REKLAMA
- To niedopuszczalne, żeby nie można było kupić biletu na żadnej z nowo oddanych stacji metra. Ostatnio biegałam z wywieszonym językiem, żeby kupić jakikolwiek bilet. Okazuje się, że na żadnej ze stacji Młociny, Stare Bielany i Wawrzyszew nie ma ani jednego kiosku.
To chyba pierwszy przypadek od wielu miesięcy, gdy między łomiankowskim urzędem a większością mieszkańców panuje taka zgodność - obie strony chcą tramwaju z Bielan do Łomianek.
- Zlikwidowali nam linię 520 na Bielanach. To był jedyny autobus, który łączył bezpośrednio naszą dzielnicę z centrum. Do dyspozycji mamy jedynie tramwaj 35, który krąży lub przesiadki. Ludzie starsi i matki z dziećmi nie mogą w tej sytuacji czuć się komfortowo. To trzeba jak najszybciej zmienić - mówi mieszkanka Bielan.
Mimo niedawnych protestów mieszkańców ulicy Kwitnącej, Bielany już niebawem zyskają nową linię mikrobusową - 203.
W poprzednim "Echu" podaliśmy informację o tym, że niektóre składy metra nie dojadą do Młocin, lecz zakończą trasę na pl. Wilsona.
Po 25 latach od rozpoczęcia budowy pierwsza linia metra została ukończona. Wraz z nią otwarty został największy węzeł komunikacyjny Warszawy - Młociny.
Drogowych paradoksów na Bielanach jest mnóstwo. Kierowcy wciąż zauważają nieprawidłowości, które uniemożliwiają płynne poruszanie się po dzielnicy.
Planowane przez Zarząd Transportu Miejskiego zmiany w komunikacji, które mają ciężar transportu przerzucić na ukończoną pierwszą linię metra, mieszkańcom w większości się nie podobają, a ci z okolic Conrada mówią wprost - to odcięcie nas od reszty miasta.
Odkąd plac Wilsona przestał być ostatnią stacją metra, parking na Marymoncie pęka w szwach. Codziennie wisi na nim wielka płachta informująca o braku miejsc. Czy zbudowano za mały park&ride?
- Podobno ZTM ma zlikwidować linię 156 - połączenie Bielan z Targówkiem. Jak w takim razie dojechać na Targówek z ulic, po których jeździ 156? To jakiś nonsens. Linia jest wiecznie przepełniona i moim zdaniem powinno na niej kursować więcej autobusów. Likwidacja jest jakimś chorym pomysłem - mówi nasza Czytelniczka.
Czy na ulicy Kasprowicza szykuje się powtórka historii zwężenia na Powstańców Śląskich przy Szczotkarskiej, gdzie rodzina Gmurków skutecznie uniemożliwiała przez ponad 20 lat poszerzenie ulicy, wygrywając z miastem w sądach.
Już wkrótce zostaną uruchomione końcowe stacje I linii metra. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego planuje wprowadzić wiele zmian w komunikacji. Założono, że odbędą się one przy współudziale pasażerów. ZTM i "Echo" nagradzają tych, którzy chcą zabrać głos.
Bielany.
Estakady na Wisłostradzie wreszcie otwarte. 3 października, dwa miesiące przed przewidywanym terminem, oddano do użytku drugi wiadukt, w kierunku Warszawy.
Warszawiacy czekają na oddanie kolejnych stacji metra. Media donosiły, że termin oddania pierwszej linii metra to koniec sierpnia tego roku.
Stacja metra Słodowiec nie jest przyjazna pasażerom. Wszystko za sprawą chodników wytyczonych zza biurek urzędników.
Rowerzyści coraz mocniej naciskają na zarząd metra. Żądają przy każdej stacji parkingów dla rowerów. Akcję zapoczątkowało stowarzyszenie Zielone Mazowsze, które wskazuje miejsca, gdzie można by było takie parkingi utworzyć.
... mieszkańcy: nie, dziękujemy.
Trwa remont zachodniej estakady bielańskiej na Wisłostradzie. Część wschodnia została oddana do użytku po remoncie w grudniu 2007. Obydwoma estakadami będzie można pojechać dopiero w przyszłym roku, a do tej pory ruch w obu kierunkach odbywa się bliżej Wisły.
Pętla autobusowa przy Włościańskiej niesie za sobą zmiany w kursowaniu autobusów m.in. w kierunku Tarchomina, Łomianek czy Pragi. A czy same Bielany w jakiś sposób odczują zmiany w lokalnej komunikacji? Czytelnicy z Bielan zasypują nas takimi pytaniami.
LINKI SPONSOROWANE