Zwężenie Górczewskiej. Dziwaczna decyzja

Obok powstającej stacji Młynów Górczewska właściwie nie istnieje. Wcześniej było tam pięć ogólnych pasów ruchu, buspas i droga rowerowa.
źródło: Metro Warszawskie


Zwężenie Górczewskiej. Dziwaczna decyzja

Zaskakujące ogłoszenie ratusza: po otwarciu metra jezdnie będą węższe, niż kiedyś, jednak tylko na pewnym odcinku i kosztem w dużej mierze pasa dla autobusów.

Po miesiącach sporów i dywagacji wreszcie poznaliśmy pierwszą decyzję warszawskich urzędników w sprawie przyszłości Górczewskiej. Jak zapowiada ratusz, pomiędzy Młynarską a Trasą Prymasa Tysiąclecia ulica będzie miała przekrój 2x2, tj. po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz dwie drogi rowerowe. Dzięki temu "ruch zostanie uspokojony" i Górczewska "stanie się bardziej przyjazna". Póki co mowa tylko i wyłącznie o odcinku znajdującym się w sąsiedztwie zabytkowej XIX-wiecznej Kolonii Wawelberga. Decyzja w sprawie odcinka od Trasy Prymasa Tysiąclecia do granicy miasta jeszcze nie zapadła. Ratusz twierdzi, że "właśnie takiej ulicy chcą warszawiacy". Wciąż nie poznaliśmy jednak raportu z niedawnych konsultacji społecznych.

2x2=4

- Wiemy, jak istotna jest Górczewska dla mieszkańców Bemowa i Woli - mówi wiceprezydent Renata Kaznowska. - Pokazały to konsultacje społeczne, ale także sesje rad dzielnic. Należy jednak pamiętać, że przy okazji tak dużych inwestycji warto wykorzystać szansę na zmiany. Arteria ta do tej pory niemal wtłaczała do centrum tysiące samochodów. Chcemy to zmienić. Budowa II linii metra, parkingów P+R czy poprawa siatki połączeń komunikacji miejskiej - to sposoby zachęcenia mieszkańców do tego, by korzystali z transportu zbiorowego. Dlatego też podjęliśmy decyzję o zwężeniu wolskiego odcinka Górczewskiej do dwóch pasów.

Zanim rozpoczęła się budowa metra, między Młynarską a Trasą Prymasa Tysiąclecia ulica miała trzy pasy ruchu w kierunku Bemowa oraz dwa pasy ogólne i buspas w stronę Śródmieścia. Rowerzyści korzystali tam z wydzielonej drogi fatalnej jakości, zbudowanej z różowej kostki i urywającej się nagle na skrzyżowaniu z Tyszkiewicza. Jeśli patrzeć tylko na przekrój ulicy, na nowym układzie Górczewskiej najwięcej zyskają rowerzyści, zaś najwięcej stracą pasażerowie autobusów. Ratusz twierdzi, że "właśnie takiej ulicy chcą warszawiacy". Wciąż nie poznaliśmy jednak raportu z niedawnych konsultacji społecznych.

"Nie" dla zwężenia...

- Nie pozwolimy na to! - zapowiada bemowski oddział Kukiz'15. - Będziemy domagać się przeprowadzenia postępowania środowiskowego w tej sprawie i składać odwołanie w przypadku decyzji zezwalającej na zwężenie Górczewskiej.

- Zwężenie jezdni na odcinku od Młynarskiej do Trasy Prymasa Tysiąclecia spowoduje utrudnienie wyjazdu z centrum, a z drugiej strony skierowanie ruchu na i tak już mocno obciążoną Trasę Prymasa - sądzi Jakub Gręziak, były wiceburmistrz i lider stowarzyszenia Wybieram Bemowo. - Z punktu widzenia mieszkańców obu dzielnic ta zmiana nie wnosi nic pozytywnego a wręcz przeciwnie - utrudnia im komunikację. Podczas konsultacji mieszkańcy opowiedzieli się stanowczo przeciw zwężaniu Górczewskiej, więc nie wiem, na jakie dane powołuje się stołeczny ratusz - uważa.

...a może jednak "tak"?

Całkowicie odmiennego zdania są aktywiści stowarzyszenia Miasto Jest Nasze i ich wyborczy sojusznicy Bemowiacy.

- Dlaczego decyzja w sprawie Górczewskiej nie odnosi się do całego rejonu, dla którego powstały plany i który obejmowały konsultacje?! - pyta wolski oddział MJN. - Przypominamy, że po drugiej stronie Trasy Prymasa Tysiąclecia też mieszkają ludzie. Czy ta ulica to magiczna granica lepszego i gorszego świata? A może to świadoma polityka miasta? Proszę to oficjalnie ogłosić: "będziemy gorzej traktować mieszkańców osiedli Koło i Ulrychów, i z tego powodu obniżamy podatki".

- Połowiczny sukces w sprawie Górczewskiej - komentują Bemowiacy. - Oczywiście cieszy nas jednoznaczna decyzja przebudowy tego odcinka: przekrój 2x2, więcej zieleni, miejsc postojowych, szersze chodniki i drogi rowerowe. Jednocześnie martwi asekuranckie odwlekanie decyzji w sprawie dalszego odcinka. Potrzebujemy dobrze zaprojektowanej, przyjaznej wszystkim użytkownikom ulicy na całej długości.

Kilka szczegółów

Największa uwaga mieszkańców dwóch dzielnic skupia się na szerokości jezdni, jednak zmian w rejonie Kolonii Wawelberga ma być więcej. Jak zapowiada ratusz, chodniki zaprojektowano tak, by jak najrzadziej krzyżowały się z ciągami rowerowymi, zaś pieszych oddzieli od jezdni pas zieleni, droga dla rowerów i kolejny ciąg zieleni. Wszystkie przejścia dla pieszych na Górczewskiej będą wyposażone w sygnalizację świetlną. Lokalizacje obecnie istniejących przejść zostaną niemal w całości zachowane, ale też pojawi się nowe w rejonie Sokołowskiej.

- Górczewska stanie się zielona - zapowiada ratusz. - Wysokie drzewa, a także szpalery krzewów i zieleni niskiej nie tylko poprawią estetykę ulicy, ale pochłoną również znaczną ilość szkodliwych pyłów. Niemal wzdłuż całej ulicy pojawi się szpaler drzew a pieszym towarzyszyć będą pasy zieleni o szerokości dwóch metrów i więcej. Projekt przewiduje zachowanie wszystkich cennych drzew i krzewów obecnie rosnących w przekroju ulicy.

Przy Górczewskiej pojawią się również nowe miejsca parkingowe. Zaplanowano je przede wszystkim w pobliżu punktów usługowo-handlowych, a także instytucji publicznych. Dodatkowo w pobliżu stacji metra Płocka powstaną miejsca chwilowego zatrzymania w formule kiss&ride.

Co mówi ekspert?

Już w 2016 roku poprosiliśmy o naszkicowanie przekroju Górczewskiej specjalistę transportu Marcina Banacha. Jego zdaniem sprowadzanie dyskusji do tego, czy ma być sześć pasów czy cztery, nie ma większego sensu.

- Przekrój jezdni powinien być różny na różnych odcinkach - stwierdził. - Od granicy miasta do Lazurowej zachowałbym układ 2x3, od Lazurowej do Powstańców Śląskich 2x2, na wąskim gardle nad torami kolejowymi i aż do trasy Prymasa Tysiąclecia ponownie 2x3. Dalej na wschód jezdnie powinny stopniowo się zwężać, do 2x2 za Trasą Prymasa Tysiąclecia i do 2x1 za Młynarską. Chciałbym jednak wyraźnie zaznaczyć, że na Górczewskiej powinna powstać także linia tramwajowa z Os. Górczewska do stacji Ratusz Arsenał. Autobusy mogą utknąć w korkach, natomiast powstająca linia metra wcale nie rozwiąże problemów komunikacyjnych, ponieważ jej przebieg jest oderwany od korytarzy komunikacyjnych Warszawy.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wola




27.06.2018 17:42 #lideksynubeka
Jezu,tę ekipę Bufetowej,co pierdzieli farmazony o zwężeniu ulic to chyba platformatoły wybrały sobie tylko na złość.
Niestety,takie są skutki,jak się głosuje na PO;gorzej,drożej i głupiej

Główną,wlotową/wylotową ulicę do centrum ze 130 tysięcznej dzielnicy chcą zwęzić!!!!!!!!!!!!!!!!!
27.06.2018 19:49 #Theodred
#lideksynubeka napisał(a) 27.06.2018 17:42

Jezu,tę ekipę Bufetowej,co pierdzieli farmazony o zwężeniu ulic to chyba platformatoły wybrały sobie tylko na złość.
Niestety,takie są skutki,jak się głosuje na PO;gorzej,drożej i głupiej

Główną,wlotową/wylotową ulicę do centrum ze 130 tysięcznej dzielnicy chcą zwęzić!!!!!!!!!!!!!!!!!
Myli się Pan. Tak się składa, iż wolscy Radni z PO są przeciw zwężeniu Górczewskiej. Radni PiS także przeciw. Zwężać Górczewską chcą urzędnicy wywodzący się z takich organizacji, jak Miasto Jest Nasze czy Zielone Mazowsze oraz rowerowi aktywiści. Połowa Ratusza jest przez nich opanowana. I to oni forsują te niekorzystne zmiany
27.06.2018 20:53 #cave
To nie są niekorzystne zmiany. To jest głos rozsądku.
Dziwaczne jest staroświeckie przeświadczenie, że do centrum jeździ się samochodem. I to ta tendencja jest powodem korków, a nie węższe ulice.
Przede wszystkim po to wydawane są pieniądze na budowę metra, żeby było używane.
27.06.2018 22:59 #qvertz
Czyli debilizm zwyciężył. Ale nie ma się co martwić, że autobusy utkną w korkach. Nie utkną, ponieważ zgodnie z obowiązującą linią Partii (pardon, Ratusza i ZTM), linie autobusowe tradycyjnie zostaną z Górczewskiej wycofane. Skoro będzie metro, to innych środków transportu nie będzie trzeba uruchamiać. W ten sposób miasto zaoszczędzi pieniądze i przeznaczy je na inne jego zdaniem ważne projekty, np. na wsparcie lgbt.
27.06.2018 22:59 #Głos rozsądku
To są niekorzystne zmiany, a bezrobotne, wegepealarskie gnidy z sojowym latte terroryzują miasto ludzi, którzy pracują i chcą normalnie poruszać się w mieście niezależnie od śmierdzącego ZTM

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej

Ogłoszenia drobne

Różne
 Twoja firma popadła w kłopoty? Interesuje Cię sprawna likwidacja spółki? A może chcesz szybko kupić gotową spółkę z o.o. z historią? Dobrze trafiłeś! Specjalizujemy się w skupie spółek (również zadłużonych, w likwidacji, z brakami w dokumentacji) oraz w sprzedaży spółek z o.o. z ,,czystą`` historią. Zajmując się praktyką w tym zakresie Wkraczamy tam gdzie przegrywasz walkę z windykatorami/komornikami.poborcami straszącymi/nękającymi konsekwencjami z artykułu 299 Kodeksu Spółek Handlowych. Oferujemy Skup sprzedaż zadłużonych spółek oraz jednoosobowych działalności gospodarczych na polskim i europejskim rynku inwestycyjnym

Sprzedam
 Jesteśmy zespołem fachowców, którzy lubią swoją pracę. Stawiamy na indywidualne podejście i rzetelną komunikację. Jeżeli więc jesteś w posiadaniu zepsutego sprzętu marki Sony, nie zwlekaj i skontaktuj się z nami osobiście lub telefonicznie. Naprawa foto video Kraków ul. Worcella 6/4 (centrum niedaleko Galerii Krakowskiej) tel. 733-130-085 www.naprawafotovideo.pl

Usługi transportowe
 Wypożyczalnia samochodów aut dostawczych Warszawa, http://www.wawadostawcze.pl TEL: 515-800-147 Wynajem aut dostawczych w Warszawie. W naszej ofercie posiadamy samochody dostawcze do 3,5 t na kategorię prawa jazdy B. Kontenery, plandeki, furgony w różnych konfiguracjach. Posiadamy również samochody z windami załadunkowymi 8EP. Roczniki 2016-2018. Wypożycz auto dostawcze, szybko, tanio, profesjonalnie i bez zbędnych formularzy, wynajem w 10 minut!!! Najtaniej w Warszawie od 130 zł za dobę !!! Każdy nasz samochód dostawczy wyposażony jest w klimatyzację. Ponadto bez dodatkowych opłat i ukrytych kosztów doposażamy auto w CB Radio, nawigację, wózek transportowy oraz pasy transportowe ! Nasze usługi świadczymy 24 godziny na dobę siedem dni w tygodniu ! Masz pytania? Zadzwoń, doradzimy, pomożemy w organizacji wynajmu oraz zaproponujemy konkurencyjną ofertę. Tel: 515-800-147

Oddam za darmo
 Spawanie plastiku to użyteczna umiejętność którą możemy nabyć samemu a jeśli bardziej się tym zainteresujemy to może to być również całkiem dochodowa działalność. Każdy kto jest zainteresowany spawaniem plastiku czy też innych materiałów sztucznych jak pcv, banery czy inne tego typu materiały zapraszam na https://www.youtube.com/user/ataszek profesjonalizm, wysoka jakość, wiele wiedzy.


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.