REKLAMA
REKLAMA

Budżet partycypacyjny

Progi na Przewodowej? "To niezbędne"

17 maja na Przewodowej doszło do kolejnego wypadku.
źródło: www.warszawa-straz.pl


REKLAMA

Progi na Przewodowej? "To niezbędne"

Wielu kierowców ich nie znosi, ale faktem jest, że poprawiają bezpieczeństwo. O tym, czy na kolejnej jezdni powstaną progi zwalniające, zdecyduje głosowanie.

Najpierw powstaje długa, prosta i równa jezdnia, potem dochodzi do serii groźnych wypadków, na koniec zamontowane zostają progi zwalniające. Ten scenariusz był przerabiany w tylu miejscach w Warszawie, że coraz trudniej zrozumieć, dlaczego projektanci dróg nie wyciągają z tego wniosków. Od trzech lat mieszkańcy najbardziej niebezpiecznych okolic już nie muszą prosić o montaż urzędników, ale mogą sami składać projekty montażu progów i przekonywać sąsiadów do głosowania na nie. Tak zrobił Robert Jankowski, który proponuje spowolnienie samochodów pędzących Przewodową.

50 tys. zł...

- Przy ulicy z roku na rok gęstnieje zabudowa, jest wiele przejść dla pieszych oraz wyjazdów z osiedli i posesji - pisze pomysłodawca. - Długie i proste odcinki drogi są przyczyną częstego przekraczania przez kierowców prędkości, co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo innych uczestników ruchu, w tym pieszych. W perspektywie kilku lat można spodziewać się zagęszczenia zabudowy oraz zwiększenia ruchu kołowego w tym rejonie.

Pan Robert proponuje wydanie 50 tys. zł na montaż pięciu progów pomiędzy Patriotów a Celulozy. Ponieważ Przewodową kursują autobusy linii 142 i 161, musiałyby to być progi wyspowe, umożliwiające swobodny przejazd większych pojazdów - tak, jak np. na Mrówczej czy Żegańskiej.

- Ich instalacja będzie stanowić doskonałe uzupełnienie dla ronda na skrzyżowaniu Przewodowej i Mozaikowej, stanowiąc kompleksowe rozwiązanie w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego - pisze autor projektu.

...i 40 sekund dla bezpieczeństwa

Jak każdy pomysł montażu progów, także ten natychmiast spotkał się z krytyką wielu kierowców. Zdaniem jednej z osób komentujących na stronie budżetu partycypacyjnego spowalniacze powinny być montowane tylko na drogach z dopuszczalną prędkością 20 km/h, bo inaczej "efektem jest ostre hamowanie a potem przyspieszanie". Pojawiła się także propozycja montażu fotoradaru i sygnalizatorów, automatycznie włączających czerwone światło po wykryciu jadącego zbyt szybko auta. Nie zabrakło głosu, że "Przewodowa pełni rolę ulicy łączącej kilka osiedli z Wałem Miedzeszyńskim i nie należy jej spowalniać".

- Średnia prędkość spadnie z obecnych 50 km/h do ok. 40 - odpowiada autor projektu. - Ograniczenia prędkości do 30 km/h będą tylko lokalnie w okolicy progów. Zmniejszenie prędkości o 10 km/h będzie skutkować wydłużeniem przejazdu o ok. 40 sekund na odcinku dwóch kilometrów.

Los progów na Przewodowej jest teraz w rękach mieszkańców. Jeśli taka będzie ich wola, spowalniacze zostaną zamontowane do końca przyszłego roku - na projekty budżetu partycypacyjnego na przyszły rok można głosować do 30 czerwca m.in. na stronie twojbudzet.um.warszawa.pl.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer







29.06.2017 12:03 #solo
jestem za progami
29.06.2017 15:23 #MIchal K
A ja jestem przeciwko progom.
Rozumiem idę progów zwalniających na małych uliczkach dochodzących do Osiedli, ale nie na takiej drodze jak przewodowa.
Jak napisała Stanisława, w przypadku zwoleńskiej/mrówczej/mozaikowej kierowcy starają się przejechać między progami. Z resztą samemu zdarza mi się tak robić, ponieważ progi są zbyt strome i szkoda mi samochodu, bo z wielkich zwolenników progów nie zwróci mi za naprawę samochodu.
29.06.2017 22:10 #Gimby piszo
Nie zły dzwą na tym zdjęciu...
03.07.2017 23:13 #Kierowca od 50 lat
Progi nie są dla kierowców. Progi są dla wykonawców i ich zleceniodawców ... Najlepszym dowodem jest zainstalowanie tych "konstrukcji" w masowych ilościach na bocznych, rzadko uczęszczanych lokalnych uliczkach !!!
05.07.2017 15:23 #figa
progi trzeba zrobić wiem bo tam mieszkam i widzę jaką szybkością tam jeżdżą ,wyprzedzają na ciągłej oraz autobusy

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie