# Aha 23.11.2020 12:47 |
|
Moim zdaniem nie powinni puszczać linii przez Legionowo, Wieliszew itp. Powiat legionowski dookoła powinien być zabudowany murem i nie powinno się ani wpuszczać ani wypuszczać stąd ludzi. Tak poza tym to dobrze się jeździ autostradami czy koleją po kraju? Od lat w całej Polsce jak trzeba coś zrobić to przepychanki z ludźmi.
|
# wykolejnica wąskotorowa 23.11.2020 13:51 |
|
#Aha napisał(a) 23.11.2020 12:47 Proponuję skrócić wszystkie kursy SKM do Choszczówki - skoro w Legionowie tak nie lubią kolei...Powiat legionowski dookoła powinien być zabudowany murem i nie powinno się ani wpuszczać ani wypuszczać stąd ludzi. Tak poza tym to dobrze się jeździ autostradami czy koleją po kraju? A prawie 200 lat temu jak budowano kolej warszawsko-wiedeńską to biskup zarządał żeby mu blisko pałacu w Skierniewicach przechodziła. Pomimo że okoliczne chłopstwo lamentowało że przestaną krowy się nieść a kury dawać mleka od cugu parowozów. Wariant przez 3 jest nierealny bo nie skróci czasu przejazdu. |
# Beta 23.11.2020 14:30 |
|
Legionowo ma złe doświadczenia z i nwestycjami prowadzonymi przez kolej, tak duże miasto, układ komunikacyjny obsługujący ościenne gminy poprowadzony przez centrum miasta i o małej przepustowości - tunel i wiadukt. Jak na tak duże miasto za mało przepraw. Kolej zrzuciła to miasto.
|
# Poznaj historię wpierw 23.11.2020 16:53 |
|
Jak te tory powstawały to Legionowa na mapie nie było... rozrosło się dopiero jak stało się sypialnią dla Warszawy...i to też dzięki szybkiemu dojazdowi właśnie pociągiem...
|
# Aha 23.11.2020 18:39 |
|
#Beta napisał(a) 23.11.2020 14:30 to może zamiast od razu być na wszystko ANTY, trzeba usiąść i porozmawiać jakby to mogło wyglądać i jak można to zgrać z "lokalnym klimatem"Legionowo ma złe doświadczenia z i nwestycjami prowadzonymi przez kolej, tak duże miasto, układ komunikacyjny obsługujący ościenne gminy poprowadzony przez centrum miasta i o małej przepustowości - tunel i wiadukt. Jak na tak duże miasto za mało przepraw. Kolej zrzuciła to miasto. |
# Alfik 23.11.2020 19:31 |
|
...biskup zarządał... ZAŻĄDAŁ! Oczy krwawią, jak się takie bysiory czyta. Wykolejnico, do szkoły (podstawowej) wrrróć!!!
|
# Aha 23.11.2020 19:37 |
|
#Poznaj historię wpierw napisał(a) 23.11.2020 16:53 i teraz "rdzenni" mieszkańcy Legionowa nią nie jeżdżą? Nie jeżdżą nią do pracy, do szkoły, na studia, na wydarzenia kulturalne, do kina?Jak te tory powstawały to Legionowa na mapie nie było... rozrosło się dopiero jak stało się sypialnią dla Warszawy...i to też dzięki szybkiemu dojazdowi właśnie pociągiem... |
# elza 23.11.2020 23:42 |
|
Sama nie wiem kto te projekty wymyśla. A to co trzeba to nie zrobią, gdzie jest plan budowy oczyszczalni na Bielanach? To dla całego miasta powinien być priorytet teraz a nie tory kolejowe i tym podobne.... To ze ściekami miasto ma przede wszystkim problemy.
|
# Ormarek 24.11.2020 00:26 |
|
Pomysł z poprowadzeniem linii kolejowej przez Jabłonnę, jest tak absurdalny ( z uwagi na 2 kolizje z ul. Modlińską, przecięcie zabytkowego parku przyrodniczego tuż obok Pałacu, ingerencję w rezerwaty przyrody,) że aż możliwy do realizacji. Im plan bardziej szalony, tym bardziej go będą uzasadniać jako najlepszą opcję. Tylko dla KOGO? . Dla ludzi?, dla przyrody?, dla samej PKP? A może to próba sił, a może nie zareagują.
|
# Rac 24.11.2020 07:04 |
|
No tak więcej linii kolejowych w jednym mieście być nie może. Trzeba pociąć miejscowość na kawałeczki, bez przejazdów, tuneli i wiaduktów. Za oknem każdego domu musi być widok na tory z każdej strony. Tylko niech nie zapomną zmienić nazwy Legionowo na Kolejowo (albo Kolejnanowo).
|
# Ronin 24.11.2020 10:29 |
|
Mniej wiecej cytując klasyka: Tu postawimy blok, ale tu nie może stać bo jest jezioro.
A nie to dobrze dobrze blok niech stoi a przestawimy jezioro o tu! A ja się pytam w jakim celu ma być zwiększona przepustowośc do uzdrowiska Nasielsk kosztem ternów zielonych Białołęki, Jabłonny i Chotomowa. Przecięż ten super dworzec w Nasielsku jest parę km od miasta. To jest swoją drogą mistrzostwo. Pozwolić ludziom masowo się budować w zielonych regionach a potem zafundować im trasę kolejową pod oknami. |
# Miko 24.11.2020 11:52 |
|
Wydaje mi się, że najlepiej by było wykorzystać jak najwięcej już istniejącej infrastruktury, a nie próbować zabetonować wszystko co się da, łącznie z obszarami natura 2000, przecież to również potencjalne tereny zalewowe.
|
# Dr inż Kazik 24.11.2020 13:04 |
|
Za cara Aleksandra kolej nadwislanska Kowel Lublin Warszawa Mlawa panowie budowali 2 lata...500 km... Tyłko konfederacja Korwin zlikwiduje lewackie aferalne koryto I obrzydliwe tęczowe feministyczno-gej zboczenie HOMOPEDOFILSKIE
|
# wykolejnica wąskotorowa 25.11.2020 15:01 |
|
#Alfik napisał(a) 23.11.2020 19:31 To nie od rządzenia ?...biskup zarządał... ZAŻĄDAŁ! Oczy krwawią, jak się takie bysiory czyta. Wykolejnico, do szkoły (podstawowej) wrrróć!!! |
# www.kkk 25.11.2020 15:49 |
|
Zebrać więźniów rozdać łopaty i niech kopią tunel od Dw. wschodniego do Nasielska :)
|
# Berdzio 26.11.2020 11:04 |
|
Nie dla wariantu 3. Najlepiej zaorać 2 rezerwaty, odciąć zwierzętom szlak migracji przez Wisłę, zniszczyć zabytkowy pałac PAN w Jabłonnie, stworzyć zagrożenie powodziowe dla ludzi (linia kolejowa z ekranami) będzie pułapką w razie przerwania wałów na Wiśle. W wariancie 3 - budujemy kolej pod oknami osiedla Kasztanowy Park. A to wszystko w myśl wygody mieszkańców Legionowa. Dodam, że na żadnych planach zagospodarowanie nie było linii kolejowej przebiegającej przez rezerwat Jabłonna. I jeszcze opinie o wszystkich planowanych liniach kolejowych, wyrażona przez osobę planującą rozwój infrastruktury kolejowej:
" Tam są 3 warianty: 1. Idzie na maksa po śladzie istniejącym, ale psuje trochę budynków i drogi bo długie tunele 2. Ma krótsze tunele i sensowniejszą trasę ale wciąż niszczy kilka budynków, tańszy 3. Minimalizuje wyburzenia ale rozwala przyrodę bo idzie dolinami dwóch rzek trochę po terenach zalewowych (Wisła i Narew) Wariant 3 jest z miejsca do odstrzału, nie trzeba lamentować." |
# placuś 28.11.2020 08:05 |
|
"...i teraz "rdzenni" mieszkańcy Legionowa nią nie jeżdżą? Nie jeżdżą nią do pracy, do szkoły, na studia, na wydarzenia kulturalne, do kina?"
Jeżdżą jeżdżą. Wystarczy że są jakieś opóźnienia KM czy SKM bo coś się stało, albo (nie daj Bóg) podjedzie rano jedna jednostka na lotniskowym do Warsiawski, to darcie mordy na info do Kolmazów nie ma końca :P W szczególności teraz, bo odstępy, ograniczenia itp :P |
# abc 28.11.2020 13:15 |
|
Trzeba protestować przeciw głupim pomysłom. Biebrzański Park Narodowy też chcą przeciąć drogą ekspresową, a trasą kolejową Rail Baltica już przecinają.
|
# www.kkk 29.11.2020 16:52 |
|
Szkoda parków, lasów. A dlaczego nie szkoda Wam wysiedlonych ludzi, często mieszkających w tych miejscach od pokoleń. Nie szkoda prywatnych sadów, lasów, pasiek tego Wam nie szkoda !!! Rozwój kolei powinien przebiegać obwodnicami miast i to tamtędy puszczać tabor towarowy i tranzytowy, a to co jest zostawić do transportu osobowego.
|
# Razor 01.12.2020 08:41 |
|
Pierwsze posty pochodzą zapewne od zwolenników tak zwanej dobrej zmiany gdzie planuje się potężne inwestycje rysując kreski po mapie
Podstawowe pytanie jakie będą korzyści z budowy nowej linii oprócz gigantycznej ingerencji w środowisko i degradacji terenów zielonych Otóż wydane miliardy, zdewastowane środowisko pozwoli zaoszczędzić AŻ 17 minut, tyle właśnie krócej będzie jechać pendolino nad morze Mieszkańcom Legionowa, Jabłonny itd zafunduje się dwudziestometrowe torowisko z ekranami akustycznymi i pociągami które w całym powiecie nie zatrzymają się ani razu Taka będzie właśnie korzyść z tej linii |
# Razor 01.12.2020 08:49 |
|
I jeszcze jedno, zwolennikom budowania jako sztuki dla sztuki proponuję zapoznać się z materiałami o protestach jakie wywołały decyzje o budowie TGV,
O tym się nie mówi głośno ale budowa kolei wielkich prędkości wywołuje protesty lokalnej społeczności bo te pociągi oprócz potężnej ingerencji w lokalne środowisko tak naprawdę nic tym mieszkańcom nie dają, są źródłem problemów bo często trzeba nadrabiać kilometry aby przejechać na drugą stronę torów, boleśnie przekonali się o tym francuscy rolnicy |
# Rann 25.09.2021 19:37 |
|
#Ormarek napisał(a) 24.11.2020 00:26 Minął prawie rok od Twojego wpisu, a słowo staje się ciałem. Dzisiaj po Wałowej w Jabłonnie przechadzała się grupa urzędników, która rzuciwszy okiem po zaroślach nad Wisłą, stwierdziła, że to najlepszy wariant. Podsłuchane przez zaufane ucho. Logika stoi za tym taka, jak napisałeś. Rezerwaty przyrody, ingerencja w zabytkowe parki, ostateczne zniszczenie Lasów Chotomowskich, Łąk Krubińskich i odcięcie od terenów zielonych tysięcy mieszkańców nie są dla PKP żadnym argumentem. Liczy się to, żeby ogłosić sukces w Tvpis, że czas przejazdu z Warszawy do Olsztyna skrócił się o 7 minut.Pomysł z poprowadzeniem linii kolejowej przez Jabłonnę, jest tak absurdalny ( z uwagi na 2 kolizje z ul. Modlińską, przecięcie zabytkowego parku przyrodniczego tuż obok Pałacu, ingerencję w rezerwaty przyrody,) że aż możliwy do realizacji. Im plan bardziej szalony, tym bardziej go będą uzasadniać jako najlepszą opcję. Tylko dla KOGO? . Dla ludzi?, dla przyrody?, dla samej PKP? A może to próba sił, a może nie zareagują. |
# Krakus 08.10.2021 01:39 |
|
W Krakowie już wiemy że kolej nie lubi zabytków.
|
LINKI SPONSOROWANE