REKLAMA

Bemowo

Co z autobusem do Ursusa?

 

Lazurowa prawie gotowa. Co z autobusem do Ursusa?

  28 listopada 2017

alt='Lazurowa prawie gotowa. Co z autobusem do Ursusa?'
źródło: ZMID

Przebudowa kolejnego odcinka ulicy gotowa. Obiecanej prawie dwa lata temu linii autobusowej wciąż nie widać.

REKLAMA

Od burzliwych konsultacji społecznych z Zarządem Transportu Miejskiego w 2015 roku minęło już tyle czasu, że pasażerowie z Bemowa i Jelonek mogli zdążyć zapomnieć o ich wynikach. Wypracowany wówczas plan zmian nie został w pełni zrealizowany do dziś, o czym świadczy miała plama na mapie komunikacji miejskiej, widoczna na wiadukcie Lazurowej łączącym Jelonki z Włochami.

Prawie dwa lata spóźnienia

Już w marcu ubiegłego roku miała tamtędy pojechać linia 220. ZTM planował trasę z Nowego Bemowa ulicami Powstańców Śląskich, Piastów Śląskich, Żołnierzy Wyklętych, Wrocławską, Radiową, Kaliskiego, Lazurową, 4 Czerwca 1989, Poczty Gdańskiej, Dzieci Warszawy, Skoroszewską, Prystora, Ryżową (z podjazdem do stacji WKD Opacz), Środkową, Szyszkową i al. Krakowską do pętli P+R Al. Krakowska. Po uruchomieniu nowej linii, 122 miało zostać wycofane z Lazurowej i zawracać na Starym Bemowie.

Niestety wciąż brakuje taboru na 220 - mówi Wiktor Paul, rzecznik ZTM. - Uruchomienie tej linii wymaga zaangażowania sześciu autobusów. Wobec braku bezpośredniego połączenia pokonanie drogi z Jelonek do Ursusa zajmuje tyle samo czasu autobusem, co pieszo. Chcąc przedostać się z przystanku przy Sterniczej pod ratusz sąsiedniej dzielnicy musimy dojechać pod ciepłownię Wola i tam przesiąść się do 194 lub 716. Wszystko zajmuje 25-30 minut, a więc tyle samo, co spacer normalnym tempem.

Wstąp do księgarni

Brakuje wozów

ZTM regularnie dokonuje drobnych zmian w kursowaniu różnych linii. Ostatnio udało się np. zamienić krótkie autobusy obsługujące 105 na przegubowe i odzyskać jeden wóz dzięki skróceniu trasy 156, możliwemu po przebiciu Kijowskiej na Targówek. Pojedyncze autobusy to jednak za mało.

- Niestety wciąż brakuje taboru na 220 - mówi Wiktor Paul, rzecznik ZTM. - Uruchomienie tej linii wymaga zaangażowania sześciu autobusów. W żadnym wypadku nie zapominamy o 220 i gdy tylko pojawi się taka możliwość, z pewnością linia zostanie uruchomiona.

REKLAMA

Lazurowa prawie gotowa

Na pierwszy rzut oka przebudowa Lazurowej między Sterniczą a Górczewską wygląda na praktycznie zakończoną: druga jezdnia jest już gotowa, podobnie jak droga rowerowa. Zgodnie z umową firma Skanska nadal ma jednak dużo czasu - prace powinny zakończyć się pod koniec marca.

Decyzja o tym, czy przy Lazurowej staną ekrany akustyczne, nadal nie zapadła. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie wydała jeszcze tzw. decyzji środowiskowej, w której opisane będą sposoby tłumienia hałasu. Co bardzo istotne, brak tego dokumentu nie wpłynie na wiosenne otwarcie ulicy. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych będzie mógł odebrać inwestycję "warunkowo", zaś Skanska po otrzymaniu decyzji środowiskowej wykona na własny koszt takie dodatkowe prace, do jakich zostanie zobowiązana przez RDOŚ.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (22)

# Kali

28.11.2017 11:16

,,Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie wydała jeszcze tzw. decyzji środowiskowej, w której opisane będą sposoby tłumienia hałasu. Co bardzo istotne, brak tego dokumentu nie wpłynie na wiosenne otwarcie ulicy. "
Znakiem tego decyzja środowiskowa do niczego nie jest potrzebna i nic nie wnosi....
To po co w ogóle się ją wydaje płacąc za bzdury nierobom !!!

# kpina!

28.11.2017 15:21

Z tym brakiem autobusów to jakaś kpina. ZTM ma autobusy na linie zastępcze na Służewcu, bo zachciało się miastu rozkopać tory i wstrzymać prace. ZTM ma pieniądze na powiększanie I strefy biletowej o kolejne gminy (Marki, Łomianki, w planach Konstancin i inne). ZTM ma nawet autobusy i kierowców na organizację komunikacji zastępczej dla kolei (linia pruszkowska) - i sam się do tego wyrywał, choć to powinien być obowiązek spółek kolejowych. Wiecznie nie ma za to autobusów (pieniędzy?) AKURAT NA TO POŁĄCZENIE. To może chociaż te tabuny autobusów, które jeżdżą al. 4 Czerwca i Lazurową z/do zajezdni, mogłyby zapewnić jakąś szczątkową komunikację w wybranych godzinach.

# gość

28.11.2017 17:12

A może 127 przedłużyć z pętli Nowe Włochy właśnie Lazurową do pętli Oś. Górczewska? Albo i dalej w głąb Bemowa?

REKLAMA

 jimmy two times

29.11.2017 08:17

#gość napisał(a) 28.11.2017 17:12
A może 127 przedłużyć z pętli Nowe Włochy właśnie Lazurową do pętli Oś. Górczewska? Albo i dalej w głąb Bemowa?
dokładnie o tym samym pomyślałem... zamiast kombinować z nowa linią można by 127 póscic na petle os górczewska lub stare bemowo... to tylko 3km dłuza trasa dla tej lini a jelonki i chrzanów zyskały by super połacenie do centrum, wkd, skmki i pociągów na stacji pkp włochy.

# wilq

29.11.2017 12:59

#kpina! napisał(a) 28.11.2017 15:21
Z tym brakiem autobusów to jakaś kpina. ZTM ma autobusy na linie zastępcze na Służewcu, bo zachciało się miastu rozkopać tory i wstrzymać prace. ZTM ma pieniądze na powiększanie I strefy biletowej o kolejne gminy (Marki, Łomianki, w planach Konstancin i inne). ZTM ma nawet autobusy i kierowców na organizację komunikacji zastępczej dla kolei (linia pruszkowska) - i sam się do tego wyrywał, choć to powinien być obowiązek spółek kolejowych. Wiecznie nie ma za to autobusów (pieniędzy?) AKURAT NA TO POŁĄCZENIE. To może chociaż te tabuny autobusów, które jeżdżą al. 4 Czerwca i Lazurową z/do zajezdni, mogłyby zapewnić jakąś szczątkową komunikację w wybranych godzinach.

Bardzo mądrze napisane. ZTM nas oszukuje i ma nas głęboko wiecie gdzie.
Historia kłamstw ZTM jeśli chodzi o linię 220 jest bardzo długa.
Najpierw pisali że planują jak otworzą wiadukt na Lazurowej przy Połczyńskiej.
Potem że jak tylko WKD zrobi remont przejazdu w Opaczy.
Od jakiegoś czasu piszą że brakuje im wozów- przecież kupili Ursusy - elektryki, podpisali przetarg z PKS Grodziskiem więc jak brakuje?

# pio

29.11.2017 13:40

czy jest możliwe wcześniejsze (przed marcem 2017) otwarcie Lazurowej? Prace idą bardzo sprawnie.

REKLAMA

# XYZ

29.11.2017 18:02

Również uważam, że nie można zostawić tak tej sprawy, trzeba zaangażować w to naszych radnych, niech interweniują w tej sprawie. Proponuję też aby wysyłać do ZTM zapytania od nas wszystkich, gdy zobaczą duże zainteresowanie tym tematem to może wreszcie coś wymyślają.

# pasa%u017Cer

29.11.2017 20:22

jimmy two times napisał 29.11.2017 08:17
dokładnie o tym samym pomyślałem... zamiast kombinować z nowa linią można by 127 póscic na petle os górczewska lub stare bemowo... to tylko 3km dłuza trasa dla tej lini a jelonki i chrzanów zyskały by super połacenie do centrum, wkd, skmki i pociągów na stacji pkp włochy.
Dobry pomysł , chociaż do czerwca pociągiem z Włoch nigdzie nie pojedziesz.
Można też rozdzielić 189 na 2 linie i co drug kurs puścić przez Nowolazurową do Jerozolimskich - zyskać można czas i tabor stojący w korkach na Włochach.
A najłatwiej skierować Nowolazurową do Połczyńskiej 716 i 194
A pomysł skracania trasy 122 i dublowania jej na Bemowie przez 220 jest głupi - nie lepiej po prostu przedłużyć 122 do Ursusa albo 177 na Górczewską albo Groty ?

 Babiczanin

30.11.2017 16:06

Za długie trasy, przez korki mogłyby być bardzo duże opóźnienia. A zamiast psuć udane 122 kombinatorstwem, powinno się puścić 220 prosto przez Powstańców Śląskich do Radiowej. Rejon Żołnierzy Wyklętych dostanie relację do przyszłej stacji metra Lazurowa rzadziej niż 122 i zbędne w jednym kierunku dwie linie (220 w kierunku Nowego Bemowa, 122 w kierunku Starego Bemowa) zamiast sensownej 122. Tymczasem 220 to linia na Ursus i Okęcie, nie wiodąca na razie do metra, nie wiodąca do centrum, tylko do WKD i jak komuś się naprawdę przyda ta linia, to się przesiądzie, a większości Bemowa ten cały zawijas będzie na gwizdek i oznaczać będzie tylko zepsucie 122.

REKLAMA

# krótko i na temat

01.12.2017 19:50

Na gwizdek to jest to wszystko. Na próbę można 127 wydłużyć do Os Górczewska . Wtedy by można wdług planu naszego geniusza inżyniera dać 122 na Groty, 105 ze Starego Bemowa przez Człuchowską do centralnego, 112 przez Nowolazurową do PKP Niedźwiadek i pokasować 109,154 i nawet 190. Gadałem z nim w ostatni wtorek na konsultacji i już wszystko wiem. Bez łaski. Będzie petycja bo ludzie się interesowali i zrobimy to bez wielbicieli ztm co we łbach mają rzadki stolec zamiast mózgu. A od 189 to wara dzieciary z wawkomu.

# kometax

02.12.2017 12:09

Tak a do Wola Parku z Górczewskiej puścimy helikopter, bo co to tam skasować trzy linie. Pomysł z petycją ok, czy jest już grupa na fb?

# Thomspon

03.12.2017 13:54

a 206 pusty jeździ..

REKLAMA

# Annabella

07.12.2017 06:29

Ciągle się chwalą że kupili nowe autobusy a na połączenie nie ma. 184 mimo protestów zabrali a teraz nie mają kilkunastu autobusów by obsłużyć trasę. I po co te ekrany niech posadza tyle drzew co wycieli. Bo na razie to słabo mam zdjęcie z 2008 robione latem z okna widać ścianę drzew przy lazurowej

# też byłem na konsultacjach

08.12.2017 15:14

#kometax napisał(a) 02.12.2017 12:09
Tak a do Wola Parku z Górczewskiej puścimy helikopter, bo co to tam skasować trzy linie. Pomysł z petycją ok, czy jest już grupa na fb?

Inżynier dobrze prawił i powinniśmy mu pomnik za życia postawić. Moim zdaniem bardzo logicznie proponuje likwidację tras dublowanych metrem, a nie jak ZTM co likwiduje trasy na Jelonkach czy Bemowie, bo metro będzie na Chrzanowie. Do Wola Parku byłby przecież dojazd. Z Bemowa 523, z Górczewskiej metro, a z Jelonek 112 który według inżyniera powinien wylecieć z Powstańców na Górcach i od Ratusza w stronę Bródna pojechać przez Górczewską do nowej ulicy po śladzie S7 łączącej Górczewską z Radiową. Weźcie wy się zbierzcie do kupy i róbcie tą petycję, bo gostek ma rewelacyjne patenty. Parę tematów wynotowałem, a najbardziej szokuje, że akceptowalne czy nawet dobre rozwiązania mają być jeszcze do tego tańsze od ZTM-owego shitu.

# też byłem na konsultacjach

08.12.2017 15:15

#krótko i na temat napisał(a) 01.12.2017 19:50
Na gwizdek to jest to wszystko. Na próbę można 127 wydłużyć do Os Górczewska . Wtedy by można wdług planu naszego geniusza inżyniera dać 122 na Groty, 105 ze Starego Bemowa przez Człuchowską do centralnego, 112 przez Nowolazurową do PKP Niedźwiadek i pokasować 109,154 i nawet 190. Gadałem z nim w ostatni wtorek na konsultacji i już wszystko wiem. Bez łaski. Będzie petycja bo ludzie się interesowali i zrobimy to bez wielbicieli ztm co we łbach mają rzadki stolec zamiast mózgu. A od 189 to wara dzieciary z wawkomu.

Numer wziąłeś?

REKLAMA

# johny

10.12.2017 12:38

To jest jakaś kpina! Popieram przedmówców. Jeśli faktycznie nie ma taboru na 220, to czemu nie puścić 127 przez Lazurową? Mieszkańcy Jelonek i Chrzanowa czekają na ten obiecany autobus już ponad 2 lata!!!

# Bolekucou

10.12.2017 13:39

Nie chcemy autobusu do ursusa. !!!!!!!!!!! Jelonki

# z Jelonek

12.12.2017 13:19

Ludzie, czy Wy myślicie logicznie. Żadne 127. To pomysł wrzucony chyba faktycznie przez jakiegoś urzędnika albo wawkomowca bezkrytycznie wpatrzonego w ZTM. To koń trojański. Za 127 jadące do centrum okrężną trasą, z Lazurowej sprzątną nam 105 do centrum i 189 na odcinku do Włoch. Nam te 127 jest potrzebne jak krosta na nosie. Kto chce do Włoch jechać z Górczewskiej przez Chrzanów, a do Śródmieścia przez Włochy??? Na Nowolazurowej potrzeba nam 112 wydłużonego do Niedżwiadka. Żadne idiotyczne 127 ani tym bardziej 220!!!!!!

REKLAMA

# fukacz

14.12.2017 14:46

Dobro mieszkańców to ostatnia rzecz, którą się decydenci w tym wszystkim kierują.

# zawilec

30.12.2017 17:33

Plan Inżyniera mówił wyraźnie o 112. ZTM nie ma w planach uruchomienia 220 w 2018 roku i tak odpisuje poszczególnym pasażerom na ich szczegółowe pytania, więc mamy do czynienia z tematem zastępczym.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe