Poszerzą do Ząbek
20 marca 2009
Do końca marca ma być gotowy projekt przebudowy ulicy Łodygowej - remont może ruszyć jeszcze w tym roku. Inwestycja nie obejmie budowy wiaduktu nad torami ani rozbudowy ulicy w Ząbkach.
Łodygowa ma zostać poszerzona do dwóch pasów jezdni w obu kierunkach. Na skrzyżowaniach dojdą dodatkowe pasy dla skręcających. Cała ulica zostanie od-wodniona, powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i nowe oświet-lenie. Wszystkie prace mają się zakończyć za trzy lata.
Pytanie tylko, jak bardzo remont warszawskiej części Łodygowej usprawni ko-munikację, skoro już za torami w Ząbkach znowu utkniemy w korku na jedno-pasmowej jezdni?
- W tym roku będzie remontowana ul. Warszawska i Batorego. Dołożenie do tego przebudowy Łodygowej sparaliżowałoby miasto - uważa burmisrz Ząbek Ro-bert Perkowski.
Burmistrz dodaje, że wiadukt nad torami kolejowymi przy Łodygowej jest absolutnie niezbędny, a jego budowy na razie ZMID nie przewiduje.
- Dzięki takiemu rozwiązaniu zniknie obecny przejazd kolejowy i unikniemy zwężenia dwupasmowej drogi przed torami kolejowymi - podreśla Robert Perkow-ski. - Dodatkowo przy utworzeniu zjazdów z wiaduktu w kierunku Wołomina i Cheł-mżyńskiej przez ulicę Nowoprojektowaną stworzy się nowe połączenia umożliwiają-ce pełne wykorzystanie projektowanej dwujezdniowej ulicy Łodygowej rozdzielając ruch w dwóch uprzywilejowanych kierunkach, skomunikuje się Targówek Fabryczny z pozostałą częścią Targówka poprzez ulicę Łodygową i Nowo-Ziemowita oraz zna-cząco usprawni się komunikację z ulicy Chełmżyńskiej do Łodygowej i Ziemowita - podsumowuje włodarz Ząbek.
Tymczasem ZMID w swoim projekcie wiaduktu nie uwzględnia, choć pozosta-wia furtkę. - Jeśli w przyszłości powstanie projekt wiaduktu, będzie możliwość zbu-dowania go - mówi Małgorzata Gajewska.
To dlaczego nie robi się tego za jednym zamachem? Nie pierwszy to przykład na brak koordynacji działań urzędów.
apc, (wt)