REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

SKM-na Służewiec? Być może w 2017 r.

  18 lutego 2015

alt='SKM-na Służewiec? Być może w 2017 r.'

W październiku pisaliśmy o pomyśle uruchomienia bezpośredniej linii SKM-ki z Otwocka przez Służewiec na Lotnisko Chopina. Wiadomo już oficjalnie, że można na nią liczyć dopiero za dwa lata.

REKLAMA

O połączenie kolejowe, dzięki któremu mieszkańcy Wawra i Otwocka nie musieliby przesiadać się na stacji Śródmieście w drodze do biurowców na Służewcu, apelowała była burmistrzyni Jolanta Koczorowska i obecny burmistrz Łukasz Jeziorski (wówczas zastępca). Argument? Korki na Wale Miedzeszyńskim i Trasie Siekierkowskiej, powiększające się m.in. z powodu braku bezpośredniego dojazdu do największego zagłębia biurowego w Warszawie.

Zgodę na uruchomienie takiej SKM-ki musiały wydać PKP Polskie Linie Kolejowe i oczywiście decyzja jest negatywna ze względu na wysokość peronów na zabytkowej linii otwockiej (110 cm), która jest znacznie większa niż współczesny standard europejski (76 cm), zastosowany m.in. na nowej stacji Lotnisko Chopina. Zmiany w kursowaniu będą możliwe dopiero za dwa lata, gdy w ramach modernizacji linii perony zostaną obniżone. I na tym właściwie można zakończyć, ale...

...do akcji wkracza zdrowy rozsądek. Jak to możliwe, że SKM-ka może jechać z Otwocka (110 cm na peronie) przez Śródmieście (76 cm) do Pruszkowa (76 cm), ale nie może jechać na Służewiec (też 76 cm) i Lotnisko Chopina (oczywiście 76 cm)? Kolejarze zrobili dla Wawra jeden wyjątek, ale nie chcą zrobić drugiego. Być może zamiast walczyć o nową linię trzeba po prostu zaapelować o zmianę trasy? Bezpośredni pociąg na Służewiec zadowoli więcej pasażerów niż do Ursusa i Pruszkowa.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# XYZ

19.02.2015 16:00

Już przed Euro' 12 sygnalizowałem władzom, że linia otwocka jako jedyna jest uposledzona - jako jedyni nie mamy bezposredniego połączenia z Okęciem , a przed wprowadzeniem biletu 75 minut, trezba było kupic jeszcze dwa, aby tam dojechać.
" za dwa lata" - u nasz wszystko liczy się latami, dekadami, wiekami ...taki mamy klimat:(

# Mordorman

21.02.2015 09:51

Połączenie niezbędne w obliczu trudności komunikacyjnych związanych z wyłączeniem mostu Łazienkowskiego. Niestety w praktyce przesiadki nie zdają egzaminy. Pociągi to nie autobusy i tramwaje, które kursują co chwilę. W przypadku opoźnienia jednego z pociągów (zdarza sie często) spóźnienie do pracy i czekanie 20 min w rożnych warunkach pogodowych murowane. Dlatego póki co wybieram jednak samochód.

# milka

26.02.2015 12:58

Doszedł kolejny argument "za" - spalony most, który będzie zamknięty przez pewnie blisko 2 lata. Taka zmiana w rozkładzie jazdy rozładowałaby tworzące się korki.

REKLAMA

# jaa

03.03.2015 20:03

Moim zdaniem zmiana trasy SKM'ki byłaby pozbawiona sensu. Nie każdy jeździ do Służewca, a jeśli jedzie, to właśnie może się przesiąść. Z czego na stacji Warszawa Wschodnia zatrzymują się pociągi linii S2 i S3, które obydwa jeżdżą właśnie na Lotnisko. Kolejną rzeczą jest to, że ludzie jeżdżący z/do Pruszkowa nie mieliby jak dotrzeć do pracy, gdyby i im zabrać pociąg.

# miaw

10.03.2015 08:49

Rozkład jazdy jest tak skonstruowany aby jadący S2 mogli się wygodnie przesiąść do S1. Ja przez długi czas oczekiwania na przesiadkę przesiadłam się do samochodu. Jeżdżę poza szczytami, więc brak mostu ani korki mnie nie spowalniają.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA