REKLAMA

Wawer

bezpieczeństwo »

 

Patriotów bardzo niebezpieczna. Jak to zmienić?

  4 grudnia 2014

alt='Patriotów bardzo niebezpieczna. Jak to zmienić?'
źródło: fot. Marcin Wiącek, www. warszawa-straz.pl

Po długiej na 7 km i prostej jak strzała ul. Patriotów samochody pędzą - od czasu do czasu rozbijając się o siebie. Czy da się coś z tym zrobić?

REKLAMA

Dwie jezdnie ul. Patriotów, wybudowane po obu stronach linii kolejowej, przypominają raczej pas startowy niż ulicę w mieście. Gdyby nie sygnalizacja świetlna, można byłoby bić tu rekordy prędkości. A przecież nie tak powinno to wyglądać. Jezdnia powinna być dostosowana do ograniczenia prędkości, a ono wynika przede wszystkim z ruchu pieszego i bliskości zabudowań. Ruch na Patriotów miał się zmniejszyć po poszerzeniu Wału Miedzeszyńskiego, bo samochody powinny dojeżdżać do niego prostopadłymi ulicami zamiast jechać w stronę Pragi Południe wzdłuż torów. Tyle teoria. W praktyce ruch na Patriotów nadal jest duży, średnia prędkość samochodów nadal zbyt wysoka, zaś żeby przejść przez jezdnię poza przejściami z sygnalizacją świetlną, trzeba czekać naprawdę długo. A od czasu do czasu jakiś samochód zderzy się czołowo z autobusem, tak jak wtedy gdy...

- ...zastęp Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 12 wracając z akcji najechał na czołowe zderzenie samochodu osobowego z autobusem miejskim - pisze na swojej stronie straż pożarna. - W wypadku uczestniczył również trzeci pojazd osobowy. Działania polegały na sprawnym zabezpieczeniu miejsca akcji i udzieleniu pomocy przedmedycznej czterem osobom poszkodowanym. Obrażenia osób biorących udział w wypadku nie były poważne. Po przyjeździe karetek pogotowia ratunkowego przekazano poszkodowanych ratownikom medycznym.

Czyżby jedynym rozwiązaniem problemów były fotoradary, kolekcjonujące zdjęcia dla straży miejskiej? A może konieczna jest przebudowa ulicy i zastosowanie na niej znanych z Europy Zachodniej metod uspokajania szarżujących samochodów, takich jak "esowanie" jezdni?

- Uważam, że na ulicy Patriotów powinno się pójść w kierunku pewnego uspokojenia ruchu - mówi radny Marcin Kurpios. Do 2020 r. do Miedzeszyna powinna dotrzeć południowa obwodnica Warszawy (trasa S2), powstanie także jej węzeł z Patriotów. - Nie mówię o progach zwalniających, ale "esowanie" czy azyle dla pieszych, wymuszające nieznaczne zmniejszenie prędkości, to dobre rozwiązania. Powinno się także lepiej rozdzielić kierunki ruchu.

- Zarząd Dróg Miejskich nie planuje przebudowy ul. Patriotów - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM. - Jedyna przebudowa, która jest w planach, to budowa tunelu w Międzylesiu. Inwestycję ma wykonać Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.

Do 2020 r. do Miedzeszyna powinna dotrzeć południowa obwodnica Warszawy (trasa S2), powstanie także jej węzeł z Patriotów. Ponieważ wszystko wskazuje na to, że Trasa Olszynki Grochowskiej nie powstanie szybko (można odnieść wręcz wrażenie, że władze Warszawy chcą zrezygnować z jej budowy), na Patriotów wjadą kolejne samochody. I co wtedy?

DG

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# swojak

05.12.2014 09:46

wystarczy odcinkowy pomiar prędkości

# Jacek

05.12.2014 21:19

Moim zdaniem szczerze mówiąc artykuł jest nijaki a o Patriotach będą sobie dyskutować w nieskończoność. Pozdrawiam.

# miłośnik_motyk

08.12.2014 12:40

Tu nie trzeba żadnych cudów. Wszelkie wynalazki typu fotoradar czy odcinkowy pomiar prędkości są dobre dla socjalistów nie żyjących w realnym świecie. Co mi po tym ze się dowiem ze samochód który mnie uderzył miał przekroczoną prędkość ?
Tu sprawę rozwiązuje "esowanie" i ronda. "Esowanie" powinno być jednak wykonane trochę bardziej z głową a nie tak a nie jak przy prywatnej szkole na wysokości Piechurów czy tak jak na Kadetów przy kościele tzn. odchylenie toru jazdy nie powinno powodować ryzyka że rozpędzony samochód wypadnie na przystanek pełen ludzi. Najniebezpieczniejsze są odcinki bez przejść dla pieszych i skrzyżowań o większym natężeniu ruchu. Po obu stronach torów powinny być dodane dodatkowe ronda nawet przy mniejszych uliczkach. Oczywiście nie przy wszystkich, ale w równych odstępach np. dołożenie ronda przy Brzoskwiniowej i drugiego po przeciwnej stronie torów znacznie ograniczy prędkość na tym odcinku. Podobnie przy ulicy Gardenii i przy Rzeźbiarskiej oraz IV, VI i IX Poprzecznej.
Wschodnia jezdnia zawsze będzie mniej atrakcyjna, ponieważ kończy się w Józefowie podczas gdy zachodnia prowadzi cały ruch od Celestynowa (drugi wariant to Wał Miedzeszyński - pozostałe trasy nie istnieją bądź są uciążliwe).

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024