REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Nowe tory na Białołęce. Poznaliśmy kolejne szczegóły
REKLAMA

źródło: Wikimedia Commons / Action Direct


REKLAMA

Nowe tory na Białołęce. Poznaliśmy kolejne szczegóły

Podczas trwającego ponad trzy godziny spotkania online kolejarze odpowiedzieli na wiele pytań, stawianych przez białołęckich radnych.

REKLAMA

Planowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe budowa na Białołęce czwartego toru to obecnie zdecydowanie najważniejszy temat w dzielnicy. Kolejarze rozważają nie tylko nową stację na przecięciu z rezerwą terenu pod przedłużenie Kuklińskiego (trasą mostu Skłodowskiej-Curie), ale także - w jednym z wariantów - wiadukty nad Klasyków i Modlińską. We wtorek 1 grudnia przedstawiciele PKP PLK rozmawiali online z radnymi z komisji ochrony środowiska.



REKLAMA

PKP PLK budują na Białołęce

- Usłyszeliśmy, że warianty nie są ostateczne - relacjonuje radny Filip Pelc. - Ich dokładny przebieg będzie doprecyzowany na kolejnych etapach konsultacji. Padła informacja, że linia może być odchylona o kilkadziesiąt metrów w jedną lub drugą stronę. Jest to istotne np. odnośnie Zawiślańskiej. Być może tory będą przebiegały bliżej Piwoniowej, co nie będzie kolidowało z obecnym kształtem ulic.

Warianty pierwszy i drugi zakładają, że czwarty tor powstanie tuż obok istniejących, wymuszając przebudowę wiaduktów w Płudach (w ciągu Klasyków-Bohaterów) i Choszczówce (Jeżowskiego). Na drugim z nich powstałyby przystanki autobusowe, które w połączeniu z przesunięciem stacji kolejowej umożliwiłyby bardzo wygodną przesiadkę do pociągów SKM i Kolei Mazowieckich.

W wariancie trzecim wiadukty w Płudach i Choszczówce zostają w obecnej formie a stacja Choszczówka nie jest przysuwana do estakady. Wariant ten zakłada budowę dwóch nowych torów, biegnących po wiadukcie nad Klasyków, przez las, następnie kolejnym wiaduktem nad Modlińską i dalej nad Wisłą w stronę Jabłonny.



REKLAMA

Tory w roku 2026?

Radni dopytywali także o ewentualne ekrany akustyczne, ale w tej sprawie nie mogły paść żadne konkretne odpowiedzi - decyzja o budowie barier może zapaść dopiero po wykonaniu specjalistycznych analiz.

Padły za to zapowiedzi dotyczące terminów. PKP PLK zakłada, że optymalny wariant zostanie wybrany najpóźniej w marcu. Projekt miałby być gotowy w roku 2022, a pociągi skorzystałyby z nowych torów w roku 2026.



REKLAMA

Konsultacje online

Po fali krytyki pod adresem poziomu konsultacji kolejarze zdecydowali o organizacji spotkania online dla mieszkańców Białołęki, Targówka, Pragi Północ i Południe, Żoliborza oraz Legionowa i Jabłonny. Odbędzie się ono w poniedziałek 7 grudnia o godz. 18:30 na platformie Microsoft Teams.

(dg)


  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij







03.12.2020 09:35 #Gruby Miś
W moim mniemaniu te specjalistyczne analizy są po nic, bo ja często spceruje po Płudach, a pociągi słychać z naprawdę daleka. Ekrany powinny być zawsze gdy ludzkie zabudowania znajdują się w odległości 200m od torów.
04.12.2020 13:01 #Muniek
Co za debile budowali niedawno tę trasę, wystarczyło zrobić metr szerzej i 4 tor wcisnęłoby się pomiędzy obecne. A tak trzeba burzyć/ przebudowywać istniejącą infrastrukturę. nowe wiadukty, perony.
Debile nie wpadli na to że można od razu było zrobić 4 tor
06.12.2020 13:34 #ZTk
Kolejarze nie informują, jakie korzyści nowa linia miała by przynieść i komu. Słyszałem o zysku kilku minut na trasie Wwa Wsch. - Olsztyn. To są kluczowe pytania, bo kosz budowy linii jest znacznie wyższy niż bezpośrednio wydane pieniądze. Zniszczony zostanie dorobek życia wielu ludzi, obniżenie komfortu innych, dewastacja zabytków i przyrody. Tymczasem kolejarze zachowują się tak, jakby to była tylko ich sprawa, a linia była konieczna.
07.12.2020 12:00 #lutek
zawsze po badaniach ekrany i konczy sie na tym ze jesli ludzie mocno sie o nie domagają to dopiero wtedy powstaną

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA