REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Linia kolejowa przez park pałacu w Jabłonnie? Niewiarygodne plany PKP PLK
REKLAMA

REKLAMA

Linia kolejowa przez park pałacu w Jabłonnie? Niewiarygodne plany PKP PLK

To co wydaje się niewiarygodną fikcją, na mapach kolejowej spółki PKP PLK już istnieje. Nowa linia kolejowa, którą miałyby kursować pociągi w kierunku Nasielska przed wjazdem do Jabłonny przecięłaby Modlińską i jechałaby wzdłuż wału wiślanego tnąc zabytkowy park pałacu w Jabłonnie. Inne warianty przewidują dodatkowe tory przez Legionowo.

REKLAMA

- W związku z opracowywaniem na potrzeby PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokumentacji pt.: "Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia - Nasielsk (Kątne/Świercze)" prowadzimy konsultacje społeczne dotyczące projektu - czytamy na stronie databout.pl, należącej do firmy projektowej. Planowana przez PKP PLK inwestycja jest ogromna. Głównym jej zadaniem będzie budowa dodatkowych torów, umożliwiających pełne oddzielenie SKM i Kolei Mazowieckich od pociągów dalekobieżnych, które na wybranych odcinkach mają osiągać 250 km/h. Między Dworcem Wschodnim a stacją Praga torów ma być sześć, a na odcinkach białołęckim i legionowskim - cztery.



REKLAMA

Fikcja konsultacji

Kolejarze wyraźnie nie chcą rozgłosu. Nie ma ogłoszeń konsultacji w prasie ani w mediach społecznościowych. Pod pretekstem epidemii uda im się prawdopodobnie uniknąć jakiejkolwiek rozmowy z mieszkańcami. Dlaczego nie zaplanowano spotkań nawet w trybie online? Materiały na stronie databout.pl są fatalnie przygotowane dla przeciętnego użytkownika internetu. Zainteresowani mogą ściągnąć (lub spróbować ściągnąć, bo pliki są ogromne) niezbyt wyraźne, 50-megabajtowe mapy (na których nie podpisano nawet nazw ulic), wypełnić ankietę w pliku doc i odesłać ją mailem lub... tradycyjną pocztą. Nie ma nawet przejrzystej, wygodnej ankiety gotowej do wypełnienia online. Po lekturze opracowania mamy więcej pytań, niż odpowiedzi.



REKLAMA

Przez Płudy, Dąbrówkę i... park w Jabłonnie

PKP PLK proponuje trzy warianty przeprowadzenia nowej linii przez Białołękę. Dlaczego to właśnie mieszkańcy, a zwłaszcza samorządowcy Jabłonny, powinni zainteresować się tym odcinkiem w szczególności? Najwięcej kontrowersji wzbudza bowiem trzeci wariant, w którym tory mają odbić w lewo kilkaset metrów przed przystankiem Płudy, biec tuż obok kościoła na Klasyków, a następnie przez las, wzdłuż oczyszczalni Czajka i dalej prosto.

I tu uwaga, robi się coraz ciekawiej. Tory przetną Modlińską tuż przed obwodnicą Jabłonny, by następnie przejechać w pobliżu wału wiślanego przez... park pałacu w Jabłonnie! Oznaczałoby to dość niewiarygodny wariant przeprowadzenia torów w centralnej części Jabłonny i przecięcia torami zabytkowego kompleksu pałacowego, odcięcie linii brzegowej Wisły i zniszczenie terenów zielonych.



REKLAMA

Legionowo przecięte kolejnymi torami?

Pozostałe dwa warianty są dla mieszkańców Jabłonny obojętne, bo przebiegają wzdłuż obecnej linii kolejowej, która i tak przecina Choszczówkę, jak i jabłonowski Bukowiec. Oba wzbudzą jednak żywe zainteresowanie i kontrowersje w Nieporęcie, Legionowie i Wieliszewie ponieważ i tu pojawiają się kolejne rozwiązania poprowadzenia trasy.

- Zachęcamy mieszkańców Legionowa do udziału w konsultacjach społecznych pt. "Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia - Nasielsk", które dotyczą modernizacji połączeń kolejowych. W zakres prac projektowych wchodzi również linia 10, która łączy Legionowo z Tłuszczem. PKP prezentuje w nich trzy warianty możliwej rozbudowy trasy kolejowej. Niestety wariant nr 2 to już wcześniej planowana trasa przez Centrum Szkolenia Policji, osiedla Bukowiec i Grudzie. Wariant nr 1 to dodatkowy tor na obecnej trasie. Jedynie wariant nr 3 pomija tereny Legionowa - podsumowuje na Facebooku wiceprezydent Piotr Zadrożny. Władze Legionowa nie ukrywają, że właśnie ten ostatni wariant odpowiada im najbardziej. Ponoć poszerzenie torowiska przez Legionowo wiązać by się mogło z wywłaszczeniami mieszkańców z ulicy Plantowej.

Jak przez gminę Wieliszew?

Tu też zawrzało. Jak pisze wójt Paweł Kownacki, Druga opcja, to "wielkie i znane już nam ryzyko, a wręcz zagrożenie dla naszej gminy, czyli skrót z Warszawy do Nasielska przez gminę Wieliszew".

- Autorzy bardziej szczegółowego opracowania zrezygnowali z poprowadzenia kolei przez Wieliszew, ale dalej forsowany jest przejazd przez Skrzeszew w okolicach starego toru. A dodatkowo "uszczęśliwiono" nas nowym wariantem, czyli przejazdem między Janówkiem Pierwszym a Krubinem, a dodatkowo w tym wariancie projektanci stworzyli koncepcję odnogi od głównej trasy w kierunku Radzymina przez lasy przy Olszewnicy Nowej, Olszewnicy Starej, Kałuszynie, Skrzeszewie, Łajskach i Wieliszewie - analizuje przebieg tras wójt Kownacki.

Mieszkańcy Jabłonny, Nieporętu, Legionowa i Wieliszewa swoje uwagi mogą zgłaszać tylko do 18 grudnia.

(db, dg, oko)


  • Poleć
  • Polub Tu Legionowo
  • Udostępnij

Linia kolejowa przez park pałacu w Jabłonnie? Niewiarygodne plany PKP PLK

Tory przebiegałyby m.in. tuż obok kościoła i bardzo blisko osiedla na Klasyków
źródło: databout.pl


Linia kolejowa przez park pałacu w Jabłonnie? Niewiarygodne plany PKP PLK

Dalej wzdłuż Czajki i przecinałyby Modlińską przed obwodnicą Jabłonny
źródło: databout.pl


Linia kolejowa przez park pałacu w Jabłonnie? Niewiarygodne plany PKP PLK

Linia przecinałaby park pałacowy w Jabłonnie
źródło: databout.pl








23.11.2020 12:47 #Aha
Moim zdaniem nie powinni puszczać linii przez Legionowo, Wieliszew itp. Powiat legionowski dookoła powinien być zabudowany murem i nie powinno się ani wpuszczać ani wypuszczać stąd ludzi. Tak poza tym to dobrze się jeździ autostradami czy koleją po kraju? Od lat w całej Polsce jak trzeba coś zrobić to przepychanki z ludźmi.
23.11.2020 13:51 #wykolejnica wąskotorowa
#Aha napisał(a) 23.11.2020 12:47

Powiat legionowski dookoła powinien być zabudowany murem i nie powinno się ani wpuszczać ani wypuszczać stąd ludzi. Tak poza tym to dobrze się jeździ autostradami czy koleją po kraju?
Proponuję skrócić wszystkie kursy SKM do Choszczówki - skoro w Legionowie tak nie lubią kolei...
A prawie 200 lat temu jak budowano kolej warszawsko-wiedeńską to biskup zarządał żeby mu blisko pałacu w Skierniewicach przechodziła. Pomimo że okoliczne chłopstwo lamentowało że przestaną krowy się nieść a kury dawać mleka od cugu parowozów.
Wariant przez 3 jest nierealny bo nie skróci czasu przejazdu.
23.11.2020 14:30 #Beta
Legionowo ma złe doświadczenia z i nwestycjami prowadzonymi przez kolej, tak duże miasto, układ komunikacyjny obsługujący ościenne gminy poprowadzony przez centrum miasta i o małej przepustowości - tunel i wiadukt. Jak na tak duże miasto za mało przepraw. Kolej zrzuciła to miasto.
23.11.2020 16:53 #Poznaj historię wpierw
Jak te tory powstawały to Legionowa na mapie nie było... rozrosło się dopiero jak stało się sypialnią dla Warszawy...i to też dzięki szybkiemu dojazdowi właśnie pociągiem...
23.11.2020 18:39 #Aha
#Beta napisał(a) 23.11.2020 14:30

Legionowo ma złe doświadczenia z i nwestycjami prowadzonymi przez kolej, tak duże miasto, układ komunikacyjny obsługujący ościenne gminy poprowadzony przez centrum miasta i o małej przepustowości - tunel i wiadukt. Jak na tak duże miasto za mało przepraw. Kolej zrzuciła to miasto.
to może zamiast od razu być na wszystko ANTY, trzeba usiąść i porozmawiać jakby to mogło wyglądać i jak można to zgrać z "lokalnym klimatem"
REKLAMA
23.11.2020 19:31 #Alfik
...biskup zarządał... ZAŻĄDAŁ! Oczy krwawią, jak się takie bysiory czyta. Wykolejnico, do szkoły (podstawowej) wrrróć!!!
23.11.2020 19:37 #Aha
#Poznaj historię wpierw napisał(a) 23.11.2020 16:53

Jak te tory powstawały to Legionowa na mapie nie było... rozrosło się dopiero jak stało się sypialnią dla Warszawy...i to też dzięki szybkiemu dojazdowi właśnie pociągiem...
i teraz "rdzenni" mieszkańcy Legionowa nią nie jeżdżą? Nie jeżdżą nią do pracy, do szkoły, na studia, na wydarzenia kulturalne, do kina?
23.11.2020 23:42 #elza
Sama nie wiem kto te projekty wymyśla. A to co trzeba to nie zrobią, gdzie jest plan budowy oczyszczalni na Bielanach? To dla całego miasta powinien być priorytet teraz a nie tory kolejowe i tym podobne.... To ze ściekami miasto ma przede wszystkim problemy.
24.11.2020 00:26 #Ormarek
Pomysł z poprowadzeniem linii kolejowej przez Jabłonnę, jest tak absurdalny ( z uwagi na 2 kolizje z ul. Modlińską, przecięcie zabytkowego parku przyrodniczego tuż obok Pałacu, ingerencję w rezerwaty przyrody,) że aż możliwy do realizacji. Im plan bardziej szalony, tym bardziej go będą uzasadniać jako najlepszą opcję. Tylko dla KOGO? . Dla ludzi?, dla przyrody?, dla samej PKP? A może to próba sił, a może nie zareagują.
24.11.2020 07:04 #Rac
No tak więcej linii kolejowych w jednym mieście być nie może. Trzeba pociąć miejscowość na kawałeczki, bez przejazdów, tuneli i wiaduktów. Za oknem każdego domu musi być widok na tory z każdej strony. Tylko niech nie zapomną zmienić nazwy Legionowo na Kolejowo (albo Kolejnanowo).
REKLAMA
24.11.2020 10:29 #Ronin
Mniej wiecej cytując klasyka: Tu postawimy blok, ale tu nie może stać bo jest jezioro.
A nie to dobrze dobrze blok niech stoi a przestawimy jezioro o tu!
A ja się pytam w jakim celu ma być zwiększona przepustowośc do uzdrowiska Nasielsk kosztem ternów zielonych Białołęki, Jabłonny i Chotomowa. Przecięż ten super dworzec w Nasielsku jest parę km od miasta. To jest swoją drogą mistrzostwo. Pozwolić ludziom masowo się budować w zielonych regionach a potem zafundować im trasę kolejową pod oknami.
24.11.2020 11:52 #Miko
Wydaje mi się, że najlepiej by było wykorzystać jak najwięcej już istniejącej infrastruktury, a nie próbować zabetonować wszystko co się da, łącznie z obszarami natura 2000, przecież to również potencjalne tereny zalewowe.
24.11.2020 13:04 #Dr inż Kazik
Za cara Aleksandra kolej nadwislanska Kowel Lublin Warszawa Mlawa panowie budowali 2 lata...500 km... Tyłko konfederacja Korwin zlikwiduje lewackie aferalne koryto I obrzydliwe tęczowe feministyczno-gej zboczenie HOMOPEDOFILSKIE
25.11.2020 15:01 #wykolejnica wąskotorowa
#Alfik napisał(a) 23.11.2020 19:31

...biskup zarządał... ZAŻĄDAŁ! Oczy krwawią, jak się takie bysiory czyta. Wykolejnico, do szkoły (podstawowej) wrrróć!!!
To nie od rządzenia ?
25.11.2020 15:49 #www.kkk
Zebrać więźniów rozdać łopaty i niech kopią tunel od Dw. wschodniego do Nasielska :)
26.11.2020 11:04 #Berdzio
Nie dla wariantu 3. Najlepiej zaorać 2 rezerwaty, odciąć zwierzętom szlak migracji przez Wisłę, zniszczyć zabytkowy pałac PAN w Jabłonnie, stworzyć zagrożenie powodziowe dla ludzi (linia kolejowa z ekranami) będzie pułapką w razie przerwania wałów na Wiśle. W wariancie 3 - budujemy kolej pod oknami osiedla Kasztanowy Park. A to wszystko w myśl wygody mieszkańców Legionowa. Dodam, że na żadnych planach zagospodarowanie nie było linii kolejowej przebiegającej przez rezerwat Jabłonna. I jeszcze opinie o wszystkich planowanych liniach kolejowych, wyrażona przez osobę planującą rozwój infrastruktury kolejowej:

" Tam są 3 warianty:
1. Idzie na maksa po śladzie istniejącym, ale psuje trochę budynków i drogi bo długie tunele
2. Ma krótsze tunele i sensowniejszą trasę ale wciąż niszczy kilka budynków, tańszy
3. Minimalizuje wyburzenia ale rozwala przyrodę bo idzie dolinami dwóch rzek trochę po terenach zalewowych (Wisła i Narew)
Wariant 3 jest z miejsca do odstrzału, nie trzeba lamentować."
28.11.2020 08:05 #placuś
"...i teraz "rdzenni" mieszkańcy Legionowa nią nie jeżdżą? Nie jeżdżą nią do pracy, do szkoły, na studia, na wydarzenia kulturalne, do kina?"

Jeżdżą jeżdżą. Wystarczy że są jakieś opóźnienia KM czy SKM bo coś się stało, albo (nie daj Bóg) podjedzie rano jedna jednostka na lotniskowym do Warsiawski, to darcie mordy na info do Kolmazów nie ma końca :P W szczególności teraz, bo odstępy, ograniczenia itp :P
28.11.2020 13:15 #abc
Trzeba protestować przeciw głupim pomysłom. Biebrzański Park Narodowy też chcą przeciąć drogą ekspresową, a trasą kolejową Rail Baltica już przecinają.
29.11.2020 16:52 #www.kkk
Szkoda parków, lasów. A dlaczego nie szkoda Wam wysiedlonych ludzi, często mieszkających w tych miejscach od pokoleń. Nie szkoda prywatnych sadów, lasów, pasiek tego Wam nie szkoda !!! Rozwój kolei powinien przebiegać obwodnicami miast i to tamtędy puszczać tabor towarowy i tranzytowy, a to co jest zostawić do transportu osobowego.
01.12.2020 08:41 #Razor
Pierwsze posty pochodzą zapewne od zwolenników tak zwanej dobrej zmiany gdzie planuje się potężne inwestycje rysując kreski po mapie
Podstawowe pytanie jakie będą korzyści z budowy nowej linii oprócz gigantycznej ingerencji w środowisko i degradacji terenów zielonych
Otóż wydane miliardy, zdewastowane środowisko pozwoli zaoszczędzić AŻ 17 minut, tyle właśnie krócej będzie jechać pendolino nad morze
Mieszkańcom Legionowa, Jabłonny itd zafunduje się dwudziestometrowe torowisko z ekranami akustycznymi i pociągami które w całym powiecie nie zatrzymają się ani razu
Taka będzie właśnie korzyść z tej linii
REKLAMA


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA