REKLAMA
Firma GTC, znana w Warszawie jako wykonawca Galerii Mokotów, planuje budowę centrum handlowo-rozrywkowego na Białołęce. Prace mają ruszyć w 2013 roku.
Czy w styczniu mieszkańcy Choszczówki nie dowiozą na czas dzieci do szkół? To bardzo prawdopodobne. Jeżeli ZTM dogada się z władzami Legionowa w sprawie finansowania połączeń SKM, jedyny istniejący przejazd kolejowy na Mehoffera będzie zamykany znacznie częściej.
Sprzeczne informacje docierają z placu budowy mostu Północnego. Oficjalnie nikt nie potwierdza opóźnień, ale nieoficjalnie już mało kto wierzy, że na drugą stronę Wisły pojedziemy w tym roku.
Radni Targówka zadecydowali, że w przyszłości tramwaje nie powinny jeździć ulicami Wincentego oraz Głębocką. Chodzi o przedłużenie linii od Rembielińskiej wzdłuż muru cmentarnego i dalej wspomnianymi ulicami w kierunku nowych osiedli na Białołęce. O takie połączenie od kilku lat walczą radni z nowych blokowisk zbudowanych na północ od Trasy Toruńskiej. - Jesteśmy wkurzeni na maksa - mówi radny Białołęki Waldemar Roszak, pomysłodawca tej linii.
O tym, że oferta miejsc do zabawy dla dzieci na Białołęce jest równie uboga, co grzywka Józefa Oleksego pisano nie raz. Władze usiłują pokazać, że robią w tej sprawie cokolwiek.
W przyszłym roku u zbiegu ulic Klasyków i Modlińskiej zostanie otwarty McDonald's. Będzie to budynek wolno stojący.
Po ponad dwóch latach prac, wiadukty Modlińskiej na Żeraniu wreszcie zostały oddane do użytku.
Podczas ostatniej sesji rada dzielnicy wyrzuciła z porządku obrad projekt uchwały o potrzebie pilnego remontu ulicy Mehoffera. Ulica miała być frezowana dawno temu, ale białołęccy radni Platformy postanowili o tym nie debatować.
Na początku października drogowcy otworzyli dla kierowców wiadukt nad ul. Łabiszyńską. Ta zmiana organizacji ruchu wywołała niemały popłoch i gigantyczne korki.
Jest szansa, że w pobliżu Białołęki powstanie parking P+R. Czy tak się stanie, zależy od mieszkańców, a konkretnie internautów.
Po każdej większej ulewie woda zalewa Ruskowy Bród. Być może nie jest to nic nadzwyczajnego, biorąc pod uwagę nazwę tej ulicy, jednak taka sytuacja występuje na większości, jeśli nie na wszystkich, drogach wschodniej Białołęki. Powodem tego jest brak kanalizacji deszczowej, a szerszym problemem to, że kanalizacji w zasadzie nie ma tam w ogóle.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przy ul. Aluzyjnej powstanie wreszcie zatoka autobusowa. Właśnie rozstrzygnięo przetarg na jej wykonanie.
Remont pętli Derby, który rozpoczął się 8 października, potrwa do końca miesiąca. Nie gwarantuje on jednak wpuszczenia przegubowców na osiedle, czego mieszkańcy spodziewali się już po przebudowie skrzyżowania Skarbka i Berensona.
Ruszyły prace na moście w Kobiałce. Nowa przeprawa będzie oddana do użytku w czerwcu przyszłego roku.
Jest kolejna koncepcja przebudowy terenów vis-à-vis białołęckiego ratusza. Nie udało się Kredyt Bankowi, nie powstała obiecywana kręgielnia - czy uda się firmie Astro?
Od kilku lat mieszkańcy ulicy Zdziarskiej walczą o podłączenie ich domów do wodociągu. Twierdzą, że zarówno urząd dzielnicy, jak i MPWiK lekceważą ich potrzeby.
W Warszawie trwa realizacja II etapu budowy parkingów "parkuj i jedź". Białołęka ciągle czeka na obiecane obiekty przy Głębockiej czy Marywilskiej. Jak długo jeszcze? I dlaczego już nic nie mówi się o parkingach przy stacjach w Płudach i Choszczówce.
Jeszcze tylko do 16 października można podpisać się pod petycją Stowarzyszenia "Moja Białołęka", apelującego o poprawę bezpieczeństwa na newralgicznych drogach i skrzyżowaniach wschodniej Białołęki.
Już ponad rok mieszkańcy bloku przy Strumykowej 4A walczą z deweloperem o rozwiązanie kwestii odprowadzenia wody sprzed ich budynku. Po każdym deszczu wyjście z klatki schodowej jest tu jednoznaczne z nurkowaniem w gigantycznej kałuży.
Most na Kobiałce, zbudowany w latach 70., aby można było przepędzać po nim krowy nad kanałem, odchodzi do historii. W jego miejscu ma powstać zupełnie nowa przeprawa.
LINKI SPONSOROWANE