REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Trzy oferty na budowę S2 przez Wawer

  20 stycznia 2015

alt='Trzy oferty na budowę S2 przez Wawer'
źródło: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła koperty z ofertami na budowę wawerskiego odcinka południowej obwodnicy Warszawy. Najtańsza z nich opiewa na 562 mln zł.

REKLAMA

Południowa obwodnica Warszawy (S2) kończy się obecnie na węźle z ul. Puławską na Ursynowie. Budowę jej dalszego ciągu GDDKiA podzieliła na trzy części: do ul. Przyczółkowej (4,6 km z tunelem pod Ursynowem), do Wału Miedzeszyńskiego (6,5 km z mostem) i do węzła Lubelska (7,5 km z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym).

Na budowę ostatniego odcinka, który oddzieli Miedzeszyn od Falenicy, złożono trzy oferty. Najtańsza - Warbudu - wynosi 562 mln zł, najdroższa - 715 mln zł. Inwestycja będzie realizowana w trybie "projektuj i buduj", w którym wykonawcy proponują technologię budowy. Podczas wyboru najlepszej oferty GDDKiA będzie musiała stwierdzić, czy zaproponowane rozwiązanie spełnia wszelkie wymogi i warunki umowy.

Zgodnie z aktualnym harmonogramem cała obwodnica, wraz z mostem łączącym Wawer i Wilanów, ma być gotowa najpóźniej w czerwcu 2019 roku.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# caffee

21.01.2015 13:12

Warbud już pokazał jak można spieprzyć estakady przy Al. Witosa więc może lepiej niech nie buduje.

# gosc123

21.01.2015 17:56

To że GDDKiA ma od zawsze kłopot z budową autostrad, wiadomo ze kiedys to był taki worek bez dna.... lata leciały, miliony znikały, a autostrad nie bylo... cała ta instytucja to był dramat! Od kilku lat autostrad po trochu przybywa ale przy wielomilionowych inwestycjach zazwyczaj znajdzie sie chętny by coś uszczknąć....
Z drugiej strony jednak nie sposób nie zauważyć że pan Ostrowski zapomnial podac ile kosztuje w innych krajach budowa estakad na podmokłych terenach (tak jak to bedzie w okolicach Zbojnej Góry) i tunelu pod torami (ponoć ma tam być też wielkie 4-nawowe rondo - cokolwiek to bedzie, nie bedzie proste do zrobienia gdy górą muszą przejezdzać pociągi) oraz sam projekt, wszak to ma byc realizowane w trybie "projektuj i buduj" a nie tylko "buduj".... Zapewne budowa kilometra 'standardowej' autostrady kosztuje mniej, ale tu kazdy odcinek ma droższy fragment: w pierwszym odcinku - tunel pod Ursynowem, w drugim - most, a trzeci ma tunel pod torami i estakady.

# VW Garbus

22.01.2015 11:16

Każda autostrada ma także mnóstwo wiaduktów, przepustów dla płazów, mostków dla bydła, ekranów dżwiękochłonnych osłaniających skarpy czy dróg serwisowych. Z zaplanowanym 5 km odcinku nie ma wcale 2 razy więcej utrudnień, które by tłumaczyły ów koszt.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA