REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Węzeł przy Wola Parku będzie bublem? Wszystko na to wskazuje

  3 czerwca 2015

alt='Węzeł przy Wola Parku będzie bublem? Wszystko na to wskazuje'
źródło: materiały inwestora

Najpóźniej w 2022 roku w pobliżu Wola Parku mają powstać dwie stacje: metra i kolejowa. Wszystko wskazuje na to, że wygodnej przesiadki z linii M2 do SKM-ki nie będzie.

REKLAMA

Niewykorzystywana w ruchu pasażerskim linia kolejowa między Wolą a Bemowem w ciągu najbliższych siedmiu lat zostanie wyposażona w dwie stacje, z których będą korzystać SKM-ki: obok Fortu Wola i Wola Parku. Przy tym drugim centrum handlowym linia kolejowa przetnie projektowaną linię metra, wszelka logika nakazuje więc zbudować stacje możliwie blisko siebie i stworzyć węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. W Warszawie logika ta nie obowiązuje.

200 metrów między stacjami

Na PKP Polskie Linie Kolejowe często spada lawina krytyki, jednak w tym wypadku kolejarze podjęli dobrą decyzję o budowie stacji możliwie blisko ul. Górczewskiej. Tory już istnieją, wystarczy więc dobudować perony. W sytuacji idealnej współpracy prace nad budową stacji SKM-ki byłyby skoordynowane z Metrem Warszawskim, które jednocześnie budowałoby swoją stację. Przy Wola Parku linia kolejowa przetnie projektowaną linię metra, wszelka logika nakazuje więc zbudować stacje możliwie blisko siebie i stworzyć węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. W Warszawie logika ta nie obowiązuje. Wyjście zachodnie powinno kierować do SKM-ki, wschodnie - do centrum handlowego i bloków przy Górczewskiej. O kompletnym braku porozumienia świadczą już robocze nazwy projektowanych stacji: PKP PLK nazywa swoje perony "Warszawa Górczewska", zaś Rada Warszawy nazwała stację metra "Ulrychów". Nazwy można jeszcze zmienić, więc to mały problem. Problemem większym jest planowana lokalizacja stacji metra. Ze szkiców opublikowanych przez Metro wynika, że od zachodnich wyjść do SKM-ki będzie ok. 200 metrów.

Wstąp do księgarni

Jest czas na naprawienie błędów

Historia nauczycielką życia? Nic z tego. Pierwsza linia metra przecina linie kolejowe przy stacjach Centrum i Dworzec Gdański. W pierwszym wypadku ani nie uzgodniono nazw (stacja zarządzana przez PKP PLK nazywa się "Śródmieście"), ani nie zbudowano wygodnego połączenia. W drugim - bezpośrednie przejście podziemne zbudowano dużym kosztem osiem lat po otwarciu stacji metra. Niedawno błąd powtórzono po raz trzeci, na Dworcu Wileńskim umieszczając peron M2 w odległości "dłuższego spaceru" od peronów Kolei Mazowieckich. Dlaczego? Na komentarz przedstawicieli Metra Warszawskiego można czekać w nieskończoność, można zatem założyć, że odpowiedź byłaby tradycyjna dla warszawskich urzędników:

- Inaczej się nie da.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (9)

# Ada

03.06.2015 09:48

niegospodarność to się nazywa

# Taltos2

03.06.2015 10:00

Kolejny gramotny, a co było pierwsze, dworzec W-wa Wileńska ODSUNIĘTY od Targowej przez kolejarzy czy stacja metra? I jak technicznie można było zmieścić stację M2, wzdłuż Al. Solidarności?

# gordon

03.06.2015 11:04

Na M2 wszystkie stacje, poza najmniej uczęszczaną Rondo ONZ, są poodsuwane od skrzyżowań i wymagają "dłuższych spacerów" przy przesiadkach. W przypadku M2 Świętokrzyska to było nie do uniknięcia, za to spartolono łącznik z M1, który już dziś jest zapchany gdy przyjadą na raz cztery pociągi.
Sorry, taki mamy klimat.

REKLAMA

# eduardo

03.06.2015 15:34

@gordon
To tak samo jak stacja Rondo Daszyńskiego na M2 zostało odsunięte od skrzyżowania. Na Pańską "lekki" spacerek jest.

# mikiapole3

06.06.2015 08:11

Ciekawe, kto będzie korzystał ze stacji PKP. Tymczasem ze stacji metra będą korzystać nie tylko klienci centrum handlowego, ale też mieszkańcy okolicznych domów i bloków, całkiem wysokich bloków. A obok jest stara betoniarnia, miejsce na jeszcze niejeden budynek.

# przem

09.06.2015 10:14

Ciekawe kiedy powstanie owo metro na Bemowie... dzielenie skóry na niedźwiedziu ot tak to można powiedzieć....

REKLAMA

# RJW GPP

09.06.2015 16:07

Informuję, że kilka lata temu zwracałem na to uwagę prezentującemu w NOT projekt. On wtedy na to, że "to przecież linia towarowa" i nie trzeba. Jako kolejarz miejski i ekspert eksploatacji, mu tłumaczyłem, że przecież każda linia w mieście staje się prędzej czy później linia miejską. Na to powiedział, że się przyjrzą sprawie. Widać jak się przyjrzeli. Żenada! Poza tym miejsce nazywa się Ulrychów, a nie Wola Park (to tylko centrum handlowe).

# pierre

01.07.2015 14:48

@mikiapole3
Powiem Ci, że ja na pewno będę korzystał z tej linii. Chyba, że ten pociąg będzie dłużej jechał niż 167 do Zachodniego.
A jak powstanie bezpośrednie połączenie ze stacją PKP Służewiec to uwierz mi, że będzie równie zatłoczone co 189 :).

# gordon

18.07.2015 13:40

@pierre
Będziesz korzystał, jak dożyjesz. Artykuł już nieaktualny, właśnie kolejarze zapowiedzieli że ich stacja nie powstanie przed 2023. Wizja nowych stacji była potrzebna, by uzasadnić sens olbrzymich dotacji unijnych na warszawską kolej. Te wszystkie pieniądze gdzieś wsiąkną, ale warszawiacy prawie ich nie zobaczą.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA