REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Nie będzie stacji metra na Rembielińskiej? Co na to mieszkańcy?

  17 marca 2014

alt='Nie będzie stacji metra na Rembielińskiej? Co na to mieszkańcy?'

Im bardziej władze Warszawy zastanawiają się nad pociągnięciem II linii nie do zachodniej części Bródna, ale na północ, na wschodnią Białołękę, tym bardziej zdaje się oddalać budowa stacji metra "Bródno".

REKLAMA

Mieszkańcy rejonu ulic Kondratowicza, Rembielińskiej i Bazyliańskiej przez lata byli przekonani, że pod skrzyżowaniem tych właśnie ulic powstanie stacja metra, zapewniająca szybki dojazd do centrum Warszawy. Co myślą o pomyśle, by zrezygnować z budowy?

- Metro na pewno nam się przyda - mówi pani Maria, mieszkanka jednego z pobliskich bloków. - Mamy co prawda tramwaje i one jeżdżą dość często, ale strasznie wolno.

- To dziwny pomysł, żeby zmieniać projekt dopiero teraz - komentuje pan Stanisław, również mieszkaniec bloku przy Kondratowicza. - Powinno się budować tak, jak jest zaplanowane. A jeśli Białołęka też potrzebuje metra, może tam powstać jakaś odnoga. Zresztą ja nie bywam na Białołęce. Nie wiem, jak ona teraz wygląda.

Inni mieszkańcy, spotkani przy stacji Veturilo, także potwierdzają: metro na Bródnie jest konieczne, a jedna stacja przy ratuszu to za mało.

- Bródno jest za duże, żeby wszyscy dojeżdżali do jednej stacji - mówi pan Robert. - Na Ursynowie jest kilka stacji metra, a myślę, że to porównywalne osiedle.

Wygląda na to, że każdy chciałby mieć stację metra jak najbliżej od domu. I nic w tym dziwnego. Spór między dzielnicami trwa, bo Targówek ze stacji na Bródnie nie zamierza rezygnować. Pojawiają się też jednak głosy wzywające do bardziej sprawiedliwego podziału tego bezcennego dobra, jakim jest podziemna kolej.

- Mam rodzinę na Białołęce, przy Skarbka z Gór - opowiada pani Katarzyna, mieszkająca na Bródnie od 20 lat. - Jeździ tam tylko jeden przyspieszony autobus, a ludzi ciągle przybywa. Oni mogą tylko pomarzyć o takiej komunikacji, jaką my mamy. Tu są tramwaje, niedaleko jest SKM-ka. Na Białołęce tego nie ma, wszyscy muszą stać w korku.

Będzie czy nie?

Na razie sprawa przebiegu końcowego odcinka II linii metra nie jest rozstrzygnięta. Tymczasem na Białołęce walka o metro trwa od co najmniej dwóch lat. Zaledwie przed kilkoma dniami białołęccy radni podważyli projekt studium zleconego przez miejskie Biuro Drogownictwa i Komunikacji.

- Transprojekt oparł swoje wyliczenia dotyczące liczby mieszkańców w przyszłości o informacje zawarte w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Warszawy, czyli ogólnym dokumencie, według którego na tym obszarze ma dominować zabudowa jednorodzinna - mówi radny Białołęki Waldemar Roszak. - Jednak zgodnie z planami miejscowymi na większości terenów bez żadnych ograniczeń można budować wielkie osiedla mieszkaniowe z budynkami wielorodzinnymi! Takie właśnie powstają. To poważny błąd, przez co znacząco nie doszacowano liczby przyszłych mieszkańców, a to całkowicie podważa lub nawet przekreśla sens wszelkich analiz, wyliczeń i wniosków wynikających z przedstawionego przez Transprojekt opracowania.

Spór między dzielnicami trwa, bo Targówek ze stacji na Bródnie nie zamierza rezygnować. - My oczywiście jesteśmy za wcześniej ustalonym przebiegiem - za stacją końcową przy Rembielińskiej. Jeśli analizy pokażą, że linia na Białołękę się opłaca, to będziemy starać się o rozgałęzienie, ale nie zrezygnujemy ze stacji u nas - mówi wiceburmistrz Targówka Andrzej Bittel i tłumaczy, że istnieje ryzyko korków i problemów z parkingami, jednak to komunikacja miejska jest kluczem do sukcesu, a tej Białołęka nie ma.

Każda strona ma swoje racje i nie sposób z nimi dyskutować. Tyle że zrównoważony rozwój sieci komunikacyjnej powinien obejmować nie tylko te już rozbudowane terytoria, ale - może przede wszystkim - te, które takiej infrastruktury nie mają.

DG, AS

 

REKLAMA

Komentarze (36)

# rom

17.03.2014 08:33

Najlepsza opcja to przedłużenie metra do stacji Warszawa Toruńska z budową tam parkingów Park and Ride na terenie Białołęki oraz Stacji Techniczno-Postojowej.
Wtedy Białołęka dostaje swoją stację i możliwość dalszego przedłużenia w przyszłości, a Bródno zachowuje wcześniejsze plany. Jednocześnie zostaje zbudowane duże miejsce przy Trasie Toruńskiej i kolei do przesiadek.

# uff

17.03.2014 13:46

Najlepsze rozwiązanie to rozgałęzienie metra na Bródno i Białołękę...

# Karl

17.03.2014 13:48

#uff napisał(a) 17.03.2014 13:46
Najlepsze rozwiązanie to rozgałęzienie metra na Bródno i Białołękę...

za drogie dla jednej stacji

REKLAMA

# :-)

17.03.2014 19:58

Artykuł kończy stwierdzenie: "zrównoważony rozwój sieci komunikacyjnej powinien obejmować nie tylko te już rozbudowane terytoria, ale - może przede wszystkim - te, które takiej infrastruktury nie mają". Dlaczego więc nie przeciągnąć metra do Legionowa? Infrastruktura tam licha... A mieszkańców więcej niż na zielonej Białołęce!

# Robert Frw

17.03.2014 20:44

takie rzeczy jak podmiejskie miasteczka to łączy się skm a nie metrem!

# henio z tesco

17.03.2014 20:49

#Robert Frw napisał(a) 17.03.2014 20:44
takie rzeczy jak podmiejskie miasteczka to łączy się skm a nie metrem!

No właśnie. Już w latach 70-tych podmiejskie miasteczko Bródno było połączone SKM-ką (stacje Praga i Toruńska)

REKLAMA

# janusz

18.03.2014 07:57

jedyne wyjście nie budować !jeśli dla miasta istnieje wielki problem na rozgałęzienie metra przy ratuszu to dlatego ze Targówkiem nie rządzi PO,a Białołęką tak!!!!!!!

# xyz

18.03.2014 08:23

Czyli na jesieni trzeba wybrać PO - proste!

# ccccccccc

18.03.2014 11:29

tak ogromne osiedle jak Bródno nie będzie miało stacji metra (jedna przy św. wincentego/Kondtawicza to jakis paradoks..... to iż rembielińska ma tramwaje ma oznaczać iż nie należy tam budować metra? a na bemowie nie ma linii tramwajowych?
najlepszy wariant przedłużyć metro do pkp warszawa-toruńska i wybudować tam parking

REKLAMA

# adam100

18.03.2014 11:33

to jest śmieszne: na Zaciszu gdzie stoją domy jednorodzinne zbudują stację metra a na Bródnie nie będzie stacji metra (tylko na obrzeżach Bródna) Śmiech na sali:
i co mieszkańcy Bródna mają się cofać na wschód aby przesiąść się do metra? tez metro jedzie jechało aż 20-minut okręznymi terenami....
to całe metro warszawskie to pic na wodę, jedynie I linia metra im się udała

# kasjdlkasjdklasd

18.03.2014 11:34

to jest śmieszne: na Zaciszu gdzie stoją domy jednorodzinne zbudują stację metra a na Bródnie nie będzie stacji metra (tylko na obrzeżach Bródna) Śmiech na sali:
i co mieszkańcy Bródna mają się cofać na wschód aby przesiąść się do metra? tez metro jedzie jechało aż 20-minut okręznymi terenami....
to całe metro warszawskie to pic na wodę, jedynie I linia metra im się udała

# buahahha

18.03.2014 11:42

Jak się czyta te absurdalne wypowiedzi powyżej, to aż śmiech zapiera oddech.
Ktoś napisał: Ursynów ma kilka stacji, a to podobne osiedla jak Bródno. Po pierwsze - Ursynów to dzielnica, a Bródno to osiedle, a po drugie - w dzielnicy Targówek planuje się kilka stacji, a nie tylko jedną.
Poza tym, Bródno i tak będzie miało stację przy ratuszu, a i tak narzekania, ze "jedna stacja to za mało", a nie patrzy się na to, ze na Białołęce, nawet jeśli tam pokierują linię, ma być tylko jedna stacja i to na granicy dzielnicy, bo przy TT i z tej stacji będą korzystać nie tylko mieszkańcy całej Białołęki, ale także dojeżdżający trasą toruńską mieszkańcy Marek, Radzymina, Zielonki....i to ma wystarczyć.
Robienie rozwidlenia tylko ze względu na jedną stację przy Rembielińskiej to totalna głupota, całkowity brak poszanowania publicznych pieniędzy przez burmistrza Targówka, powinno się go zdymisjonować, bo nie patrzy na stolicę jako na całość tylko na czubek własnego nosa!
A ten kto napisał, żeby metro ciągnąć do PKP Toruńska to też chyba rozumu za wiele nie ma - po jakiego ciągnąć metro wzdłuż istniejących torów???!!!
Każdy, który nie ma żadnego interesu w budowie metra na Bródno czy Białołękę, jak się pokaże mapkę, który wariant jest lepszy, bez zastanowienia wskazuje, że ten z linią końcową przy TT, a argumentów na to już nawet nie ma co po raz kolejny powtarzać.

REKLAMA

# buahahha

18.03.2014 11:50

...i jeszcze "mądry" burmistrz prezentuje tablety swoim radnym... nie rozumiem, jak można takiego człowieka utrzymywać na takim stanowisku?!!!

# ccccccccc

20.03.2014 15:53

budować metro do zabudowy jednorodzinnej i do bloków gdzie nikt nie widział zabudowań wyższych niż 3 kondygnacje jest poprostu śmieszne. Targówek mieszkaniowy gdzie mieszka 20.000/30.000 tyś mieszkańców ma mieć 2 stacje metra a osedle mające 60.000 tyś metro ma ominąć łukiem dając 0,5 stacji (róg Kondratowicza/Św. Wincentego. Paranoja! Przecież ten odcinek Kondratowicza - Toruńska będzie kosztował jakieś 1,5 mld (za to można wybudować tramwaj do wilanowa przez dolny mokotów oraz na Gocław wzdłuż Saskiej/Miedzynardowej

# bielany

21.03.2014 11:48

nie będzie jednej stacji na Bródnie! (przy Urzędzie Dzielnicy) przy zmianie wariantu trasy stacji musiałaby zostać przesunięta na róg ulic Kondratowicza/Św.Wincentego a więc dosłownie ominie łukiem Bródno - przecież nikt nie będzie się cofał na wschód aby póżniej jeszcze jechać metrem 20-mnut
Najlepszy wariant to przesunięcie stacji spod Urzędu dzielnicy targówek na róg ulic Kondrawtowicza/chodecka i dalej rembielińska/kondrawtowicza (choć kolejny raz władze miasta popełniły błedy ponieważ ostatania stacja mogła by byćna skrzyżowaniu rembielińska/toruńska a parking w miejscu FactoryAnnopol (cuż wszystko myśli się za póżno....
ew. ostatnia stacji przy pkp toruńska ale to tez za wysokie koszty wydłużanie metra na zachód///

REKLAMA

# buahaha

21.03.2014 13:08

do bielany-
nie masz racji, bo gdyby końcowa stacja była w miejscu FactoryAnnopol, to gdzie potem dalej byłaby przedłużana, po polach? Trzeba myśleć przyszłościowo i rozwojowo, od stacji "Grodzisk" można w przyszłości poprowadzić metro dalej wzdłuż osiedli mieszkaniowych, a na Annapolu jest tylko przemysłówka, wiec bez sensu.
Bródno ma tramwaje, którymi do Dworca Gdańskiego jedzie się 10-15 min a potem metrem 5 min do centrum, a II linią dojazd do centrum z Bródna tez zajmie jakieś 20 min, więc na jedno wychodzi, po co wiec to dublować? Targówek nie ma tramwajów, dlatego tam zaprojektowano metro, dalej Białołeka tez nie ma tramwajów, bo burmistrz Targówka to zanegował, więc powinno zostać przedłużone metro, tak jest rozsądniej.

# mieszkaniec brodna

23.03.2014 19:44

Bezwzględnie KONIECZNAjest stacja metra przy Rembielinskiej/KONDRATOWICZA
Mieszkancy Bródna borykali sie kilkadziesiat lat z dojazdami do centrum - wąskie gardło przed modernizacją Ronda Zaba, zatłoczony most Torunski - bez szybkiego i dogodnego połaczenia z Cerntrum. Pamietamy jak w latach 80-tych (poczatek) uruchomioni autokary "Orbisu" przez ten most do Pl Defilad. Podroz trwała 10 min - to był raj.
Do Centrum jedzie sie teraz kom miejską minimum 40 min - skandal.
Tu jest ponad 124 tys mieszkanców, zageszczenie 5 tys. mieszkańców na km2.
Jak mozna miec watpliwoci ze TU STACJA METRA TO KONIECZNOSC BEZWZGLEDNA!!!
Władze Dzielnicy - musicie stanac na wyskokosci zadania i dopilnowac tej stacji!!!

# czlonek Komisji

23.03.2014 20:03

Zadamy od władz miasta i dzielnicy budowy stacji przy Kondratowicza/Rembielinska! Miejsce przesiadkowe i ogromne osiedle Brodno- 200 budynków mieszkalnych - 26 tys ludzi mieszka na osiedlu w tym obszarze. Jak mozna miec jakiekolwiek watpliwosci o potrzebie tej stacji.
KONIECZNIE potrzebujemy tu wejscia do linii metra. Burmistrzu Dzielnicy! I Władze osiedla- dopilnujcie tej budowy!
Wyborcy sie wam przygladają!!!!

REKLAMA

# Rada osiedla

23.03.2014 20:09

Osiedla Brodno powinno miec dostęp ze skrzyzowania Kondratowicza i Rembielinska do metra. To jest absolutnie uzasadnione liczba mieszkanców. Juz przytaczano te liczby - 30 tys ludzi bedzie tu schodzic do stacji. Ludzie musza doczekac sie ludzkich warunkow dojazdu do Centrum i innych dzielnic.
To skandaliczne ze ktos wątpi o potrzebie istnienia tej stacji!

# llokatorzy Torunskiej

23.03.2014 20:16

Do najważniejszych spraw z punktu widzenia mieszkańców czterech osiedli wchodzących w skład SM "Bródno" należy realizacja budowy stacji przy Rembielinskiej/Kondratowicza. Połączenia komunikacyjne z centrum są bardzo spowolnione i potwornie zatłoczone. To jak kropla wody na pustyni - najbardziej oczekiwane przedsiewziecie od 40 lat!
BUDUJCIE tę stację! CZEKAMY!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe