REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Linia lotniskowa KM

Pociągi lotniskowe nie mogą omijać Choszczówki
REKLAMA

REKLAMA

Pociągi lotniskowe nie mogą omijać Choszczówki

Wygląda na to, że ktoś się uparł, żeby biało-zielone pociągi linii lotniskowej Kolei Mazowieckich nie zatrzymywały się na białołęckich stacjach. Otwarta jest sprawa przystanku w Płudach, ale to absolutnie za mało. Dlaczego Białołęka jako jedyna dzielnica w Warszawie jest dyskryminowana? Ktoś uznał nas za peryferyjną pustynię i nie chce się z tego wycofać. Nie ma żadnych rzeczowych argumentów na omijanie przystanku w Choszczówce.

REKLAMA
REKLAMA
Na początku wmawiano nam, że linia KM z lotniska w Modlinie na Okęcie będzie przyspieszona. Okazało się, że przyspiesza tylko na odcinku białołęckim, bo ma się zatrzymywać na wszystkich innych przystankach w Warszawie i przed stolicą. Ostatnio dyrektor Polskich Linii Kolejowych podał w "Echu" kolejny argument na "nie". W Choszczówce nie mogą się zatrzymywać pociągi lotniskowe KM, bo zabierze to cenne dwie minuty i byłby kłopot z przepuszczaniem pociągów dalekobieżnych. Według dyrektora, w Choszczówce jest wprawdzie trzeci nowoczesny tor, który mógłby służyć do omijania podmiejskiego pociągu przez dalekobieżny, ale jednocześnie mamy tylko dwa perony, a nie trzy. Tylko po co trzeci peron w miejscu, gdzie pociąg dalekobieżny omija podmiejski? Jeśli są trzy tory, to problemu nie będzie. Byłby, gdyby były dostępne tylko dwa. Bezpośrednio przed Choszczówką jest zlokalizowany przystanek Legionowo z licznymi torami i rozjazdami. Tam też jest możliwość regulacji, żeby ruch pociągów lotniskowych KM i dalekobieżnych był płynny. Dziwne, że takiego problemu nie podnosi się w stosunku do przystanków na Ochocie (w tej dzielnicy pociągi lotniskowe KM zatrzymają się na wszystkich przystankach), czyli Warszawa Rakowiec, Żwirki i Wigury czy Służewiec. Na tych przystankach są tylko dwa tory, jeżdżą tam też pociągi dalekobieżne. W Choszczówce, gdzie są trzy tory, problem jest.

Władze dzielnicy nie walczą

Bulwersująca jest reakcja władz Białołęki na te wszystkie wymyślane argumenty na "nie". Zamiast walczyć o zatrzymywanie się pociągów linii lotniskowej KM na wszystkich przystankach w dzielnicy, władze przytakiwały grzecznie przedstawicielom PLK i urzędowi marszałkowskiemu, który nadzoruje Koleje Mazowieckie. Wolały mieć spokój i się nie wychylać. Obudziły się, gdy Stowarzyszenie Nasza Choszczówka zorganizowało zbieranie podpisów pod protestem w tej sprawie. Niestety, na razie nic z tego przebudzenia nie wynika. Co więcej, władze dodają też swoje argumenty na "nie" - dla zorganizowanego parkingu dla przystanku w Choszczówce. Wiceburmistrz Piotr Smoczyński wyraził w "Echu" opinię, że w Choszczówce nie ma miejsca na parkowanie samochodów przy stacji i w ogóle niewiele osób tego potrzebuje. Odpowiednie miejsca są według niego tylko w Płudach i dlatego tam zostanie zbudowany parking. Burmistrz nigdy nie był chyba przy stacji Choszczówka, bo jest akurat odwrotnie. W Choszczówce parkuje codziennie rano ok. 60 samochodów. Stacja Płudy nie zapewnia odpowiedniej liczby miejsc do parkowania, które przyjęłyby dojeżdżających samochodami z Płud i innych osiedli wschodniej części Białołęki. W tej chwili przy stacji Płudy samochody parkowane są na jezdni ulicy Czołowej i na wąskim wale tuż przy nasypie kolejowym. Powoduje to tamowanie ruchu na Czołowej, która jest przedłużeniem Marywilskiej (głównej arterii wschodniej Białołęki) i stwarza niebezpieczeństwo tragicznego wypadku, bo ludzie wysiadają z samochodów wprost na środek jezdni. Po deszczach przy stacji Płudy są gigantyczne kałuże, bo nie ma tam odwodnienia (rów odwadniający przy nasypie kolejowym jest kilkaset metrów dalej). W Płudach planowany jest w przyszłości parking na 40 miejsc, ale to kropla w morzu potrzeb. Przy stacji Choszczówka, wzdłuż ulicy Piwoniowej, na długości 300 m (do ulicy Łuczywo) jest szeroki na sześć metrów pas ziemi (między rowem nasypu a jezdnią), który umożliwia parkowanie około 100 samochodów prostopadle do torów, bez blokowania jezdni. Parkowanie przy stacji w Choszczówce jest bezpieczne i wygodne. Po zlikwidowaniu objazdów wprowadzonych na czas budowy wiaduktów, na Piwoniowej będzie tylko mały ruch lokalny i parkowanie będzie jeszcze bardziej korzystne. Wystarczy utwardzenie tego pasa ziemi. Pokazaliśmy to na zdjęciach w "Naszej Choszczówce". Zwrócił na to uwagę również radny Wojciech Tumasz na forum internetowym "Echa".

Nie ma zgody na tylko jedną stację

Mieszkańcy Choszczówki nie akceptują zatrzymywania się pociągów lotniskowych tylko na stacji Płudy. Dali temu wyraz w petycji, którą podpisywali pod koniec 2011 r. Ogromna większość z 1300 podpisów to głos mieszkańców Choszczówki, którzy nie akceptują dojazdów do stacji Płudy, w sytuacji kiedy w środku osiedla mają nowoczesny przystanek z przejściem podziemnym i windami, wybudowany za wielkie pieniądze w ramach modernizacji szlaku kolejowego.

Linia SKM musi być uzupełniana, żeby pociągi w kierunku Śródmieścia i Lotniska Chopina kursowały ze stacji w Białołęce średnio też co 30 minut, przynajmniej w godzinach szczytu.
Dojazdy do stacji Płudy (autobusem, innym pociągiem, samochodem) powodowałyby stratę czasu, koszty i niepotrzebne komplikacje. Minimalne ich oczekiwania spełni zatrzymywanie się pociągów lotniskowych dodatkowo na stacji Choszczówka przynajmniej w godzinach szczytu rannego i popołudniowego.

Mniej kursów

Po uruchomieniu linii lotniskowej S3 w czerwcu i linii lotniskowej KM w lipcu znacznemu ograniczeniu ulegnie częstotliwość kursowania pociągów linii S9 do Dworca Gdańskiego. Pociągi te będą zatrzymywały się na wszystkich stacjach Białołęki tylko co godzinę, zamiast co 30 minut.

Co godzinę będą też kursowały pociągi nowej linii SKM S3 z Legionowa do Lotniska Chopina. To stanowczo za rzadko. Pociągi S9 do Dworca Gdańskiego mają być uzupełniane w nowym rozkładzie pociągami KM, które będą się zatrzymywały na stacjach Białołęki. Takie samo uzupełnienie będzie potrzebne dla linii S3. Ta linia SKM musi być uzupełniana, żeby pociągi w kierunku Śródmieścia i Lotniska Chopina kursowały ze stacji w Białołęce średnio też co 30 minut, przynajmniej w godzinach szczytu.

W sytuacji bardzo dużej mobilności mieszkańców Warszawy i województwa mazowieckiego związanej ze współczesnym rynkiem pracy i dużym bezrobociem, zapewnienie dojazdów do pracy pociągami SKM i KM w odległe od siebie rejony Warszawy jest sprawą niezwykle ważną. Można i trzeba to pogodzić z przewozem osób między lotniskami, tak jak dzieje się to w innych metropoliach europejskich. Rejon Ochoty, Służewca i lotniska to dziesiątki tysięcy miejsc pracy, które są w licznych biznes parkach i firmach związanych z ruchem lotniczym. Do tego dochodzi Śródmieście i Praga Południe. Mieszkańcy Białołęki też muszą mieć możliwość dojechania w te rejony często kursującymi pociągami SKM i KM, nie tylko z jednej stacji Płudy. Tak tę sprawę widzą mieszkańcy Choszczówki i dzielnicy Białołęka. Pociągi KM i SKM, zatrzymujące się z odpowiednią częstotliwością na stacjach Białołęki, będą wkrótce bardzo potrzebne podczas przebudowy mostu Grota, przez który codziennie przejeżdża 150 tys. pojazdów. Przeprawa ma być częściowo zamknięta przez minimum dwa lata.

Potrzebne silniejsze lobby!

Liczymy na energiczne działania władz Białołęki, które doprowadzą do zatrzymywania się pociągów linii lotniskowej KM w Choszczówce. Mieszkańcy będą z tego rozliczali władze dzielnicy w najbliższych wyborach samorządowych. Lobby samorządowe w innych dzielnicach Warszawy działa sprawniej. Wszystkie liczne przystanki linii lotniskowej KM w Śródmieściu, na Ochocie są usytuowane pod głównymi ulicami Warszawy, na których co trzy minuty kursuje tramwaj i autobus. W Choszczówce, leżącej na peryferiach, takiego komfortu nie ma. Często kursujące pociągi zatrzymujące się na wszystkich stacjach Białołęki są potrzebne mieszkańcom naszej dzielnicy jak życiodajny tlen.

Krzysztof Cieślak

Autor jest społecznikiem, aktywnym członkiem stowarzyszenia Nasza Choszczówka


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka

Pociągi lotniskowe nie mogą omijać Choszczówki







21.06.2012 10:41 #Poolii
A ja najbardziej chciałabym wiedzieć kiedy w końcu oddadzą nam wiadukt w Płudach i w Choszczówce?!?!?!?!?! od 1 czerwca, kiedy mieszkańcy nielegalnie otworzyli wiadukt panuje kompletnia cisza w mediach na temat otwarcia, a pamiętam, że wykonawca sam oświadczał na łamach Naszej Choszczówki, że do końca maja oddaje wiadukt w Płudach.... teraz cisza. Czy ktoś wie, czy roboty będą trwały jeszcze pół roku czy może tydzień?...
21.06.2012 12:15 #wkurzony z Szamocina
w dzisiejszym Echu Białołęckim napisali, że pod koniec czerwca zgłaszają do odbiorów, a w lipcu i sierpniu są urlopy, więc pewnie we wrzesniu otworzą
21.06.2012 13:13 #turbatormas
Mi się raczej wydaje że te samochody zaparkowane pod stacją nie należą do mieszkańców Choszczówki no bo kto by podjeżdżał do stacji 100 czy 200 metrów. Puścić częściej 176 w porannym i popołudniowym szczycie i po problemie.
21.06.2012 16:01 #Poolii
To chyba żarty są.... ciekawa jestem kto jest odpowiedzialny za te opóźnienia i czy ktos poniesie kary za to, opóźnienie sięgnie 10 m-cy przy założeniu budowy na 12 to istne szaleństwo!
22.06.2012 09:47 #xyz
nie wiem o co tyle krzyku, bo ze stacji Choszczówka od nowego rozkładu jazdy (od 29.06) w kierunku Śródmieścia między 7-8 będzie odjeżdżało 5 pociągów (3 KM i 2 SKM), między 8-9 będzie 6 pociągów (4 SKM i 2 KM) więc na te kilka osób, które wsiadają na Choszczówce, to i tak za dużo

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Usługi inne
 Siatka Na Kontener, Osłona Zabezpieczenie godne profesjonalistów. Siatka wykonana z polipropylenu bezwęzłowego PP, którym możemy obwiązać kontener lub paletę. Pozwalają na zabezpieczenie tym sposobem większości znanych nam i na co dzień przewożonych przedmiotów. Siatka wielokrotnego użytku oznacza również spore oszczędności w Twojej firmie, bowiem zużywa się niezwykle powoli i w ostatecznym rozrachunku oszczędności na folii do zabezpieczeń będą zauważalne w Twojej firmie. Siatkami tego typu możesz również znacznie szybciej zabezpieczyć paletę czy też kontener. https://siatki-sportowe.pl/58-siatki-kontenery tel. 717 000 354 https://siatki-sportowe.pl/

GIEŁDA SĄSIADÓW - TANIO KUPIĘ
 Oferta kredytowa 24h Oferuję pożyczki bez protokołu w zakresie od 5 000 do 15 000 000 EUR z rozsądną stawką 2% dla wszystkich poważnych osób. Kontakt: rosedupenn@gmail.com

Kursy, szkolenia
 Porozumienie finansowe między poważną osobą Jesteś bankiem banowanym i nie masz przychylności banków, albo lepiej masz projekt i potrzebujesz finansowania, złego kredytu lub potrzebujesz pieniędzy na opłacenie rachunków, funduszy na inwestycje w firmy. Pożyczkobiorcy, nie wahaj się ze mną skontaktować, jeśli chcesz pożyczyć. po więcej szczegółów skontaktuj się ze mną. E-mail: francesco.servillo85@gmail.com

Różne
 Zalety ogrodzenia boisk z siatki polipropylenowej: -możliwość zastosowania odpowiedniej wysokości ogrodzenia, co zwiększa ochronę i bezpieczeństwo gry młodych sportowców. Ma to szczególne zastosowanie dla boisk szkolnych położonych w pobliżu ruchliwej ulicy. Wysokie ogrodzenia boisk pozwalają jeszcze ochronić szyby pobliskich budynków szkolnych i domów mieszkalnych. -siatki z polipropylenu pozbawione są defektów i ostrych krawędzi, dzięki czemu są one w pełni bezpieczne dla zdrowia osób aktywnie wysilających się na boisku. Dodatkowo stanowią ochronę dla piłek, których nie są w stanie przebić. wysoka wytrzymałość, co umożliwia ich wieloletnie zastosowanie. -W pełni dostosowane do boiska, w którym mają się pojawić. https://siatkiochronne.eu/85-pilkochwytypilkanozna https://siatkiochronne.eu/12-ogrodzeniaboisk tel. 717 000 382 https://siatkiochronne.eu/


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA