsorcjum, które zaprojektuje i zbuduje odcinek od ronda Daszyńskiego do dw. Wileńskiego. Aby realizacja tych zamierzeń była możliwa, władze Warszawy muszą zdobyć na ten cel dotację unijną, ponieważ miasto nie ma pieniędzy na budowę. Jej koszt oceniany jest na około trzy mld zł.

Mirosław Kochalski, komisarz miasta zamierza przekonać rząd, by Metro War-szawskie nie musiało walczyć o pieniądze potrzebne na budowę pierwszego odcinka drugiej linii metra w konkursie z innymi projektami. Liczy na przychylność władz państwa.

Kup bilet

Dwie linie to zbyt mało

Metro to najlepsze z możliwych rozwiązań problemów komunikacyjnych wielkich miast. Warszawa - jako europejska stolica - jest pod tym względem wyjątkowo uboga. Cieszymy się oczywiście z naszego metra, ale marzy się więcej. Nawet gdy powstanie druga linia, wciąż będzie to bardzo mało w stosunku do potrzeb. Niezbędna jest budowa kolejnej, o której wciąż wiadomo bardzo mało. Na razie informacje są tylko takie, że połączy centrum Pragi z Gocławiem i że planowana jest budowa siedmiu stacji: Port Praski, Dworzec Wschodni, Podskarbińska, rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Orlik i Wilga. Wciąż natomiast tajemnicą pozostają i termin rozpoczęcia budowy, i usytuowanie przystanków.

JZV

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe