Toruńska rusza jesienią
19 czerwca 2009
Oferty przetargowe na wykonanie prac modernizacyjnych Trasy Toruńskiej od mostu Grota do węzła Piłsudskiego w Markach zostały otwarte. Jednak do rozpoczęcia robót jeszcze długa droga.
Taka rozbieżność wynika z czasu tworzenia kosztorysów - GDDKiA swoją wy-cenę opracowywała ponad rok temu, kiedy o kryzysie ekonomicznym nikt nawet nie słyszał. Warunki rynkowe wymogły na firmach konkurencyjność - stąd takie różnice. Najmniej za swoją pracę chce firma J&P Avax z Grecji.
- Wyniki przetargu są teraz przez nas analizowane, będą też skierowane do urzędów nadzorczych - mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. - Jeśli nie wpłyną protesty, to dalsza droga do rozpoczęcia prac wyglądać będzie następująco: w sierpniu podpisujemy umowę ze zwycięzcą przetargu, od tego momentu ma on 30 dni na rozpoczęcie prac. Musi też przedstawić ich harmonogram.
Roboty drogowe ruszą więc najwcześniej na jesieni. Przebudowa Trasy Toruń-skiej do parametrów trasy ekspresowej obejmie m.in. budowę wiaduktów na Że-raniu, nad skrzyżowaniem z ul. Łabiszyńską na Bródnie oraz szklany tunel na wy-sokości Bródna. Prace prowadzone będą na całym odcinku, czyli od Modlińskiej do Marek. Ponieważ wszystkie inwestycje na tego typu drogach w Warszawie są ob-warowane przepustowością co najmniej dwóch pasów ruchu w każdą stronę, To-ruńska będzie na czas prac zwężana o jeden pas. Koniec modernizacji to rok 2011.
(wt)