REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Unia sypnęła groszem. Wawer czeka na obwodnicę

  12 września 2017

alt='Unia sypnęła groszem. Wawer czeka na obwodnicę'
Plac budowy od strony Wilanowa
źródło: www.pulawska-lubelska.pl

Polska otrzymała 5 mld zł dotacji na budowę nowych dróg ekspresowych. Część tej kwoty pomoże sfinansować budowę południowej obwodnicy Warszawy.

REKLAMA

18,5 km długości, dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, tunel pod Ursynowem, most przez Wisłę, wykop pod Patriotów oraz estakady i nasypy w Mazowieckim Parku Krajobrazowym - tak w wielkim skrócie prezentuje się drugi i ostatni etap budowy południowej obwodnicy Warszawy. Budowa odcinka między Puławską a węzłem z planowaną trasą lubelską S17 będzie kosztować aż 4,59 mld zł. 11 września generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad Krzysztof Kondraciuk podpisał umowę na unijne dofinansowanie dla tej inwestycji, które wyniesie 1,7 mld zł. To jedna z sześciu nowych dróg w Polsce, w budowie których finansowo pomoże Bruksela.

- 180 km i 5 mld dofinansowania to tylko liczby, choć robią wrażenie - mówi wicepremier Mateusz Morawiecki. - Zyskują sens, gdy pokażemy, jaka jest ich rola. Jeżeli chcemy rozwijać Polskę jako strefę inwestycji, potrzebujemy spójnej i drożnej infrastruktury transportowej, czyli krwiobiegu, który dotleni organizm gospodarczy.

Pod Patriotów w wykopie...

Budowa obwodnicy została oficjalnie rozpoczęta w czerwcu, ale w Wawrze obyło się bez wielkiej radości. Wśród wielu mieszkańców dzielnicy ogromne kontrowersje budzi fakt, że trasa S2 ma przejść pod Patriotów i torami kolejowymi nie w tradycyjnym tunelu, ale w tzw. wannie szczelnej, czyli wykopie. Protesty przeciwko tej decyzji trwały do samego końca, ale nie przyniosły skutku.

- Decyzja środowiskowa została wydana w oparciu o materiały, które nie przewidywały budowy w rejonie Patriotów tunelu podziemnego, jak na Ursynowie - pisze RDOŚ. - Zaprojektowana budowla spełnia warunki przepisów i decyzji środowiskowej.

Wstąp do księgarni

...przez las na nasypach

Przeciwnicy planowanego kształtu trasy S2 domagali się także przeprojektowania odcinka biegnącego przez Mazowiecki Park Krajobrazowy, gdzie mają powstać trzy krótkie estakady, połączone nasypami. Zdaniem protestujących uniemożliwi to normalne korzystanie z lasu nie tylko ludziom, ale też dzikim zwierzętom.

RDOŚ zapewnia, że zwierzętom wystarczy przestrzeń pod estakadami i specjalne przejścia, takie jak stosowane w całej Polsce pod autostradami i remontowanymi liniami kolejowymi. Wzdłuż obwodnicy powstaną także ekrany akustyczne i niewielkie zbiorniki retencyjne.

Wawerski odcinek trasy S2 buduje warszawski Warbud, natomiast most do Wilanowa - turecka firma Gülermak, równolegle pracująca m.in. na budowie metra na Woli. Zgodnie z harmonogramem prace powinny zakończyć się w 2020 roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA